PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościRefund.me obiecuje pomoc poszkodowanym pasażerom linii lotniczych

Refund.me obiecuje pomoc poszkodowanym pasażerom linii lotniczych

Wiadomości 21.07.2013 (17:28)

Refund.me, platforma przetwarzająca roszczenia z tytułu opóźnionych lub odwołanych lotów, przymusowych przesiadek i utraconych połączeń, wchodzi na polski rynek. W 2012 roku pasażerowie nie wystąpili o ponad 400 mln euro potencjalnych odszkodowań. Każdy z poszkodowanych pasażerów mógł otrzymać nawet 600 euro rekompensaty.

Refund.me, internetowa platforma wyspecjalizowana w dochodzeniu roszczeń pasażerów linii lotniczych i innych środków transportu, rozpoczyna działalność w Polsce. Firma oferuje szybkie i efektywne rozwiązania dla pasażerów poszkodowanych przez opóźnienie lub odwołanie lotu, przymusową przesiadkę bądź utratę połączenia. W 2012 roku, ok. 1,7 mln poszkodowanych pasażerów nie wyegzekwowało przysługującego im prawa do odszkodowania. Tym samym, branża lotnicza zaoszczędziła ok. 400 mln euro należnych im środków.

Wszyscy pasażerowie, niezależnie od narodowości, gdy ich rejs odbywa się na terenie Unii Europejskiej, rozpoczyna się lub kończy na jej terytorium i jest obsługiwany przez europejskiego przewoźnika, mają po swojej stronie unijne prawo. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady, które reguluje tę kwestię, przyznaje prawo dochodzenia odszkodowania w wysokości do 600 euro każdej osobie której podróż wydłużyła się o co najmniej 3 godziny w stosunku do jej planowanej długości. Regulacje obejmują zarówno długie, bezpośrednie loty, jak i złożone połączenia tranzytowe, gdzie nawet niewielkie opóźnienie na którymkolwiek z odcinków może poskutkować znacznym opóźnieniem w dotarciu do ostatecznego celu.

Refund.me specjalizuje się w realizowaniu postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady, ustanawiającego standardowe odszkodowania w przypadku opóźnienia, utraty połączenia, przymusowego wydłużenia lub odwołania lotu. Firma wspierana jest przez międzynarodową europejską sieć ekspertów prawnych i współpracuje z licznymi organizacjami konsumenckimi.

Niedawno Komisja Europejska zwróciła się do Parlamentu Europejskiego ze wstępną propozycją nowelizacji Rozporządzenia. refund.me popiera tę inicjatywę, ponieważ wyeliminuje ona luki prawne i doprecyzuje niejasne określenia, takie jak „nadzwyczajne okoliczności”. Proponowana nowelizacja może jednak podnieść próg odszkodowawczy z obecnych trzech godzin do pięciu, dziewięciu, a nawet dwunastu. Według refund.me byłoby to krzywdzące dla podróżnych, dlatego firma otwarcie sprzeciwia się temu aspektowi proponowanych zmian.

Dzięki zautomatyzowanym procedurom, refund.me jest platformą czasu rzeczywistego, bezpośrednio dostarczającą klientom bieżących informacji poprzez swoją stronę internetową lub wysyłającą je na ich urządzenia mobilne. Dzięki swej platformie „state-of-the-art”, firma gromadzi i przekierowuje roszczenia klientów do właściwych organów, zdejmując tym samym biurokratyczny ciężar z ich barków i uzyskując dla nich to, co im w świetle prawa należne.

Proces jest prosty. Aby złożyć skargę, użytkownik wypełnia krótki formularz online. Od tego momentu to refund.me zajmuje się sprawą. Opłatę klient ponosi wyłącznie wówczas gdy firma skutecznie uzyska dla niego rekompensatę. Prowizja wynosi 25% (plus VAT) od uzyskanej sumy. System ten pozwala pasażerom ominąć skomplikowane i czasochłonne procedury biurokratyczne. Aby uzyskać odszkodowanie w wysokości nawet 600 euro, wystarczy wprowadzić swoje dane i podstawowe informacje dotyczące lotu do działającego w chmurze systemu refund.me – Advanced Business Logic (ABL).

Refund.me, internetowe zjawisko na skalę europejską, jest gotowe by zaoferować swe usługi, oparte na zasadzie „no win, no fee” (brak wygranej, brak opłat) polskiemu rynkowi: – Wielu pasażerów nie jest świadomych swoich praw, a ci którzy starają się dochodzić roszczeń, nieraz napotykają na szereg biurokratycznych barier – mówi Eve Buechner, prezes refund.me. – Pasażerowie czują się jak Dawid w starciu z Goliatem. Dzięki naszej sieci ekspertów, specjalizujących się w prawach pasażerów, jesteśmy w stanie im pomóc. Z nami mogą szybko i skutecznie wystąpić z roszczeniem i uzyskać należne im odszkodowanie – bez stresu i bólu głowy. Wejście na polski rynek jest kamieniem milowym na drodze ku realizacji naszej misji – zostania najlepszym przyjacielem podróżnych – dodaje Buechner.

Źródło: refund.me

2013-07-21
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców