1200 szkód spowodowanych intensywnymi opadami deszczu zgłosili w ostatnich pięciu dniach klienci Ergo Hestii. To ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie bez opadów.
– Z powodu wyjątkowej sytuacji staramy się możliwie jak najbardziej ułatwić naszym klientom likwidację szkód – mówi Mariusz Korzeniewski, Zastępca Dyrektora Biura Ubezpieczeń Indywidualnych Ergo Hestii. – Szkody powodziowe najszybciej można zgłosić za pomocą eKonta ubezpieczeniowego. Mamy już pierwsze takie zgłoszenia.
W eKoncie cała korespondencja związana ze zgłoszeniem szkody i jej likwidacją odbywa się drogą elektroniczną. Co więcej, jeśli szacunkowa wartość zgłoszonej szkody nie przekroczy 5 tys. zł, to klient może zlikwidować ją samodzielnie; oględziny nie są wtedy potrzebne.
– Gdy klient wypełni formularz zgłoszenia szkody, likwidator opublikuje w systemie listę dokumentów potrzebnych do likwidacji szkody – dodaje Korzeniewski. – Po ich dostarczeniu przez klienta, w eKoncie publikowany jest kosztorys i decyzja dotycząca wypłaty odszkodowania.
Klienci poszkodowani przez powódź i likwidujący szkody tradycyjną drogą, również mogą liczyć na udogodnienia ze strony Ergo Hestii. Ubezpieczyciel szczególny nacisk kładzie na szybki kontakt z klientem i wypłatę kwot bezspornych. Spółka wprowadziła także uproszczenia dotyczące szacowania szkód, głównie zalań pomieszczeń piwnicznych. Dodatkowo, likwidatorów z terenów objętych powodzią już wspierają eksperci z mniej zagrożonych rejonów Polski.
ZALANIA W LICZBACH:
77 – tyle szkód zalaniowych zgłoszono do Ergo Hestii w poniedziałek 10.05.2010.
767 – tyle takich samych szkód zgłoszono w poniedziałek 17.05.2010.
Źródło: Ergo Hestia SA