W czasach dyskontów i hipermarketów szansą na przyciągnięcie klientów do małych, tradycyjnych sklepów detalicznych jest technologia – przekonuje Eurocash, który promuje wśród sklepów detalicznych nowatorski pakiet aplikacji i rozwiązań informatycznych, pozwalających w prosty sposób zaplanować promocję i wyszkolić personel. Klientów do odwiedzin lokalnych sklepów mają zachęcać m.in. kupony rabatowe wyświetlane na ich smartfonach.
O tym, że aplikacje mobilne napędzają sprzedaż w sklepach internetowych wiadomo
od dawna. Eurocash chce jednak, aby nowoczesne technologie zwiększały obroty również w tradycyjnych sklepach detalicznych. W ramach kampanii „Detal kontratakuje” spółka promuje P@kę Lidera – zestaw trzech prostych i skutecznych narzędzi informatycznych pozwalających na zwiększenie obrotów w sklepach.
Drinco to aplikacja przeznaczona zarówno dla sprzedawców, jak i dla konsumentów.
Pełni rolę katalogu kuponów rabatowych, które sklepy mogą mobilnie udostępniać
do realizacji w swoich punktach sprzedaży. Aplikacja pozwala sklepom w prosty sposób wybierać promocje, do których chciałyby przystąpić w danym czasie. Po włączeniu kuponów przez sklepy, stają się one widoczne dla konsumentów w aplikacji. Za każdy zrealizowany kupon, sklep dodatkowo zarabia. Aplikacja działa na dwóch najpopularniejszych platformach: iOS oraz Android.
Kreator gazetek i plakatów umożliwia właścicielom sklepów samodzielne zaprojektowanie własnej gazetki sklepowej lub plakatu informującego o aktualnych promocjach bądź nowościach. Atrakcyjne szablony graficzne i gotowy katalog produktów ze zdjęciami w wysokiej jakości pozwalają szybko złożyć własny materiał, a gotowy projekt
jest automatycznie przesyłany do drukarni. Po opłaceniu zamówienia, w ciągu kilku dni gotowe ulotki trafiają do sklepu darmową przesyłką kurierską.
Aplikacja PingWin została stworzona w odpowiedzi na potrzeby detalistów, którzy chcieliby mieć stały dostęp do odpowiednich szkoleń produktowych wspierających doradztwo w wyborze asortymentu alkoholi. PingWin to edukacyjna aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy sklepów mogą stać się ekspertami w dziedzinie alkoholi. Forma nauki w postaci kursów i szybkich quizów bardziej przypomina luźną grę niż szkolenie. Dodatkowo sklepy mogą tworzyć własne zespoły i konkurować z innymi punktami sprzedaży.
– Jesteśmy przekonani, że przyszłość marketingu w handlu detalicznym to przyszłość oparta na nowoczesnych technologiach. Mali przedsiębiorcy widzą zmiany zachodzące na rynku i chcę w nich uczestniczyć. P@ka Lidera wspiera nowoczesne sposoby komunikacji z konsumentem – mówi Maciej Hojszyk, Dyrektor Marketingu Eurocash Alkohole.