PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaŚwiatowy Rynek Ubezpieczeń 2011 w raporcie Capgemini i Efma

Światowy Rynek Ubezpieczeń 2011 w raporcie Capgemini i Efma

Ubezpieczenia 21.01.2011 (08:32)

Raport Capgemini i Efma dotyczący  Światowego  Rynku Ubezpieczeń 2011  wykazał, że inwestycje w ulepszenie rozpatrywania zapytań i roszczeń klientów pobudzają wzrost firm ubezpieczeniowych

Po utracie dochodów z inwestycji, podczas kryzysu finansowego oraz przy zmieniających się preferencjach klientów i zacieśniających się regulacjach prawnych, na całym świecie firmy ubezpieczeniowe, ponownie skupiają się na efektywności operacyjnej i elastyczności biznesowej, jak  wykazuje najnowszy, opublikowany przez  Capgemini oraz Efma  „Światowy Raport o Ubezpieczeniach 2011”.

Światowy Raport o Ubezpieczeniach 2011 dotyczy udoskonaleń w sposobie rozpatrywania roszczeń, które przyczynią się do fundamentalnej i trwałej poprawy podstawowej działalności firm ubezpieczeniowych. Raport jest oparty o  informacje z badań przeprowadzonych w 14 krajach – w tym z Belgii, Kanadzie, Danii, Francji, Niemczech, Indiach, Włoszech, Holandii, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA – obejmuje ubezpieczenia osobowe i majątkowe (w tym ubezpieczenie zdrowotne) oraz ubezpieczenie na życie. Raport zawiera wnikliwe wywiady i ankiety przeprowadzone wśród 58 menedżerów wysokiego szczebla.

“W drugiej połowie 2009 r. sytuacja gospodarcza zaczęła się poprawiać, jednakże wielu ubezpieczycieli nadal stoi przed wyzwaniem spełnienia swoich zobowiązań finansowych, pomimo strat w dochodach z inwestycji, wzrostu składek oraz innych niesprzyjających warunków operacyjnych.” powiedział Jean Lassignardie, wiceprezes, działu sprzedaży i marketingu globalnej jednostki biznesowej usług finansowych Capgemini. „Kryzys finansowy jest dla ubezpieczycieli brutalnym przypomnieniem, że nie mogą liczyć wyłącznie na dochody z inwestycji, aby osiągnąć zamierzone wyniki. Zamiast tego, do osiągnięcia zrównoważonego wzrostu muszą również skupić się na głównych elementach doskonałości operacyjnej.”

Raport zawiera 5 kluczowych wniosków dotyczących potrzeb ubezpieczycieli, aby:

1)    Zmienić sposób rozpatrywana roszczeń, by sprostać wymogom klientów, jednocześnie osiągając założone wyniki

2)    Stworzyć niezawodne platformy służące przetwarzaniu roszczeń

3)    Bardziej efektywnie zarządzać wydatkami z tytułu odszkodowań

4)    Wykorzystywać dane z roszczeń w podejmowaniu decyzji na poziomie korporacji

5)    Zapewnić elastyczność biznesową zwłaszcza wtedy, gdy celem jest długoterminowy rozwój firmy

Ubezpieczyciele muszą zmienić sposób rozpatrywania roszczeń, aby spełnić obietnice jakie daje ich marka, przy jednoczesnym pobudzaniu wyników

Negatywne doświadczenia związane ze sposobem rozpatrywania roszczeń sprawiają, iż jeden na pięciu klientów zmienia firmę ubezpieczeniową, dlatego zmiana sposobu rozpatrywania roszczeń szczególnie dla firm oferujących ubezpieczenia inne niż życiowe, jest sposobem na większą efektywność operacyjną oraz dotrzymaniem obietnic jakie generuje marka.

Według Światowego Raportu Ubezpieczeń 2011, ubezpieczyciele oferujący ubezpieczenia życiowe i majątkowe mają możliwość wykorzystać efektywność operacyjną w sposobie rozpatrywania roszczeń, których koszty rosną bardzo szybko. W rzeczywistości od 2006 do 2009 współczynnik roszczeń wzrósł w niemal każdym państwie (oprócz Holandii) oraz wzrastał szybciej niż wskaźnik kosztów –  4.6% do 0.3%.
Nieefektywność – wynikająca z czynników środowiskowych, technicznych i organizacyjnych – powoduje konieczność zmian w rozpatrywaniu roszczeń. Podczas gdy zdolność do zwiększania wydajności różni się w zależności od strategii firmy, kraju i segmentu usług, to w ramach sposobu rozpatrywania roszczeń, bezpośredni wpływ na osiągnięcie wydajności mają trzy obszary.  Są to: stworzenie wiarygodnej platformy  przetwarzania roszczeń, zarządzanie kosztami odszkodowania oraz wykorzystanie danych odszkodowawczych w podejmowaniu decyzji na poziomie przedsiębiorstwa.

