Rozwiązania z zakresu Telefonii IP firmy Avaya Inc., zajmującej się projektowaniem, tworzeniem i zarządzaniem sieciami łączności, zostały uznane za najlepsze w dorocznym teście IP PBX, przeprowadzanym przez firmę Miercom. Miercom przyznał Avaya jedną z najwyższych ocen końcowych w historii swoich testów w następujących kategoriach: funkcje poprawy mobilności, punkty końcowe i architektura. Test obejmował pomiar wydajności systemów Telefonii IP przewidzianych na 1000 lub więcej stacji. Platforma konwergentna firmy Avaya – złożona z S8710 Media Server oraz G650 Media Gateway – uzyskała jeden z najwyższych wyników.
W kategorii wydajności w teście Miercom, Avaya była jedynym producentem, który odnotował idealny wskaźnik wykonania połączeń w „surowych” warunkach testowych obciążenia 50000 połączeń na godzinę. Firma uzyskała również najwyższy wynik w kategorii architektury, gdzie wykazała najkrótszy czas przełączania awaryjnego połączeń. W kategorii architektury Avaya otrzymała wysokie oceny za konfigurację jakości usług (QoS) IP, zapewniającą dynamiczne monitorowanie maksymalnej jakości połączeń VoIP oraz za „wszechstronną, nową obsługę protokołu SIP” dla zewnętrznych punktów końcowych i trunkingu protokołu SIP między systemami.
Docenione zostały także funkcje mobilne (pierwsze miejsce w tej kategorii): Avaya Extension to Cellular, Avaya Meeting Exchange for Web, funkcje telekonferencji bazujące na protokole SIP, a także funkcje Softphone IP. W obszarze zabezpieczeń firma Avaya została doceniona za poziom szyfrowania VoIP.