PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRevolut Money Report: Polacy czekają na Black Friday, ale czy promocje będą uczciwe?

Revolut

Revolut Money Report: Polacy czekają na Black Friday, ale czy promocje będą uczciwe?

Informacje 15.11.2022 (07:26) informacja prasowa
Revolut

Revolut zapytał 10 tysięcy osób w 10 krajach, o to czy planują zakupy na Black Friday i Cyber Monday. Na pytania w Polsce odpowiedziało 1007 osób. Na jaki poziom rabatów liczą Polacy? Czy w dobie rosnących cen i inflacji da się kupić coś taniej? Jakie produkty i usługi są poszukiwane? Czy promocje są uczciwe?

Rabat od inflacji

Ceny w Polsce rosną, inflacja jest najwyższa od 25 lat. Czy Black Friday i Cyber Monday dają szansę na realne oszczędności, czy jest to tylko gra pozorów, która nie budzi już emocji? Oto wyniki Revolut Money Report. 69% zapytanych Polaków przyznało, że planuje w tym roku okazyjne zakupy na Black Friday lub Cyber Monday, choć 26% zastrzega, że kupi coś tylko jeśli znajdzie dobrą okazję. 6% przyznaje, że mają ograniczony budżet i w tym roku nie będą to duże zakupy. Część uważa, że przez inflację, na takie zakupy ich już nie stać (6%). Inni, z powodu inflacji, wyczekują z zakupami na moment gdy pojawią się okazje (6%). Black Friday wciąż jest w grze.

Czas na konkrety

Czy w dobie dwucyfrowej inflacji, rabaty też powinny być dwucyfrowe? Wyższe niż rok temu? Konkretnie jakie? Revolut zapytał Polaków jaki poziom obniżek cenowych uważają za wystarczający, aby dokonać zakupu. Bardziej wymagające okazały się kobiety. Tylko 4% badanych uznało, że wystarczy im zniżka 10-20%. Przy inflacji 17,9% w październiku, pozostali są innego zdania. 18% oczekuje rabatu na poziomie minimum 20-30%. Niemal co trzecia zapytana osoba (29%) widzi ten próg na poziomie 30-40%. Co piąty respondent w Polsce chce 40-50% upustu (24%). Pozostałych 25% rozważy zakup produktów, o ile dadzą 50% oszczędności. Co na to sklepy i marki?

Gra pozorów

Oczekiwania są duże. Bez 40% obniżki oferta Black Friday się nie liczy (dla 49% klientów). Sklepy i marki, by się przebić, ogłoszą super promocje. Tylko czy prawdziwe? 63% zapytanych Polaków zetknęło się z obniżką na Black Friday lub Cyber Monday, która potem okazała się fałszywa. 44% uważa, że są sklepy i marki, które próbują przechytrzyć klientów i takie promocje powinny być lepiej kontrolowane. 19% ma świadomość tego typu zjawiska, ale nie widzi w tym problemu, bo na tym ta gra polega. Ten pogląd przeważa u panów (17% kobiety, 21% mężczyźni). 37% badanych nie zetknęło się z fałszywymi obniżkami i uważa, że należą one do rzadkości.

Haker lubi to

Sprawę fałszywych promocji może pomóc rozwiązać unijna dyrektywa Omnibus, którą państwa członkowskie powinny egzekwować od 28 maja 2022 roku. Tymczasem, ryzykiem dla kupujących w Black Friday jest też duża aktywność hakerów. Aż 84% badanych Polaków chce szukać promocji w Internecie. Argumentem jest większy wybór (49%) i zaufanie do ulubionych serwisów (18%). Co może pójść nie tak? 13% zapytanych obawia się, że dane karty zostaną skopiowane i ktoś ukradnie środki. Tu pomóc mogą karty wirtualne ze zmiennym numerem (np. od Revolut). 22% boi się, że po zakupie znajdzie ten sam produkt w niższej cenie (warto szukać ofert z gwarancją najniższej ceny). Dla 15% kłopotem jest, że nietrafiony zakup trzeba później odesłać (część sklepów umożliwia darmowe zwroty). 22% nie ma obaw, lubi kupować online, o ile tylko ma pieniądze.

Elektronika rządzi

Na jakie przecenione produkty czekają Polacy? Dominują dwie kategorie. Po pierwsze sprzęt elektroniczny, 43% wskazań na 1 miejscu (kobiety 28%, mężczyźni 58%). Po drugie odzież i akcesoria, 31% wskazań pierwszego wyboru (kobiety 45%, mężczyźni 18%). Trzecie miejsce na podium to uroda i kosmetyki, 6% wskazań na 1 miejscu (35% przy opcji wyboru 3 kategorii). Dalej znalazły się meble i wystrój domu, 4% wskazań pierwszego wyboru (23% przy opcji wyboru 3 kategorii) i biżuteria, 4% wskazań na 1 miejscu (18% przy opcji wyboru 3 kategorii). Co pomijamy w Black Friday? Raczej nie kupujemy noclegów i biletów lotniczych, aut i środków transportu, biletów na koncerty i produktów FMCG. 9% zapytanych nie ma planów i o przystąpieniu do zakupów może zdecydować spontanicznie.

