PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRzecznik Finansowy zbada przygotowanie banków do obsługi klientów na terenach objętych epidemią

Rzecznik Finansowy zbada przygotowanie banków do obsługi klientów na terenach objętych epidemią

Informacje 12.08.2020 (11:00) informacja prasowa

Rzecznik Finansowy sprawdza, czy banki działające w Polsce są przygotowane na obsługę klientów w zaostrzonym reżimie sanitarnym. W tym celu wystosował zapytanie do banków oraz Związku Banków Polskich. Chce w ten sposób uzyskać od banków wyjaśnienia w jaki sposób zagwarantują, że klienci nie będą mieli trudności w załatwieniu swoich spraw ze względu na ograniczenia.

fot. Shutterstock

Opublikowane 7 sierpnia rozporządzenie Rady Ministrów wprowadza możliwość wydzielenia na obszarze Polski tzw. „obszarów czerwonych” i „ obszarów żółtych”. Dziś obejmują one kilkanaście powiatów, w których obowiązuje zaostrzony reżim sanitarny oraz inne obostrzenia służące ograniczenia transmisji wirusa SARS-CoV-2.

– Jednym z pierwszych pytań, które postawiliśmy sobie w Biurze w tym kontekście było to, jak będą obsługiwani klienci banków na tych obszarach. Szczególną uwagę zwróciliśmy na osoby wykluczone cyfrowo i nieobsługujące platform bankowości elektronicznej. Stąd decyzja o rozesłaniu zapytań do banków. Pozwoli to poznać stan sektora bankowego pod kątem obsługi klienta w tych szczególnych warunkach i podjąć decyzję co do ewentualnych kroków zapobiegających negatywnym skutkom dla klientów – powiedział dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Kwestia pełnego dostępu do usług bankowych podczas epidemii nabiera szczególnego znaczenia w odniesieniu do osób, wobec których bank prowadzi działania windykacyjne. Z tego powodu jedno z pytań dotyczy tego, czy banki dopuszczają możliwość zawieszenia prowadzonych postępowań windykacyjnych.

– W takiej sytuacji dłużnik musi mieć możliwość skontaktowania się z placówką bankową, na przykład w celu ustalenia, z jakiego tytułu dochodzona jest należność. Jeśli jego zdaniem bank nie ma podstaw do takich działań lub kwestionuje np. wysokość długu, powinien móc złożyć reklamację. Ograniczenie takiej możliwości, stanowiłoby rażące naruszenie prawnie uzasadnionych interesów klienta – wyjaśnia Zdzisław Osada, zastępca dyrektora Wydziału Bankowo-Kapitałowego
w biurze Rzecznika Finansowego.

Chodzi o sytuacje, w których z powodu wprowadzonych ograniczeń, kontakt z klientem – a przez to możliwość złożenia przez niego zastrzeżeń wobec prowadzonych czynności – byłby znacznie utrudniony lub wręcz niemożliwy. Rzecznik Finansowy oczekuje, że banki wdrożą odpowiednią politykę informacyjną dotyczącą obsługi klientów w placówkach znajdujących się w strefach objętych ograniczeniami. W rozesłanych do instytucji finansowych pismach pyta również o procedury zapewniające bezpieczeństwo klientów, którzy w placówkach będą się pojawiać.

– Klienci muszą wiedzieć gdzie i w jakich terminach będą otwarte placówki. Muszą też mieć pewność, że załatwią w nich swoje sprawy bez narażania zdrowia i życia. Przy czym apeluję o taki sposób organizacji obsługi klientów, żeby niepotrzebnie nie fatygować ich do placówek w takiej sytuacji – mówi dr hab. Mariusz Golecki.

