PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońRoman Jędrkowiak doradzi mBankowi i MultiBankowi

Roman Jędrkowiak doradzi mBankowi i MultiBankowi

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 18.09.2010 (16:52)

Detaliczne ramiona BRE Banku – mBank i MultiBank – skorzystają ze wsparcia zewnętrznego specjalisty od marketingu i zarządzania marką. Doradzać im będzie Roman Jędrkowiak, były dyrektor marketingu w ING Banku Śląskim, a obecnie właściciel firmy CMO of The Year. Jędrkowiak w dużym stopniu odpowiada za sukces marketingowy ING Banku Śląskiego, który za jego kadencji stał się jednym z najbardziej rozpoznawanych banków w Polsce.

Roman Jędrkowiak z marketingiem bankowym związany jest od ponad 8 lat i należy do czołówki marketerów działających na rynku finansowym. Początkowo pracował w Lukas Banku, a w latach 2005-2009 kierował marketingiem w ING Banku Śląskim. Bank za jego kadencji stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych instytucji finansowych w Polsce i znacząco wzmocnił swoją markę. Działania były na tyle skuteczne, że do dziś mimo całkiem przeciętnej oferty depozytowej, kojarzony jest głównie jako „bank do oszczędzania”, a także jako „bank dla internetowych”.

Jędrkowiak po odejściu z ING pracuje na własny rachunek prowadząc firmę CMO of the Year. Nazwa firmy nawiązuje do tytułu jaki otrzymał od redakcji magazynu „Media & Marketing Polska” w 2008 roku. Doradza w kwestiach marketingowych i zarządzania marką oraz pomaga tworzyć kampanie reklamowe. Współpracuje m.in. P4, operatorem sieci Play. Pracuje także nad powołaniem stowarzyszenia reklamodawców Advertisers.pl.

Z naszych informacji wynika, że Jędrkowiak będzie także doradzał obu detalicznym bankom grupy BRE, które zdecydowały się właśnie na współpracę z niezależnym konsultantem. Niedawno na łamach PRNews.pl pisaliśmy, że MultiBank zakończył współpracę z dotychczasowym dyrektorem marketingu Wojciechem Bolanowskim. Bolanowski związany był z Grupą BRE od blisko 10 lat – początkowo z mBankiem, a ostatnie dwa lata z MultiBankiem. Także w marketingu mBanku w ciągu ostatnich lat doszło już do kilku roszad. Tylko w tym roku ze stanowiska szefa marketingu odszedł Tomasz Czudowski, a jego miejsce zajął Rafał Borkowski. Kilka miesięcy temu w BRE pojawił się Tomir Kaczmarek, dyrektor departamentu, który jest przełożonym Borkowskiego i był przełożonym Bolanowskiego. Jędrkowiak będzie zatem wspierał w działaniach ekipę BRE.

Roman Jędrkowiak zapewne pomoże uporządkować dotychczasowych działania reklamowe i wizerunkowe prowadzone prze oba banki. Można bowiem odnieść wrażenie, że od pewnego czasu są one nieco chaotyczne. MultiBank trochę nieoczekiwanie zdecydował się całkowicie repozycjonować swoją ofertę i tym samym wycofał się z niektórych obietnic składanych kilka miesięcy wcześniej. Teraz nie kusi już zwrotem prowizji za konto, a nastawia się na obsługę bardziej zamożnych klientów. Natomiast mBank zamiast aktywnie promować swoje „bankowe” produkty, prowadzi głównie kampanię reklamową ubezpieczeń. Tymczasem właśnie teraz większość banków aktywnie promuje hipoteki i rachunki osobiste. Podczas gdy mBank siedzi cicho, korzysta na tym konkurencja. Słyszeliśmy, ze źródła zbliżonego do tej instytucji, że mBank nie pozyskuje już tak dynamicznie klientów, jak jeszcze do niedawna. Darmowy ROR przestał już być atutem, bo taki produkt ma w swojej ofercie każdy bank. Czy ubezpieczenia mają być nowym kierunkiem ekspansji internetowego banku, czy tylko chwilowy skok w bok?

Dodatkowo nad bankami cały czas wisi sprawa „nabitych”. Wszystko wskazuje na to, że lada moment konflikt będzie miał kolejną odsłonę. Grupa niezadowolonych klientów wynajęła już kancelarię prawniczą i ma zamiar wystąpić z pozwem zbiorowym przeciw BRE Bankowi. Cała afera dość mocno podkopała „przyjazny” wizerunek obu banków, który jeszcze do niedawna był ich mocnym atutem i na wielu działał jak magnes. Dodatkowo niekorzystny jest fakt, że sprawa nie została załatwiona od razu i ciągnie się już przez długie miesiące, co chwila wracając na pierwsze strony portali internetowych.

Moment na konsultacje z niezależnym ekspertem jest zatem odpowiedni. Roman Jędrkowiak ma duże doświadczenie, a o skuteczności jego działań świadczy sukces marketingowy odniesiony w ostatnich latach przez ING Bank Śląski. W ING postawił dość mocno na reklamę telewizyjną i tradycyjną, podczas gdy detal BRE skupiał się dotychczas w dużej mierze na internecie. Być może już wkrótce strategie reklamowe mBanku i MultiBanku czeka więc nowe otwarcie. 

Źródło: PR News

bre ing mbank roman jędrkowiak wojciech boczoń wojciech bolanowski 2010-09-18
Wojciech Boczoń
Tagi: bre ing mbank roman jędrkowiak wojciech boczoń wojciech bolanowski

Sprawdź także:

a 0 Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
14.11.2025 (03:40) – informacja prasowa

Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej

Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …

a 0 Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP
14.11.2025 (03:39) – informacja prasowa

Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP

Statuetka trafiła do banku za kampanię dla przedsiębiorców „Konto firmowe za 0 zł na zawsze” wspartą cyklem „O …

a 0 Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji
14.11.2025 (03:30) – informacja prasowa

Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Bankiem Pekao SA umowę o współpracy przy emisjach obligacji BGK. …

a 0 „Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne
14.11.2025 (03:28) – informacja prasowa

„Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne

Twisto startuje ze świąteczną kampanią „Świętuj po swojemu”, w ramach której przyznaje dodatkowe zniżki na zakupy …

a 0 Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”
14.11.2025 (03:22) – informacja prasowa

Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”

W Mikołajki, 6 grudnia, odbędzie się czwarta edycja „Biegiem Pomagam” – biegu pomocników Św. Mikołaja. UNIQA w …

a 0 Bankowość na fali inwestycji – nowy raport Banku Pekao analizujący rynek kredytów dla przedsiębiorstw
13.11.2025 (13:49) – informacja prasowa

Bankowość na fali inwestycji – nowy raport Banku Pekao analizujący rynek kredytów dla przedsiębiorstw

Bankowość korporacyjna w Polsce wchodzi w nową fazę dynamicznego rozwoju. Po latach ograniczonego popytu na kredyt …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Andrzej Duda w Zen.com. W zagranicznej ekspansji spółki wykorzysta swoje doświadczenie w budowaniu relacji międzynarodowych

Andrzej Duda w Zen.com. W zagranicznej ekspansji spółki wykorzysta swoje doświadczenie w budowaniu relacji międzynarodowych

Były prezydent RP podkreślał, że „ciągle się…

Zobacz również

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Who is who

Marcin Pawelec

Marcin Pawelec

Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej / rzecznik prasowy,…

Łukasz Piasta

Łukasz Piasta

Dyrektor, Komunikacja Korporacyjna & Usługi Finansowe Łukasz…

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk, Dyrektor Biura Komunikacji i Relacji Inwestorskich…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców