PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRaiffeisen po cichu zdobywa kolejny rynek

Raiffeisen po cichu zdobywa kolejny rynek

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 30.05.2006 (07:37)

Raiffeisen Bank Polska nawet wśród największych konkurentów wzbudza słowa uznania, a czasami też i respekt. I rzeczywiście. Na polskim rynku mało jest banków, które z takim sukcesem radzą sobie na wydawałoby się dawno podzielonych rynkach. Kiedy inni poszerzają grono klientów przez obniżanie wymogów i schylanie się po coraz mniejszych, Raiffeisen z powodzeniem radzi sobie na rynku klientów „premium”.

Jak mówi prezes Raiffeisena, to zasługa silnego nacisku na jakość usług. I rzeczywiście. Raiffeisen tanim bankiem może nie jest, ale jakością świadczonych usług z pewnością pozytywnie się wyróżnia. Co najważniejsze działa raczej po cichu i nie jest traktowany jako licząca się konkurencja. To dość dobra strategia, bo zanim konkurenci się odpowiednio przygotują, bank ma już na danym rynku ugruntowaną pozycję. Wydaje się, że właśnie podobnie będzie w przypadku rynku obsługi płatności rachunków. Raiffeisen Bank rozpoczął bowiem współpracę z siecią Żabka, tworząc markę Zielone Okienko. W tej chwili klienci ponad 1600 osiedlowych sklepów mogą opłacać tylko rachunki, ale można iść o zakład, że za jakiś czas w Zielonym Okienku będzie można ubiegać się o kredyt gotówkowy czy kartę kredytową. To zapewne tylko kwestia czasu.

Na rynku obsługi rachunków od lat potentatem jest Poczta Polska. Ten moloch wciąż dzierży większość rynku, aczkolwiek coraz częściej z powodzeniem podgryzany jest przez mniejszych graczy. Na początku były to różnego rodzaju punkty typu Grosik, gdzie ajent wstawiał komputer i po podpisaniu z bankiem umowy wysyłał setki rachunków korzystając ze zwykłego rachunku bankowego. Liczne upadki takich sieci sprawiły, że ludzie zaczęli unikać takich kas, ale chcąc unikać kolejek na poczcie i płacić mniej, częściej zaczęli korzystać z możliwości opłacania rachunków w kasach supermarketów. Do tej pory na tym rynku działało dwóch dużych graczy – należąca do Citibank Handlowego Unikasa i Moje Rachunki kupione jakiś czas temu przez GTECH. Firmy te współpracują zazwyczaj z super- i hipermarketami, powoli wchodząc również ze swoją oferta w nowe miejsca, np. stacje benzynowe czy Punkty Obsługi Klienta wystawców rachunków. Że jest to bardzo perspektywiczny rynek świadczą tegoroczne plan Citibanku. Jak się jednak okazuje tym rynkiem są zainteresowani również inni, nowi gracze. Raiffeisen do końca nowy w sumie nie jest, bo taką ofertę od jakiegoś czasu już oferował pojedynczym punktom, ale tym razem to tak duży, tworzony z rozmachem projekt. Za jednym ruchem bank pozyskał jedną z większych sieci handlowych w Polsce.

Co najważniejsze oferta Raiffeisena jest całkiem ciekawa, a zatem istnieje duża szansa, że okaże się komercyjnym sukcesem. Po pierwsze jest tańsza dla klienta – przynajmniej na pierwszy rzut oka. Klient za każdy rachunek płaci 0,99 zł. Dotyczy to jednak kwot do 500 zł. Powyżej tego pobierana jest opłata 0,3%, czyli za 500 zł zapłacimy już 1,5 zł, a za 1000 zł 3 zł. Wciąż jest to jednak atrakcyjna alternatywa w stosunku do poczty, czy jakiegokolwiek banku! Dla osób, które nie korzystają z bankowości internetowej jest to oferta jak znalazł. Zwłaszcza, że z tego co ustaliliśmy można opłacić każdy rachunek, a nie tak jak u konkurentów jedynie wystawiony prze firmę, z którą ma ona podpisaną umowę. To kolejna duża zaleta. Następną jest fakt, że wszystkie transakcje ubezpieczane są przez firmę Generali! To już duży postęp, zwłaszcza w momencie, kiedy w prasie aż roi się od doniesień o problemach oszukanych klientów, którym elektrownia groziła odcięciem prądu. W takim przypadku wiele osób wybierze Żabkę – zwłaszcza, że w jest ona praktycznie wszędzie w całej Polsce. Nie da się przy tym ukryć, że również dla tej firmy to ciekawy pomysł na biznes. Zwłaszcza, że cały czas poszukuje ona nowych obszarów działalności. Jakiś czas temu wyszła z ofertą sprzedaży katalogowej. W takim przypadku sprzedaż ratalna przy współpracy z Raiffeisenem (gdzie raty spłaca się bezpłatnie w kasie – na przykład co tydzień), to produkt, który jest wręcz naturalny w tej sytuacji. Pewnym i jedynym problemem może być to, że nad Żabką, podobnie jak i nad Biedronką, co jakiś czas zbierają się chmury w związku ze złym traktowaniem ajentów czy pracowników.

Pomysł z Zielonym Okienkiem jest doskonały. Zawsze pozostaje oczywiście pytanie o opłacalność takiego projektu, chociaż nam wydaje się, że o zyski można być spokojnym. Zapewne rachunki to tylko jeden z elementów większej, wiązanej umowy. Można też założyć, że od wyników tej akcji zależy również, czy tego rodzaju punktów będzie więcej. A jak widać Raiffeisen jest dość elastyczny i pozwala na tworzenie nowych marek, gdzie jest tylko dostawcą rozwiązań finansowych. Na zachodzie to już normalne. Jak widać podobnie zaczyna dziać się również w Polsce. O swojej bliskiej współprace poinformował niedawno Lukas Bank i Tesco. Również tam poza kartami kredytowymi niedługo będzie można wziąć kredyt pod marką tej sieci hipermarketów… A zatem – świat finansów się zmienia i to na naszych oczach. Ciekawe kiedy jeden z graczy spoza sektora finansowego zdecyduje się na oferowanie „własnych” kredytów mieszkaniowych. Brytyjskie Tesco już coś takiego ma…

hydepark moje rachunki raiffeisen unikasa 2006-05-30
Michał Macierzyński
Tagi: hydepark moje rachunki raiffeisen unikasa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół

Wojciech Sokół – Account Director w NCR…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców