PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRResponsible Rewards – nowy trend w wynagradzaniu pracowników

Responsible Rewards – nowy trend w wynagradzaniu pracowników

Marketing i PR 19.10.2009 (10:10) artykuł nadesłany

W ciągu najbliższych dwóch lat nie ma szansy na realny wzrost płac w Polsce – prognozują bankowcy oraz eksperci rynku pracy. W trudnej dla pracowników i pracodawców sytuacji szczególnego znaczenia nabiera umiejętność weryfikacji polityki płacowej w oparciu o światowy trend „Responsible Rewards”, polegający na odpowiedzialnym konstruowaniu systemu wynagrodzeń.

Na satysfakcję z pracy wpływa nie tylko wysokość płac, ale także przejrzystość i zrozumienie zasad wynagradzania – wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodową firmę doradczą Hay Group.

Zgodnie z prognozami analityków, dynamika wzrostu wynagrodzeń zmniejszy się w 2009 roku o ponad połowę i pod koniec br. wyniesie ok. 2,2%, co tworzy trudną dla pracowników i pracodawców sytuację. W warunkach zmian rynkowych ważną rolę odgrywa odpowiedzialne podejście do kreowania i wdrażania polityki wynagrodzeń, a także właściwej komunikacji skierowanej do pracowników.

Z badań firmy doradczej Hay Group wynika, że stopień rozumienia zasad przyznawania wynagrodzeń jest wciąż niewielki. Obecnie tylko w 35% przedsiębiorstw polityka wynagrodzeń jest rozumiana przez większość pracowników.

Niezbędnym elementem efektywnego i odpowiedzialnego podejścia do kreowania i wdrażania polityki płacowej jest współdziałanie kadry zarządzającej, działu HR oraz menedżerów liniowych. Jednak, jak wynika z badań Hay Group, nadal niewiele światowych firm uwzględnia rolę menedżerów w tym procesie:
o Tylko 19% światowych firm angażuje menedżerów w proces tworzenia programów wynagrodzeń,
o 30% światowych firm uważa, że menedżerowie zatrudnieni w ich przedsiębiorstwie potrafią efektywnie wdrażać programy wynagrodzeń całkowitych,
o 28% badanych jest zdania, że menedżerowie zatrudnieni w ich firmie potrafią efektywnie zarządzać wynagrodzeniami, adekwatnie do osiąganych wyników biznesowych.

„Wielu przedstawicieli kadry zarządzającej postrzega wynagrodzenia przede wszystkim jako koszt, który ponieść musi organizacja, aby utrzymać się na rynku. Tymczasem kluczowe jest w tym przypadku zrozumienie, że właściwie skonstruowany system wynagrodzeń to przede wszystkim rodzaj inwestycji w kapitał ludzki. Trend Responsible Rewards polega na uświadomieniu firmom, że polityka wynagrodzeń nie tylko przynosi określoną stopę zwrotu, ale także pozwala integrować cele różnych grup pracowników z interesem całej firmy” – wyjaśnia Klaus Mittorp, światowej sławy ekspert Hay Group specjalizujący się w dziedzinie polityki wynagrodzeń, który w dniach 5 i 6 listopada br. gościć będzie w Polsce na zaproszenie krajowego oddziału Hay Group.

Filozofia Responsible Rewards – wdrażana obecnie m.in. wśród firm z branży finansowej – oznacza kompleksowe podejście do systemu wynagrodzeń. Polega na zachowaniu klarownej polityki płacowej oraz stymulowaniu pracowników do zachowań spójnych z długofalową strategią firmy. Ważnym elementem odpowiedzialnej polityki wynagrodzeń jest także właściwa ocena wyników biznesowych osiąganych przez pracowników, a także zrozumienie i akceptacja systemu płac przez pracowników.

„System wynagrodzeń powinien być skonstruowany w taki sposób, aby pensje i bonusy otrzymywane przez pracowników różnych szczebli motywowały ich do zachowań spójnych z długoterminowym interesem całej organizacji oraz zwiększały jej przewagę rynkową. Tak skonstruowana strategia wynagradzania powinna być przede wszystkim przejrzysta, zrozumiała i akceptowalna dla pracowników. Warto pamiętać, że o ich zaangażowaniu decyduje również szereg aktywów niematerialnych firmy, które współgrają z trendem odpowiedzialnego wynagradzania. Można wśród nich znaleźć np. komfort pracy, tworzenie przyjaznej kultury organizacyjnej, możliwości rozwoju zawodowego, elastyczność oraz poczucie satysfakcji z wykonywanych obowiązków” – podkreśla Mik Kuczkiewicz, Prezes Zarządu Hay Group Polska.

Podstawowe zasady związane z polityką odpowiedzialnego wynagradzania w dniach 5 i 6 listopada br. zaprezentuje ekspert Hay Group, Klaus Miittorp, który gościć będzie w Polsce w związku z inicjatywą networkingu firm z branży finansowej. Jest to przedsięwzięcie organizowane cyklicznie przez polski oddział firmy Hay Group.

Klaus D. Mittorp – jeden z najbardziej znanych ekspertów Hay Group w dziedzinie polityki wynagrodzeń. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych zarówno ze strategicznym, jak i operacyjnym podejściem do zarządzania kapitałem ludzkim, takich jak np. wdrażanie zmian związanych z celami biznesowymi organizacji, strategie wynagrodzeń, zarządzanie wynikami, odpowiedzialność społeczna organizacji oraz komunikacja. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. pracując dla firm z sektora finansowego w Argentynie, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Na co dzień pracuje w niemieckim oddziale Hay Group.
Źródło: Hay Group

praca 2009-10-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

Adam Białas 

Adam Białas 

Dziennikarz / Dyrektor w Agencji BIALAS Consulting…

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców