Na kilka dni przed nasileniem kampanii samorządowej rozpoczął działalność serwis czarnapolityka.pl. Zadaniem nowego portalu będzie monitorowanie negatywnych opinii polityków, znanych osobistości na temat public relations.
Twórcy serwisu liczą, że Czarnapolityka.pl stanie się dobrą platformą wspierającą odzyskiwanie dobrego wizerunku branży PR.
Serwis jest odpowiedzią na pojawiające się od wielu lat negatywne i fałszywe opinie odwołujące się do dziedziny jaką jest Public Relations wyrażane w trakcie debaty politycznej. Dla doraźnych korzyści politycy wszystkich opcji politycznych używają słowa „PR” i „PR-owiec” jako epitetu i synonimu kłamstwa, manipulacji, fałszu i propagandy. Trudno powiedzieć czy wynika to z niewiedzy, czy kalkulacji, w każdym razie w efekcie zupełnie wypaczyli obraz naszej pracy. – mówi pomysłodawca portalu Krzysztof M. Kowalski, z Agencji Smart Media.
Nazwa serwisu jest przewrotna. Chcemy w ten sposób zwrócić uwagę, że to co robią politycy, to nie jest PR, ani nawet tzw. „czarny PR” – tylko „czarna polityka” uprawiana wobec konkretnej grupy społecznej, uczciwie wykonującej swoją pracę, płacącą podatki – i co zapewne dla polityków najważniejsze – chodzącą na wybory. Uważamy, że właśnie stały monitoring wypowiedzi i każdorazowe nagłaśnianie ich wśród zainteresowanych może przywrócić odpowiedzialność za słowo i znacznie ograniczyć ten negatywny proceder. – dodaje Ireneusz Bera, Prezes Zarządu firmy Newton Media.
Twórcy serwisu będą stale monitorować wypowiedzi polityków i najważniejszych komentatorów politycznych, nadających ton debacie publicznej. Goście serwisu będą mogli głosować wybierając m.in. najbardziej obraźliwą wypowiedź oraz komentować cytaty na stronie na Facebooku.
Serwis powstał we współpracy agencji public relations Smart Media oraz firmy Newton Media, zajmującej się profesjonalnym monitoringiem mediów. Patronat medialny nad serwisem objął branżowy miesięcznik Media&Marketing Polska wraz z serwisem MMP24 oraz portalem Mediamikser.pl
PRowcy zawodowo dbają o wizerunek, choć sami paradoksalnie mają nadszarpniętą reputację. Dotychczasowe inicjatywy środowiska miały charakter jednorazowy. Aby realnie wpłynąć na odbiór branży potrzebne jest działanie długofalowe. Dlatego chętnie pomożemy nagłośnić tę inicjatywę. – mówi Juliusz Donajski, Prezes Wydawnictwa VFP Communications wydawcy Media&Marketing Polska.
Źródło: Smart Media