W Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe zdobyły większą ilość odwiedzin niż wyszukiwarki internetowe. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Hitwise, w maju 2010 roku serwisy społecznościowe osiągnęły poziom 11,88% odwiedzin brytyjskich internautów, podczas gdy wyszukiwarki internetowe zakończyły miesiąc z wynikiem 11,33%. Oznacza to, że po raz pierwszy sieci społecznościowe cieszyły się większą popularnością od wyszukiwarek internetowych.
Facebook zyskuje obecnie 55% z wszystkich wizyt brytyjskich internautów wśród social media. To prawie trzy razy więcej niż YouTube, którego notabene właścicielem jest Google. Trzecim najpopularniejszym serwisem jest Twitter. Na kolejnych pozycjach znajdują się Bebo i MySpace, jak wynika z raportu Hitwise.
W odpowiedzi na pytanie o dalsze konsekwencje tego wydarzenia, Daria Puczyńska Marketing Manager
z Grupy Fotka.pl uważa, że- Nie jest to chwilowa moda, bowiem tworzenie się społeczności stanowi naturalny etap rozwoju internetu. Sytuacja jest analogiczna do rozwoju cywilizacji: duże miasta stają się jeszcze większe ponieważ pojawia się wiele zalet obecności w aglomeracjach. Dlatego też – Procent ruchu na serwisach społecznościowych w ruchu na witrynach internetowych w ogóle, stale rośnie i w ciągu kilku lat ma realną szansę powalczyć o palmę pierwszeństwa z wyszukiwarkami- dodaje Puczyńska.
Informacja o zaskakującym wyniku social media stawia, przede wszystkim przed Google, pytanie o dalszy kierunek konkurencji wyszukiwarek z takimi serwisami jak Facebook czy Twitter, które dzięki swojej popularności mają szansę przejmować coraz większą część budżetów firm przeznaczonych na marketing online.
Źródło: Praktycy.com