KIR wspólnie z bankami szykuje się do wdrożenia usługi Invoobill 2.0. Wszystko wskazuje na to, że klientom nowy Invoobill zostanie zaprezentowany jako QLIK.
Kilka tygodni temu pisałem, że Krajowa Izba Rozliczeniowa pracuje nad wdrożeniem usługi Invobill 2.0. Okazuje się, że nazwa Invoobill 2.0 to nazwa, którą będzie posługiwał się wyłącznie KIR. Z moich nieoficjalnych informacji wynika, że prawdopodobnie w bankach usługa ta będzie prezentowana klientom jako QLIK.
KIR nie potwierdziła mi tej informacji i odesłała do Związku Banków Polskich. ZBP przyznał, że opracowano usługę QLIK, ale nie chciał podać szczegółów. W nieoficjalnych rozmowach znajomi bankowcy mówią jednak, że chodzi o jedno i to samo rozwiązanie.
leungchopan/YAY Foto
Invoobill to usługa polegająca na dostarczaniu rachunków za prąd, media czy telefon wprost do systemu bankowości internetowej. Klient wybiera rachunek i opłaca go jednym klikiem. O ile jednak usługa jest prosta i wygodna w użyciu, to obecny proces jej aktywacji już nie. Trzeba nie tylko wypełnić wniosek w banku, ale dostarczyć też dokumenty do wystawcy faktur.
Przeczytaj też: Nadchodzi Invoobill 2.0. Czy zrewolucjonizuje sposób opłacania faktur?
Proces ten ma zostać wyeliminowany w QLIKu, czy też Invoobillu 2.0. Klient będzie identyfikowany po numerze PESEL, a baza KIR dostarczy do systemu bankowości internetowej wszystkie rachunki wystawione na numer klienta. Użytkownik wybierze te, które chce opłacić i dokona płatności. Szerzej na ten temat pisałem we wrześniu, a czytelnicy PRNews.pl mogli poznać szczegóły jako pierwsi. Tekst na ten temat znajduje się tutaj.
Nowy proces opłacania rachunków ma być szybki, stąd prawdopodobnie nazwa nowej usługi QLIK (klik). Google podpowiada nam jednak, że pod taką nazwą działa już firma produkująca aplikacje do analizy danych dla firm. Pojawia się pytanie, czy nie pojawi się tu konflikt dotyczący znaku towarowego.
Nieoficjalnie dowiedziałem się też, że QLIK może pojawić się w bankach jeszcze w tym roku. Zainteresowanie wdrożeniem wyraziło kilka instytucji.