Prezes SUNTECH, Piotr Saczuk, tak ocenia nowe wyzwania: „Realizowana strategia eksportu naszych rozwiązań wymaga, by nowa wersja Suntech.OSS była w stanie skutecznie konkurować z najbardziej znanymi i rozpowszechnionymi na rynku produktami, przykładowo, z systemami typu ‘Network Inventory’ oferowanymi przez firmy takie jak Cramer czy Granite”.
Nowa wersja systemu SUNTECH została przygotowana z myślą o jej sprzedaży w kanale partnerskim na wielu rynkach. Główny nacisk położono na szeroki zakres konfigurowania i lokalizacji systemu oraz dużą łatwość integracji produktu SUNTECH z innymi systemami.
W systemie zaszły daleko idące zmiany funkcjonalne i technologiczne. W wersji szóstej Suntech.OSS wprowadzono szereg nowych modułów, które zastąpiły część dotychczasowych aplikacji lub rozszerzyły ich funkcje. Przełomowym wydaje się jednak wprowadzenie nowej funkcjonalności polegającej na możliwości modelowania procesów biznesowych operatora telekomunikacyjnego oraz definiowania sposobu ich automatyzacji z wykorzystaniem poszczególnych modułów systemu. Wprowadzony model procesów biznesowych jest zgodny z wytycznymi TeleManagement Forum, organizacji, której członkiem SUNTECH został w pierwszej połowie 2004 roku.
Nowa wersja Suntech.OSS została zaimplementowana na platformie .NET. Pozwoliło to na zwiększenie liczby warstw architektury systemu, co z kolei zaowocowało dalszym zwiększeniem stopnia jego integracji i skalowalności. Dzięki wykorzystaniu technologii XML-DOM i WebServices, nie tylko wprowadzono nowe sposoby standardowej wymiany danych z innymi systemami, ale również umożliwiono programowy dostęp do funkcji systemu za pośrednictwem standaryzowanych styków. W warstwie prezentacji wykorzystano technologię ASP, dzięki czemu dotychczas klasyczne w formie moduły systemu otrzymały swoje odpowiedniki mające postać aplikacji WWW. Wprowadzenie nowej platformy GIS opartej na rozwiązaniach ESRI, pozwoliło natomiast na szerokie udostępnienie funkcji prezentacji i analizy danych GIS nie tylko w modułach Inwentaryzacji i Planowania Sieci, ale również w aplikacjach podsystemu Biling i CRM.