PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeSantander Consumer Multirent: Cena i marka są najistotniejsze przy wyborze auta do firmy

Santander Consumer Multirent: Cena i marka są najistotniejsze przy wyborze auta do firmy

Informacje 14.12.2020 (10:23) informacja prasowa

Co liczy się najbardziej przy wyborze auta do firmy? Z badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Multirent wynika, że polscy przedsiębiorcy największą wagę przykładają do ceny firmowego pojazdu. Tę odpowiedź wybrała prawie jedna czwarta ankietowanych (24 proc.), z czego większość 50- i 60-latków (kolejno 36 i 27 proc.). Można po tym wnioskować, że niechęć do inwestowania zbyt wiele w służbowe pojazdy wzrasta wraz z wiekiem badanego.

fot. Shutterstock

Drugim najbardziej istotnym czynnikiem była marka pojazdu, która jest szczególnie ważna dla młodych przedsiębiorców – przed 40. rokiem życia. Więcej niż co piąty ankietowany z tej grupy wiekowej stwierdza, że kieruje się nią przy wyborze auta do firmy (21 proc.).

Na kolejnym miejscu wśród wszystkich uczestników badania znalazła się kwestia funkcjonalności samochodu (14 proc.). Jak wynika z danych zebranych przez Santander Consumer Multirent, wciąż nie przykładamy jednak większej wagi do ekologiczności pojazdu. Odpowiedź tę wskazało jedynie 2 proc. ankietowanych, z czego najwięcej osób w wieku 30-39 lat (6 proc.).

Preferencje zmieniają się przy zakupie auta na użytek własny. Na prowadzenie wysuwa się jego marka, a koszt spada na drugi plan. Na znaczeniu zyskuje również kwestia bezpieczeństwa (13 proc.). Tę odpowiedź wskazało najwięcej seniorów powyżej 60 roku życia i kobiet (kolejno 20 i 18 proc.). Atrybut ten nie jest jednak zbyt istotny dla mężczyzn. Zwracanie uwagi na względy bezpieczeństwa przy wyborze pojazdu zadeklarował tylko co dziesiąty z nich.

– Samochód jest niezbędnym narzędziem pracy dla wielu przedsiębiorców. Do jego wyboru podchodzą użytkowo. Stawiają na sprawdzone marki, czyli niezawodność, ale nie chcą zbyt dużo w to inwestować. Inaczej podchodzą do wybierania auta, którym sami będą jeździć. Wówczas patrzą bardziej na komfort – mówi Monika Kasprzyk, Dyrektor Działu Zdalnych Kanałów Sprzedaży z Santander Consumer Multirent.

Dla ogółu przedsiębiorców najmniejsze znaczenie ma kolor samochodu (1 proc.), chociaż kobiety zwracają zdecydowanie większą uwagę na wygląd zewnętrzny pojazdu (11 proc. w porównaniu do 4 proc. mężczyzn).

W wirtualnym salonie chcemy kupować taniej

Santander Consumer Multirent w ramach prac nad platformą AutoSalon zapytał również polskich przedsiębiorców o to, jakie warunki musiałyby zostać spełnione, żeby zdecydowali się na zakup auta w internetowym salonie samochodowym. Tu dużą rolę grają względy cenowe, większość właścicieli firm oczekiwałaby, że online kupią samochód taniej niż w salonie stacjonarnym (34 proc.). W tej grupie przeważają mężczyźni (36 proc.) i osoby przed 40-stym rokiem życia, które są przyzwyczajone do tego, że zakupy w kanale online wiążą się często z różnymi promocyjnymi ofertami (46 proc.).

Podobnie niemal co trzeci ankietowany liczyłby na otrzymanie lepszej oferty leasingowej (28 proc.). Natomiast 16 proc. kupiłoby auto w taki sposób tylko od znanego dostawcy-dealera. Ta kwestia jest szczególnie ważna dla kobiet (21 proc.). Prawie dla co dziesiątego badanego istotna byłaby również możliwość otrzymania auta od ręki (9 proc.). Tu największą cierpliwością wykazują się seniorzy, co może wynikać z przyzwyczajenia, że na odbiór samochodu należy dłużej poczekać (8 proc.). Najbardziej niecierpliwi są natomiast przedsiębiorcy w wieku 30-39 lat (13 proc.).

– Niezależnie od kanału sprzedaży aut, jednym z najistotniejszych czynników przy wyborze pojazdu pozostaje jego cena. Ważna jest też kwestia możliwości znalezienia auta i jednocześnie jego sfinansowania w jednym miejscu – komentuje Monika Kasprzyk – Coraz ważniejsze staje się jednak różnicowanie ofert ze względu na kanał, w jakim są prezentowane. Popularność sprzedaży online rośnie, jednak klienci oczekują nieco lepszej ceny, wybierając tę ścieżkę – dodaje.

Badanie na potrzeby raportu „Auto w sieci”, zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie przedsiębiorców – klientów Santander Consumer Multirent, za pomocą standaryzowanego wywiadu telefonicznego wspieranego komputerowo w sierpniu 2020 r., n=404.

Źródło: Santander Consumer Multirent

2020-12-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marcin Jaworski

Marcin Jaworski

Menedżer ds. komunikacji i analiz. Rzecznik prasowy.…

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek

Grzegorz Kondek Dyrektor ds. Marketingu i PR…

Wojciech Sury

Wojciech Sury

Dyrektor PR i Rzecznik Prasowy, Grupa Getin…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców