Linia czekolad Premium firmy Wawel ma ekskluzywny charakter, co podkreśla doskonała kompozycja smakowa, jak również eleganckie opakowania ze złoceniami i tłoczeniami, stanowiące spójną szatę graficzną. W skład linii wchodzą 100g tabliczki: ciemna, wytrawna czekolada Dark 90 % cocoa, gorzka czekolada Dark 70 % cocoa, aksamitnie mleczna czekolada Milk i ekstra mleczna czekolada Double Milk oraz jedyna 150g czekolada z orzechami laskowymi – Hazelnut. Jako dodatkową opcję wprowadzono opakowanie prezentowe z karnecikiem zawierające zestaw 4 czekolad. Sprzedaż tych produktów nie była dotychczas wspierana działaniami reklamowymi.
Zadaniem Agencji OPUS B było zwrócenie uwagi konsumentów na fakt, że czekolady Wawel produkowane są w oparciu o tradycyjne polskie receptury, odpowiadające gustom osób, które cenią wysoką jakość produktów. Godne podkreślenia cechy wynikają z blisko 100-letniego doświadczenia firmy Wawel. Kampania telewizyjna i prasowa skierowana jest do segmentu Premium. Adresatem przekazów są głównie kobiety, osoby średnio i dobrze zarabiające, w wieku 25 lat i starsze. Zwrot w komunikacji marketingowej jest początkiem repozycjonowania marki Wawel.
Wyrafinowana forma spotu ma za zadanie podkreślić wyjątkowy charakter produktu – mówi Piotr Olszewski, Dyrektor Kreatywny OPUS B. Kreacja nawiązuje do rzemiosła lutniczego, budząc skojarzenia z mistrzostwem i kunsztem wyrabianej tradycyjnymi metodami czekolady Wawel. Przekazy reklamowe zgodnie z koncepcją klienta kończą się spójnym dla wszystkich produktów claimem – „Słodki Wawel”.
Spoty reklamowe (15’ i 30’), opracowane przez posiadającą bogate doświadczenie w realizacji projektów z branży FMCG Agencję Reklamową OPUS B, wyprodukowane zostały przez warszawskie studio filmowe Odeon. Na uwagę zasługuje fakt, iż po raz pierwszy „beauty shotowe” ujęcia lejącej się czekolady zrealizowane zostały w polskich warunkach na taką skalę.
Czas realizacji kampanii: październik 2005 i listopad/grudzień 2005.