Instytucje finansowe w mediach społecznościowych zawzięcie walczą o swą pozycję i klienta. Październikowe wydanie „Gazety Bankowej” prezentuje ranking „Banki i ubezpieczyciele w serwisie Facebook” przygotowany przez firmę Apella SA.
Zazwyczaj klienci banków czy firm ubezpieczeniowych cenią sobie szybką pomoc, a dzięki mediom społecznościowym nie muszą wychodzić z domu, dzwonić i czekać na infolinii.
Wystarczy, że opiszą swój problem na profilu biznesowym instytucji i teoretycznie po chwili powinni otrzymać wiadomość zwrotną. Media społecznościowe to nie tylko wiele korzyści dla użytkownika, ale też kanał kontaktu z nim, a zatem i sprzedaży dla instytucji. Zarówno banki, jak i firmy ubezpieczeniowe korzystają z niego coraz częściej i aktywniej.
Opublikowany w „Gazecie Bankowej” ranking „Banki i ubezpieczyciele w serwisie Facebook”przedstawia, kto na portalu Facebook działa najprężniej i najefektywniej.
Dane zbierane do rankingu dotyczyły okresu od września 2012 do sierpnia 2013. Zestawienie zostało stworzone na podstawie liczby fanów, ich zaangażowania i interaktywności, a za każdy z tych wskaźników przyznawane były punkty. Na podstawie zsumowanych trzech wartości, ustalone zostały końcowe pozycje.
W rankingu profili biznesowych banków na Facebooku zwycięstwo należy do banku, który od zawsze kojarzy nam się z internetem. mBank, bo o nim mowa, bardzo sprawnie funkcjonuje w sferze mediów społecznościowych i w badanym okresie zaangażował najwięcej osób, a jego sympatycy byli najbardziej aktywni w ramach działań profilu. W tym przypadku okazuje się, że liczba fanów nie jest aż tak ważna, jak ich jakość. mBank od początku postawił na internet, a klienci „internetowi” często korzystają z Facebooka, stąd sukces. W pierwszej trójce za mBankiem znalazły się Baśki z Banku BGŻ oraz Bank Zachodni WBK. Na czwartym miejscu w zestawieniu umiejscowił się fanpage ING Banku Śląskiego.
Niektóre instytucje finansowe stosują różne zabiegi, by kojarzyć się użytkownikom Facebooka z czymś przyjemnym, tak by chętniej uczestniczyli w społeczności zrzeszonej pod ich marką. Instytucje tworzą zatem profile tematyczne. W rankingu profili biznesowych firm ubezpieczeniowych na Facebooku na pierwszym miejscu uplasował się profil „Wrzucam na luz” firmy Proama, który w analizowanym okresie miał zdecydowanie najlepsze wartości wszystkich wskaźników i wygrał ranking w cuglach. Co ciekawe, pojawił się dopiero w trakcie omawianego okresu, a mimo to udało mu się zwyciężyć. Dodatkowo w ciągu ostatnich 5 miesięcy 4 razy post Proamy był najbardziej angażującym komunikatem miesiąca wśród ubezpieczycieli. Drugie miejsce dla „Strefy wyścigów” Allianz, na której dominują komunikaty dotyczące zmagań zawodników w wyścigach Formuły 1 (firma jest jednym ze sponsorów). Trzecie miejsce zajął profil„You Can Drive” Ergo Hestii.
Metodologię oraz szczegółowe wyniki rankingu znajdą Państwo w październikowym wydaniu „Gazety Bankowej”. Autorem rankingu jest Dawid Jażdżewski, koordynator Sekcji Wdrożeń Interaktywnych w Apelli S.A. Dane do stworzenia rankingu udostępniła firma Sotrender.
W najbliższym, listopadowym numerze „Gazety Bankowej” polecamy ranking „Obraz banków widziany przez Google”.
Gazeta Bankowa