PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeReaktywacja VW Bank direct?

Reaktywacja VW Bank direct?

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 21.07.2008 (06:07)
Bankowość internetowa

VW Bank direct to instytucja, która działa gdzieś na obrzeżach polskiej bankowości. Mimo ciekawej oferty cenowej i marki korzystającej z transferu wizerunku znanego koncernu samochodowego, można uznać, że bank osiągnął połowiczny sukces rynkowy. Powiedźmy sobie uczciwie – nikt nie zauważyłby nawet braku tej oferty na rynku bankowości internetowej. Pewnie nawet klienci, nie byliby załamani, bo bank od kilku już lat nie podaje na zewnątrz żadnych danych, więc pewnie nie ma się nawet czym chwalić. Zwłaszcza, że jego oferta jest taka sama od kilku lat. W tym czasie rynek zmienił się nie do poznania. Czy zatem można liczyć na reaktywację VW Bank direct? Byłoby dobrze. Parę rzeczy o tym zresztą świadczy, jednak bez głębokich zmian w ofercie produktowej i cenowej, nie należy liczyć, że coś się w tym przypadku ruszy. Raczej, że w sieci pobłyska trochę reklam, parę komunikatów zostanie wysłanych do mediów i… na tym się skończy.

Najważniejszą zmianą, którą ostatnio zaszła w przypadku VW Bank direct to przede wszystkim nowy system transakcyjny, czy raczej jego nowa wersja graficzna, ponieważ do nowych funkcjonalności należy zaliczyć jedynie aktywowanie kart płatniczych przez internet, ewentualnie podgląd rat kredytu samochodowego. Wszystko pozostałe to tylko udogodnienia w korzystania z systemu transakcyjnego – jednym słowem wodotryski. Brak jest natomiast wciąż chociażby obsługi funduszy inwestycyjnych, nie mówiąc o możliwości składnia wniosku o kredyt odnawialny, etc. Wciąż mamy też możliwość „aktualizacji” salda rachunku poprzez naciśnięcie odpowiedniego linku. To taki VWgenowy wyróżnik… W banku nie ma też wciąż kart kredytowych. Mimo wszystko nowa wersja systemu wygląda bardzo ciekawie i wyróżnia się na tle konkurencji. Warto jednak wspomnieć, że była to bodaj pierwsza większa zmiana od 2001 roku, a do tego spóźniona o około rok. Zapowiedzi nowego systemu były już w marcu 2007 roku, a pojawić się miał w drugiej połowie ubiegłego roku. Zapowiadano wówczas również nowe produkty i usługi. Może zatem, mimo opóźnień, należy spodziewać się zmian w najbliższym czasie? Zobaczymy.

Faktem jest, że bank szukał ostatnio agencji PRowych – zarówno dla siebie, jak i dla wirtualnego ramienia. Ten ostatni przetarg wygrała prawdopodobnie agencja Partner of Promotion. Dodatkowo w sieci można zobaczyć nową kampanię promocyjną kont firmowych i osobistych. Pytanie, czy to po prostu standardowe działania marketingowe, jakie robi się 2 razy do roku, czy zapowiedź czegoś większego? Gdyby tak było, to koniecznie trzeba zrewidować tabelę opłat i prowizji. Konto w wirtualnym banku kosztujące od 5 do 20 złotych miesięcznie? Może, gdyby dostarczyć jakąś szczególną wartość dodaną w porównaniu do konkurencji. Ale co nią w tym przypadku jest, trudno nam zdefiniować. Bank nie ma jakiejkolwiek ciekawej oferty dla posiadaczy aut koncernu z grupy VW – a przecież to obok Volkswagena również Audi, Seat, czy Skoda. Być może to efekt niezbyt fortunnego akcjonariatu polskiego banku? Trudno powiedzieć. Faktem jest, że tak jak bank wjechał w kryzys kilka lat temu, tak z niego nie wyjechał. I nic raczej nie robi, żeby to zmienić. Instytucja przez ten czas nie miała szczęścia do zarządu, a wirtualny bank był (i wygląda, że pozostaje) raczej kulą u nogi, niż szansą na poszerzenie bazy klientów i zwiększenie ich lojalności. Jest to dość ciekawe, bo przecież warunki dla autobanków są wyjątkowo sprzyjające – rosnąca sprzedaż samochodów, drogi pieniądz na rynku międzybankowym. Tylko brać i korzystać. Problem leży jednak w zintegrowaniu działań z salonami. Tutaj nawet Toyota nie za dobrze sobie radzi, co pokazuje, że łatwo wcale nie jest. Czy zatem VW Bank direct ma szansę na reaktywację? Naszym zdaniem bardzo, ale to bardzo małą. Żeby do tego doszło trzeba dużej rewolucji, a na tą raczej się nie zapowiada. Chyba, że się mylimy?

Patrząc natomiast na nowy serwis transakcyjny, można powiedzieć – dobra robota, chociaż ten z Toyota Banku chyba jest jednak lepszy. Nie chodzi tu tylko o gust, bo ten bywa dyskusyjny. Raczej wynika to z mniejszej funkcjonalności. Mimo wszystko można stwierdzić, że jest to jedno z ciekawszych obecnie rozwiązań na rynku. Szkoda tylko, że bank udostępnia jedynie podstawowe funkcje – mimo, że sam ma ich więcej w ofercie (podgląd funduszy, formularze). No cóż. Tutaj jednak trzeba byłoby zainwestować w nowe produkty, system centralny, etc. A to już są decyzje strategiczne. Trzeba zatem obserwować, co się będzie teraz w banku działo. Jeśli to samo co do tej pory, tylko podlane większy sosem marketingowo-PRowym, to można powiedzieć, że jak było, tak będzie. Tyle, że w trochę ładniejszym i łatwiejszym dla klienta wydaniu…

bankowość internetowa vw 2008-07-21
Michał Macierzyński
Tagi: bankowość internetowa vw

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców