– Naszą misją jest szerzenie etyki i bezpieczeństwa w biznesie. Taka działalność szkoleniowa, upowszechnianie wiedzy w społeczeństwie, o tym że wierzyciel wcale nie jest na straconej pozycji w starciu z dłużnikiem dokładnie się w to wpisuje – tłumaczy Wiola Samborska-Zaremba, pełnomocnik Zarządu ds. PR.
Pierwsze działania Akademii KRD będą skierowane przede wszystkim do konsumentów. Już wkrótce na tramwajach, autobusach, kioskach z biletami i wiatach w 9 miastach, w których miejscy przewoźnicy korzystają z usług KRD (Kraków, Lublin, Olsztyn, Szczecin, Częstochowa, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra, Białystok, Stargard Szczeciński) pojawią się wkrótce naklejki z logo KRD i rysunkiem Szczepana Sadurskiego „Wykrywacz gapowiczów” oraz ostrzeżeniem, że jazda bez biletu może się skończyć wpisem do rejestru niesolidnych dłużników. Podobne naklejki, tyle że ostrzegające nieuczciwych lokatorów o konsekwencjach zalegania z czynszem, pojawią się na klatkach schodowych budynków administrowanych przez kilkaset spółdzielnie mieszkaniowych w Polsce.
Akademia KRD planuje też organizację szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców, które będą nosiły nazwę Forum KRD. Pierwsze z nich odbyło się kilka dni wcześniej dla sektora leasingowego i faktoringowego. Przedstawiciele 45 firm z obu tych branż, w tym m.in. Polfactora, Getin Banku (Departament Factoringu), Raiffeisen-Leasing Polska, czy Związku Przedsiębiorstw Leasingowych mieli okazję wymienić się doświadczeniami na temat sposobów weryfikacji wiarygodności płatniczej potencjalnych klientów oraz najskuteczniejszych metod odzyskiwania zaległych długów.
– Te dwie branże wybraliśmy nieprzypadkowo jako pierwsze do organizacji naszego Forum. Obie, a zwłaszcza faktoring, są szczególnie zainteresowane wdrożeniem takich mechanizmów ochronnych. Istotą faktoringu jest przecież wykupywanie niezapłaconych faktur od przedsiębiorców i dochodzenie potem zapłaty od ich klientów – wyjaśnia Joanna Kwiecień, pełnomocnik Zarządu KRD.
Planowane są też szkolenia dla przedsiębiorców w różnych miastach Polski przy współpracy w izbami gospodarczymi i organizacjami biznesowymi oraz ogólnopolskie kampanie społeczne propagujące uczciwe płacenie rachunków.
Jedną z nich będzie 2 edycja Wielkiego Wiosennego Sprzątania Długów, ogólnopolskiej akcji społecznej skierowanej głównie do małych i średnich firm, która ma im pomóc w walce z dłużnikami.
– To tylko wybrane nasze akcje, nie chcemy zdradzać wszystkich zamiarów. Ale na pewno będzie ich wiele – zapowiada Wiola Samborska-Zaremba.