Źródło: Rzecznik Finansowy

koronawirus 2020-08-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: koronawirus

Sprawdź także:

a 0 Złoty najsłabszy wobec korony od 1995 r. Komentarz walutowy ProStream
30.03.2023 (13:50) – informacja prasowa

Złoty najsłabszy wobec korony od 1995 r. Komentarz walutowy ProStream

Czeska korona bije historyczne rekordy notowań wobec złotego - informuje ProStream, platforma walutowa dla MŚP. To …

a 0 Dwa polskie insurtechy - Sandis i Quantee - łączą siły
30.03.2023 (13:28) – informacja prasowa

Dwa polskie insurtechy - Sandis i Quantee - łączą siły

Strategiczne porozumienie SANDIS, twórcy aplikacji do dystrybucji produktów ubezpieczeniowych i QUANTEE – dostawcy, …

a 0 Revolut ma bezpośrednie połączenie z europejskim systemem SEPA
30.03.2023 (12:03) – informacja prasowa

Revolut ma bezpośrednie połączenie z europejskim systemem SEPA

Revolut ogłosił że jest już bezpośrednio połączony z systemem SEPA (Jednolity Obszar Płatności w Euro, ang. Single …

a 0 Bank Pekao promuje program poleceń. Klienci biznesowi mogą zgarnąć nawet 2100 zł
30.03.2023 (12:00) – informacja prasowa

Bank Pekao promuje program poleceń. Klienci biznesowi mogą zgarnąć nawet 2100 zł

W Banku Pekao S.A. działa program, w którym klienci indywidualni mogą zgarnąć łącznie aż 1500 zł za polecenia kont …

a 0 Kredyt Technologiczny z bezzwrotną premią dostępny w Banku Millennium
30.03.2023 (11:58) – informacja prasowa

Kredyt Technologiczny z bezzwrotną premią dostępny w Banku Millennium

Firmy mogą już wnioskować w Banku Millennium o Kredyt Technologiczny, który umożliwia uzyskanie dofinansowania w …

a 0 Ponad 200 mln zł dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk”
30.03.2023 (10:40) – informacja prasowa

Ponad 200 mln zł dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk”

Po wczorajszej decyzji Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej łączna wartość …

PRNews.pl

Zobacz również

Smartfony wypierają komputery. Bankowość internetowa odchodzi do lamusa

Smartfony wypierają komputery. Bankowość internetowa odchodzi do lamusa

71 proc. użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie…

Czy w PKO BP ponownie nastąpi zmiana prezesa?

Czy w PKO BP ponownie nastąpi zmiana prezesa?

Największy bank w kraju – PKO Bank…

Pekao wyłączy swoją aplikację maklerską

Pekao wyłączy swoją aplikację maklerską

Bank Pekao poinformował swoich klientów o planowanym…

Alior Bank wprowadzi „Pensję na życzenie”

Alior Bank wprowadzi „Pensję na życzenie”

Około 20 proc. klientów płatności odroczonych Alior…

Tak dużo kart jeszcze nie mieliśmy. Padły kolejne rekordy

Tak dużo kart jeszcze nie mieliśmy. Padły kolejne rekordy

Pobiliśmy nowy rekord w segmencie kart płatniczych.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

kawuel:

A o czym tu rozmawiać, skoro pozew to niemal 100% pewność wygranej i …

pt, 24 mar 2023 (12:12) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Maciej Kusznierewicz:

Tu można przeczytać więcej na ten temat: https://obiektywnefinanse.pl/2023/03/do-ktorego-banku-po-kredyt-dla-dewelopera-w-2023/ …

pt, 24 mar 2023 (08:09) • PKO Bank Polski liderem Rankingu Banków Polskiego Związku Firm Deweloperskich

bobbyy:

Szukasz alternatywy dla Faktorii? Wypróbuj faktoring w Bibby Financial Services! Jesteśmy globalną firmą …

pon, 20 mar 2023 (13:55) • Faktoria nawiązuje strategiczną współpracę z Comarch ERP

Patryk Godowski:

Gdy banki wygrywaly w sadach, nie byly ugodowe. Jeszcze 4 lata temu gdy …

pon, 20 mar 2023 (13:28) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Adrian z Krakowa:

Zapraszam do skorzystania z mojego kodu polecenia przy zakładaniu konta: 3SDJA7 Jeżeli wpiszesz …

nie, 19 mar 2023 (14:40) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców