Edukacyjny mechanizm Wonga działa nieprzerwanie. Każdego dnia użytkownicy platformy Kapitalni.org oglądają rekomendowane im kursy video, podchodzą do testów sprawdzających i uzyskują dostęp do kolejnych zniżek. Po pierwszych trzech miesiącach od inauguracji liczba wyświetleń materiałów edukacyjnych o oszczędzaniu, pożyczaniu i bezpieczeństwie w sieci przekroczyła 30 000, a odpowiadające im testy zaliczyło ponad 4 500 osób.
Od 10 czerwca 2015 roku gdy Wonga przedstawiła swój autorski model efektywnej edukacji finansowej i cyfrowej, będącej integralną częścią produktu finansowego, ponad 4500 internautów zdecydowało się wziąć udział w kursie multimedialnym, podejść do testów i zaliczyć je uzyskując średni wynik na poziomie 94% poprawnych odpowiedzi1. Ponad 3000 osób z tego grona, dzięki dobrym wynikom w testach i spłaconej wcześniej pożyczce, zapewniło sobie awans do wyższego segmentu i dostęp do tańszego finansowania2.
„Nasze kursy edukacyjne w ramach Kapitalni.org notują średnio 330 odsłon dziennie, a do testów podchodzi i zalicza je każdego dnia około 50 użytkowników. Za edukacyjny wysiłek odwdzięczamy się klientom lepszymi warunkami oferty. 3000 klientów Wonga dzięki spłaconej na czas pożyczce i poprawnie rozwiązanym testom awansowało do wyższego segmentu uzyskując dostęp do tańszego finansowania.” –mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.
Niesłabnące zainteresowanie ze strony konsumentów przyspieszyło decyzję o rozbudowie platformy. Po trzech miesiącach od startu, serwis Kapitalni.org poszerzony został o sześć nowych modułów edukacyjnych:
– Jak nie przepłacać za usługi finansowe?
– Co zrobić w razie problemów ze spłatą na czas?
– Odrzucony wniosek kredytowy – co zrobić?
– Jak zaoszczędzić pieniądze na samochodzie?
– Bezpieczeństwo zakupów online
– Jak być sprytnym na zakupach?
Edukacyjne statystyki po pierwszym kwartale3:
Liczba użytkowników, którzy zdali testy po trzech miesiącach od startu Kapitalni.org: 4339
Średnia zdawalność testów przez użytkowników po trzech miesiącach od startu Kapitalni.org: 94%
Liczba nowych awansów klientów (zdane testy + spłacona pożyczka) po trzech miesiącach: 2800
Liczba wyświetleń edukacyjnych video-lekcji po trzech miesiącach od startu Kapitalni.org: 28736
Top 8 najpopularniejszych video-lekcji pod względem oglądalności:
Jak skutecznie zarządzać budżetem domowym – 13117
Jak zaoszczędzić pierwszą złotówkę – 4451
Jak zarządzać budżetem domowym w praktyce – 3261
Na co zwracać uwagę przy pożyczaniu – 2554
Bezpieczeństwo Twoich danych przy braniu pożyczki online -1896
Dlaczego historia kredytowa jest tak ważna – 1208
Wszystko o pożyczkach krótkoterminowych – 1194
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu – 1082
1 Dane na dzień 17 września 2015
2 Dane na dzień 18 września 2015
3 Dane na dzień 10 września (po trzech miesiącach od uruchomienia platformy)