Bank podpisał wieloletnią umowę partnerską zarówno z League of Legends European Championship (LEC), jak i Ligą Latinoamérica (LLA). League of Legends jest najbardziej popularną grą eSportową na świecie, której Mistrzostwa Świata 2021 przyciągnęły jednocześnie prawie 74 miliony widzów. Nowa umowa sponsoringowa wprowadza Santander do globalnego ekosystemu eSportu i będzie wspierać bank w promocji innowacji, różnorodności i cyfryzacji.
Grupa Santander ogłosiła zawarcie wieloletniej umowy, na mocy której zostanie głównym sponsorem League of Legends European Championship (LEC) i Liga Latinoamérica (LLA). Podczas wydarzenia zorganizowanego w Madrycie, najbardziej znani streamerzy, artyści i gracze LoL uczestniczyli w ogłoszeniu zaangażowania się Grupy Santander w sponsoring eSportu.
League of Legends to najbardziej popularna gra eSportowa na świecie, z najbardziej zaawansowanymi profesjonalnymi rozgrywkami i ugruntowaną społecznością fanów. W 2021 roku League of Legends World Championship przyciągnęło szczytową oglądalność blisko 74 milionów widzów na żywo, przy średniej minutowej widowni wynoszącej, według organizatora, nieco ponad 30 milionów, co czyni je jednym z najchętniej oglądanych wydarzeń e-sportowych na świecie. Pod hasłem „Level up your dreams” Grupa Santander chce zbudować nową społeczność, która pomoże młodym pokoleniom osiągać sukcesy.
Partnerstwo z League of Legends European Championship i Liga Latinoamérica to umowa w 100% dotycząca mediów cyfrowych, która uzupełni inne globalne sponsoringi banku dotyczące F1 i piłki nożnej. Dzięki tej umowie bank będzie również sponsorem Mistrzostw Brazylii League of Legend (CBLOL). Grupa posiada już doświadczenie w sponsoringu wydarzenia na lokalnym poziomie, w postaci dotychczasowego zaangażowania Openbank jako sponsora hiszpańskich rozgrywek. (Superliga).
Jako partner lig e-sportowych League of Legends w Europie (LEC) i Ameryce Łacińskiej (LLA i CBLOL), Santander będzie angażował się w różne aktywności promujące markę i zwiększające świadomość w społecznościach League of Legends podczas wydarzeń e-sportowych, w tym m.in. poprzez pozycjonowanie logo, treści specjalne, obecność reklamową w przerwach transmisji, banery czy np. bilety VIP na finały.
Juan Manuel Cendoya, Globalny Dyrektor ds. Komunikacji, Marketingu korporacyjnego i Badań w Grupie Santander, powiedział: „Z radością ogłaszamy nową współpracę z bardzo wyjątkowym partnerem, z którym łączą nas nasze atrybuty innowacyjności, różnorodności i cyfryzacji. Wierzymy, że wejście w świat eSportu przyniesie Santanderowi nowe możliwości zaangażowania się w życie młodych pokoleń „cyfrowych ekspertów” i pomoże im w osiąganiu sukcesów.”
Maximilian Schmidt, szef e-sportu League of Legends w regionie EMEA, powiedział: „Z przyjemnością współpracujemy z globalną instytucją bankową zaangażowaną w innowacje, transformację cyfrową i dostarczanie najlepszych możliwych usług dla młodszych pokoleń”.
Globalna prezentacja
W dniu 14 czerwca w Madrycie (Hiszpania) odbyła się globalna prezentacja nowego partnerstwa w świecie e-gamingu. Wydarzenie prowadzone było przez Medic, kultowego komentatora League of Legends, który ma ponad 250 000 obserwujących, oraz było transmitowany na całym świecie online na Twitchu i innych platformach przez hiszpańskiego streamera Cristinini, który ma ponad trzy miliony obserwujących. Premiera obejmowała pokaz freestyle z kilkoma znanymi artystami dla młodszych odbiorców, takimi jak piosenkarka Nicki Nicole, raper Chuty i mistrzyni freestyle Sara Socas. W wydarzeniu tym uczestniczyli również najbardziej rozpoznawalni gracze z różnych krajów, tacy jak Alan Q, Inspired i Jukes
O Mistrzostwach Europy League of Legends (LEC)
League of Legends European Championship (LEC) rozpoczęły się w styczniu 2019 roku i stały się najczęściej oglądaną ligą e-sportową w Europie. Składający się z dziesięciu drużyn, które rywalizują co tydzień w dwóch 12-tygodniowych sezonach, LEC kończy każdy sezon finałami na żywo na arenach w całej Europie, w tym w Rotterdamie i Atenach. LEC współpracuje z głównymi sponsorami, w tym KitKat, KIA, LG UltraGear, Logitech, Red Bull, Warner Music, a teraz Santander. Od wiosny 2021 r. średnia minutowa publiczność LEC, czyli fani oglądający w tym samym czasie, wynosi niezmiennie ponad 470 000.
Źródło: Santander Bank Polska