Dziennikarze zajmujący się tematyką rynku samochodowego otrzymają w najbliższych dniach ankiety z pytaniami o ich ocenę działań PR prowadzonych przez firmy samochodowe w roku 2004. Oprócz części ogólnej, zawierającej pytania o ocenę poszczególnych narzędzi PR oraz preferencji dziennikarzy związanych z działaniami PR, do ankiety dołączona będzie także tabela, która pozwoli później na stworzenie rankingu firm według jakości ich działań w ocenie dziennikarzy. Wyniki i wnioski z badania będą przedstawione prasie oraz firmom motoryzacyjnym w październiku br.
„Zaangażowaliśmy się w ten projekt z uwagi na to, że powinien on dać firmom informacje zwrotną o tym co robią dobrze, a co mogą zrobić lepiej. Uważne spojrzenie na własne działania i na to, jak są odbierane na zewnątrz jest szczególnie ważne właśnie teraz, kiedy efektywność działań w tej branży ma bardzo duże znaczenie. Jeśli projekt spotka się z dobrym przyjęciem dziennikarzy i firm chcemy takie badanie przeprowadzać cyklicznie, co roku” – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru.
„Chcąc dobrze się komunikować – a jest to przecież istotą działań PR – trzeba się najpierw dobrze poznać; zrozumieć potrzeby i oczekiwania obu stron. Jesteśmy niezmiernie ciekawi tego jak wypadnie konfrontacja oceny działań PR przez osoby i firmy, które je realizują, z tym, jak faktycznie odbierają je dziennikarze” – mówi Jacek Jakubczyk, dyrektor zarządzający ITBC Communication.