Stworzenie niezawodnych platform przetwarzania roszczeń: Ubezpieczyciele powinni wdrożyć oraz ustabilizować niezawodne platformy przetwarzania roszczeń, aby uzyskać zintegrowane przetwarzanie roszczeń, zwiększenie efektywności procesu oraz efektywności kosztowej, skrócić czas cyklu oraz pozwolić na pomiar wydajności. Przez załatanie luk procesowych, ubezpieczycielom powinno udać się zmniejszyć obecne wydatki korygujące stratę oraz rozpocząć proces ciągłego doskonalenia.

Zarządzanie kosztami odszkodowań: Podczas gdy uwagę poświęca się na koszt wypłat i obsługi roszczeń, istnieje również potrzeba, aby zająć się zobowiązaniami. Ubezpieczyciele powinni zoptymalizować zarządzanie fraudami, aby zmniejszać koszty upewniając się, że oszustwo jest wykrywane szybko i efektywnie, nie naruszając przy tym zadowolenia klienta, bez nadmiernego powiększania kosztów sądowych lub kreowania nowych kosztów.

Wykorzystanie danych z roszczeń w podejmowaniu decyzji na poziomie korporacji: Dla ubezpieczyciela, idealny system informacyjny wykorzystuje w efektywny sposób dane z całego przedsiębiorstwa, by wesprzeć decyzje biznesowe. Ubezpieczyciele muszą wykorzystać całkowitą wartość danych roszczeniowych przez ich odpowiednie wychwycenie, gromadzenie i wykorzystane, osiągając w ten sposób korzyści  pod względem rentowności, efektywności, planowania strategicznego, oraz zgodności z regulacjami prawnymi.

Ostatecznie, w warunkach ostrej rywalizacji na rynku ubezpieczeń, praktyki zarządzania roszczeniami staną się najważniejszym i najefektywniejszym sposobem na utrzymanie udziału w rynku oraz rentowności. Zmiana sposobu rozpatrywania roszczeń nie tylko polepsza wydajność i efektywność każdego dnia, ale pozwala również ubezpieczycielom na spełnienie obietnic jakie niesie ich marka i poprawić jej wartość w długim okresie. Jednocześnie, może to wzbudzić wzrost poprzez pozyskiwanie klientów, utrzymywanie obecnych klientów, efektywność i wydajność procedur oraz zarządzanie ryzykiem. Bez tego ubezpieczyciele staną przed kosztownym wyzwaniem wyróżnienia się na rynku w innych dziedzinach.

Elastyczność biznesowa jest niezwykle ważna dla ubezpieczycieli dążących do długoterminowego rozwoju firmy

Ubezpieczyciele widząc ciągłe zmiany prawne, zmieniające się preferencje klientów i technologie, muszą wykazywać elastyczność w  adaptowaniu się do warunków, jeżeli chcą ugruntować relacje z klientem oraz osiągnąć zamierzone wyniki.

Przy użyciu „Modelu dojrzałości elastyczności biznesowej”, który jest własnością Capgemini, oceniono w jakim stopniu ubezpieczyciele są elastyczni w różnych elementach ubezpieczeniowego łańcucha wartości, takich jak roszczenia, ale również projekt produktu, obsługa klienta, oraz zasady administracji lub wydawania polis. Raport pokazuje, że pomimo, że elastyczność zależy po części od linii biznesowej, ubezpieczyciele mogą być wysoce skuteczni dzięki skupieniu się na elastyczności w kilku kluczowych obszarach. Na przykład, elastyczność w metodach rozpatrywania roszczeń jest najbardziej istotna dla ubezpieczycieli majątkowych, podczas gdy biuro obsługi klienta jest istotne dla ubezpieczycieli prowadzących sprzedaż ubezpieczeń na życie, polis zdrowotnych.

Badania wykazały również korelację łączącą skalę, region, linię biznesową, strategię biznesową oraz strukturę korporacyjną firm z dojrzałością elastyczności w rozpatrywaniu roszczeń i innych obszarach łańcucha wartości takich jak elastyczność biura obsługi klienta. Na przykład, duzi ubezpieczyciele działają relatywnie lepiej dzięki elastyczności wynikającej z centralizacji oraz skalowalności procesów oraz przejawiają niską dojrzałość w elastycznej personalizacji ofert. Małe i średnie przedsiębiorstwa są generalnie bardziej elastyczne w obszarze obsługi klienta.

Źródło: Capgemini

raport ubezpieczenia 2011-01-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: raport ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców