Market Place to najbardziej znana na świecie komputerowa symulacja prowadzenia firmy, w której konkurują zespoły studentów z całego świata.
Studenci WSIiZ byli wirtualnymi właścicielami firmy HostNet, która zajmowała się sprzedażą komputerów. Zajmowali się m.in. reklamą firmy, polityką kadrową i płacową, rozwijali sieć sprzedaży.
– Założyliśmy firmę, która miała oddziały na pięciu kontynentach. Zatrudnialiśmy pracowników, którym wyznaczyliśmy cele – sprzedaż jak największej ilości komputerów. Chodziło również o dostosowanie oferty do typu klienta: minimalisty, podróżnika, vip-a, innowatora. Najlepsi pracownicy dostawali premie – mówią studenci. To było fantastyczne uczucie kiedy okazywało się, że podbiliśmy ponad 70 procent rynku a nasza konkurencja zaledwie kila procent – dodają studenci.
Tomasz Pisarek, opiekun naukowy studentów: Sukces Studentów WSIiZ jest olbrzymi. Uzyskanie pierwszego miejsca wymagało od graczy dużej wiedzy z zakresu zarządzania, ekonomii i marketingi, popartej skłonnością do ryzyka. W pięknym stylu – przejmując prawie 80% rynku – pokonaliśmy konkurencyjne firmy m.in.: z USA, Gruzji i Niemiec.