Były to działania zgodne z długofalową strategią banku, zakładającą osiągnięcie znaczącej pozycji wśród banków detalicznych działających na polskim rynku. Procesom tym towarzyszyły zakrojone na szeroką skalę działania modernizacyjne i restrukturyzacyjne, o których więcej można przeczytać w raporcie. Na modernizację i restrukturyzację wydatkowano znaczącą część środków pozyskanych z emisji akcji kierowanej do wiodącego akcjonariusza Nordea Bank Sweden AB. Pozyskane tą drogą środki przeznaczono w 2002 roku przede wszystkim na wdrożenie nowoczesnego scentralizowanego systemu bankowego, wpływając jednocześnie w znacznym stopniu na poprawę jego efektywności.
Wdrożony dzięki ubiegłorocznym inwestycjom nowy system informatyczny umożliwił Klientom banku całkowite uniezależnienie się od tradycyjnej sieci placówek bankowych. Dzięki interaktywnemu serwisowi internetowemu, rozbudowanym usługom teleserwisu i technologiom SMS i WAP, bez wizyty w tradycyjnym oddziale banku można teraz zarówno założyć dowolny rachunek, jak i korzystać przez 24 godziny na dobę z całej gamy usług bankowych, które są systematycznie poszerzane i ulepszane.