Stacje ładowania Powerdot będą dostępne w aplikacji mobilnej, z której korzysta 30 tysięcy użytkowników. Aplikacja Elocity umożliwia wygodne wyszukiwanie stacji, sprawdzenie ich mocy oraz dostępnych złączy. Za jej pomocą można też uruchomić urządzenie oraz dokonać płatności. To początek współpracy pomiędzy Powerdot a Elocity.
– Łatwy dostęp do usługi ładowania, a także otwartość na wszystkich użytkowników aut elektrycznych to filary strategii Powerdot w Polsce i w Europie. Nie wiążemy osób chcących naładować auto na stacji Powerdot żadnymi umowami czy abonamentami, umożliwiając jednocześnie korzystanie z naszych stacji abonentom innych dostawców usługi ładowania. Wyprzedzając regulacje unijnego programu „Fit for 55”, umożliwiamy różne metody płatności, np. kartą płatniczą na terminalu czy kodem QR – wyjaśnia Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Realizując powyższą strategię, Powerdot nie rozwija własnej aplikacji mobilnej, dąży natomiast do tego, aby jego stacje były łatwo dostępne dla jak największej liczby użytkowników korzystających, na zasadzie roamingu, z różnych aplikacji mobilnych istniejących na rynku. – Dzięki współpracy z Elocity nasze stacje są widoczne dla użytkowników aplikacji tego dostawcy, z której korzysta 30 tysięcy osób – zauważa Grigoriy Grigoriev. Obecnie w aplikacji Elocity widocznych jest ok. 700 stacji różnych operatorów.
Aplikacja Elocity umożliwia wyszukanie stacji Powerdot, sprawdzenie ich mocy, a także dostępnych złączy. Za jej pomocą można uruchomić usługę ładowania, a także dokonać płatności na warunkach obowiązujących użytkowników aplikacji. Alternatywnie użytkownik może uruchomić stację na przykład kodem QR i wybrać płatność według cennika Powerdot, bądź kartą RFiD lub aplikacją innego dostawcy.
– Cieszy nas szybki rozwój infrastruktury ładowania, której operatorzy biorą pod uwagę komfort użytkowników. Mam na myśli zarówno szeroki wachlarz płatności za ładowanie, jak i dużą moc stacji. Jako Elocity z dumą służymy swoim doświadczeniem i wsparciem technologicznym firmom, które rozwijając swoje usługi w Europie, zdecydowały się także na działalność w Polsce. Szczególnie jeśli są to tak innowacyjni i długofalowo myślący o elektromobilności partnerzy jak Powerdot – mówi Michał Baranowski, CEO Elocity.
Powerdot jest firmą o korzeniach portugalskich, działającą w różnych krajach Europy. W sumie ma już ponad 3000 punktów ładowania i ponad 8000 kolejnych w trakcie budowy. Polska jest dla Powerdot strategicznym rynkiem. Obecnie w naszym kraju Powerdot jest w trakcie budowy ok. 800 stacji ładowania, a ponad 50 urządzeń jest już dostępnych dla użytkowników.
Źródło: Elocity