Gotówka czy kredyt

Większość badanych Polaków w Black Friday i Cyber Monday kupi to, na co będzie ich stać w danym momencie i użyją do tego środków z rachunku bieżącego (58%). Co dziesiąta pytana osoba (11%) już w październiku odkładała środki na koncie oszczędnościowym, by mieć pewność, że nie zabraknie ich na promocyjne zakupy. Przeszło 24% zapytanych Polaków, jeśli znajdzie dobrą okazję, do zakupu użyje karty kredytowej (17%), lub płatności odroczonej “kup teraz, zapłać później” (7%). Taką formę finansowania, znaną też pod nazwą BNPL (od “buy now, pay later”), oferują już w Polsce zarówno aplikacje bankowe banki, jak i fintechy (m.in. Revolut, pod nazwą “Pay Later”). Z zakupami pod wpływem impulsu i na kredyt należy jednak uważać.

Czy dwucyfrowa inflacja i wysokie ceny ograniczą wydatki klientów na Black Friday? Czy zniżki i rabaty właśnie w tym roku sprawią, że kupujących będzie więcej? Jedno jest pewne, Polacy z większą uwagą liczą dziś pieniądze.

* * *

(1) Revolut Money Report to badanie opinii zrealizowane 20 października 2022 r. przez firmę badawczą Dynata na grupie 10 tys. respondentów w USA, Australii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Rumunii, Litwie i Polsce – na grupie 1007 dorosłych Polaków. (2) Dyrektywa Omnibus weszła w życie 7 stycznia 2020 r. Państwa członkowskie zostały zobowiązane do przyjęcia przepisów niezbędnych do jej wykonania do 28 listopada 2021 r. Implementowane przepisy powinny być stosowane w państwach członkowskich od 28 maja 2022 r.: https://www.parp.gov.pl/component/content/article/82715:dyrektywa-omnibus-obowiazek-informowania-o-cenach (3) W tym roku Black Friday przypada na 25 listopada, a Cyber Monday na 28 listopada.
* * *

Wyniki (Polska):

(1) Czy planujesz okazyjne zakupy na Black Friday/Cyber Monday w tym roku? (jednokrotny wybór)

31% – Tak, planuję coś kupić, tak jak co roku

26% – Tak, planuję coś kupić, ale tylko jeśli znajdę atrakcyjną okazję

6% – Tak, ale mój budżet jest ograniczony, w tym roku to nie będą duże zakupy

6% – Tak, z powodu inflacji czekam z zakupami, na moment gdy pojawią się okazje

6% – Nie, nie planuję, z powodu inflacji nie stać mnie na zakupy

4% – Nie, mam inne sposoby na okazyjne zakupy

11% – Nie, nie potrzebuję nic kupować

10% – Nie wiem / czekam z decyzją.

(2) W jaki sposób zapłacisz za zakupy podczas Black Friday/Cyber Monday? (jednokrotny wybór)

58% – Kupię to na co będzie mnie stać w danym momencie, użyję środków na rachunku bieżącym

11% – Odkładam na koncie oszczędnościowym, by mieć pewność, że wystarczy mi środków

17% – Jeśli znajdę dobrą okazję, do zapłaty użyję karty kredytowej

7% – Jeśli znajdę dobrą okazję, do zapłaty użyję odroczonej płatności “kup teraz, zapłać później”

1% – Jeśli znajdę dobrą okazję, do zapłaty użyję pożyczki lub kredytu

0,5% – Jeśli znajdę dobrą okazję, do zapłaty użyję pożyczki od rodziny lub znajomych

0% – Nie planuję żadnych zakupów na Black Friday/Cyber Monday

6% – Nie wiem.

(3) Jak planujesz zrobić zakupy na Black Friday? (jednokrotny wybór)

49% – Będę kupować głównie online, bo w Internecie jest większy wybór

18% – Będę kupować głównie online, w ulubionych serwisach, którym ufam
10% – Będę kupować głównie offline, wolę osobiście zobaczyć produkt

2% – Będę kupować głównie offline, bo wspieram lokalny handel

17% – Będę kupować tam gdzie znajdę dobrą okazję, online i offline

6% – Nie wiem.

(4.1) Jaka jest Twoja największa obawa kiedy kupujesz online? (uszereguj od najważniejszej, wybierz maksymalnie 3, poniżej topowe odpowiedzi)

22% – Obawiam się, że znajdę później ten sam produkt w niższej cenie

13% – Martwię się tym, że dane mojej karty zostaną skopiowane i ktoś ukradnie moje środki

8% – Moją obawą jest to, że wydam pieniądze ponad miarę

6% – Obawiam się, że nie zauważę tych najlepszych okazji, jest tak dużo różnych ofert!

3% – Mogę zrobić błąd i przez pomyłkę kupić inny produkt, ups!

4% – Martwię się tym, że zagubi się moja przesyłka

15% – Obawiam się, że produkt będzie nietrafiony i trzeba będzie go odesłać

22% – Nie mam obaw, lubię kupować online, jeśli tylko mam pieniądze (jednokrotny wybór)

4% – Nie mam obaw, zrobię listę produktów, które chcę kupić i poszukam ich z wyprzedzeniem, żeby przygotować się i znaleźć najlepsze okazje podczas Black Friday (jednokrotny wybór)

3% – Teraz prawie wszystko kupuję online, nie mam żadnych obaw. (jednokrotny wybór)

(4.2) Jaka jest Twoja największa obawa kiedy kupujesz online? (uszereguj od najważniejszej, wybierz maksymalnie 3, poniżej wszystkie odpowiedzi)

28% – Obawiam się, że znajdę później ten sam produkt w niższej cenie

21% – Martwię się tym, że dane mojej karty zostaną skopiowane i ktoś ukradnie moje środki

17% – Moją obawą jest to, że wydam pieniądze ponad miarę

20% – Obawiam się, że nie zauważę tych najlepszych okazji, jest tak dużo różnych ofert!

13% – Mogę zrobić błąd i przez pomyłkę kupić inny produkt, ups!

12% – Martwię się tym, że zagubi się moja przesyłka

32% – Obawiam się, że produkt będzie nietrafiony i trzeba będzie go odesłać

22% – Nie mam obaw, lubię kupować online, jeśli tylko mam pieniądze (jednokrotny wybór)

4% – Nie mam obaw, zrobię listę produktów, które chcę kupić i poszukam ich z wyprzedzeniem, żeby przygotować się i znaleźć najlepsze okazje podczas Black Friday (jednokrotny wybór)

3% – Teraz prawie wszystko kupuję online, nie mam żadnych obaw. (jednokrotny wybór)

(5) Jaki poziom obniżek cenowych na Black Friday/Cyber Monday uważasz za wystarczający, aby dokonać zakupu? (jednokrotny wybór)

4% – Obniżka 10-20%

18% – Obniżka 20-30%

29% – Obniżka 30-40%

24% – Obniżka 40-50%

25% – Obniżka co najmniej 50%.

(6) Czy pamiętasz obniżkę na Black Friday, która okazała się fałszywa? (jednokrotny wybór)

44% – Tak, są sklepy i marki, które podczas Black Friday/Cyber Monday próbują przechytrzyć klientów, takie promocje powinny być lepiej kontrolowane

19% – Tak, są sklepy i marki, które podczas Black Friday/Cyber Monday próbują przechytrzyć klientów, ale to nie jest problem, na tym ta gra polega

37% – Nie, nie pamiętam żadnego przypadku fałszywej obniżki, takie praktyki należą do rzadkości.

(7.1) Na obniżki jakich produktów/usług czekasz najbardziej podczas Black Friday/Cyber Monday w tym roku? (uszereguj od najważniejszej, wybierz maksymalnie 3, poniżej topowe odpowiedzi)

43% – Sprzęt elektroniczny

31% – Ubrania/akcesoria

4% – Meble/wystrój domu

4% – Biżuteria

6% – Uroda/kosmetyki

1% – Auto/środek transportu

0.5% – Produkty FMCG

1% – Bilety lotnicze

1% – Noclegi wakacyjne

1% – Koncert/atrakcje

9% – Nie mam planów/Zdecyduję w ostatnim momencie. (jednokrotny wybór)

(7.2) Na obniżki jakich produktów/usług czekasz najbardziej podczas Black Friday/Cyber Monday w tym roku? (uszereguj od najważniejszej, wybierz maksymalnie 3, poniżej wszystkie odpowiedzi)

58% – Sprzęt elektroniczny

65% – Ubrania/akcesoria

23% – Meble/wystrój domu

18% – Biżuteria

35% – Uroda/kosmetyki

4% – Auto/środek transportu

2% – Produkty FMCG

5% – Bilety lotnicze

5% – Noclegi wakacyjne

3% – Koncert/atrakcje

9% – Nie mam planów/Zdecyduję w ostatnim momencie. (jednokrotny wybór)

Źródło: Revolut

2022-11-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców