PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRTelepresence skraca czas i odległość

Telepresence skraca czas i odległość

Marketing i PR 09.12.2009 (08:49) artykuł nadesłany

Wideokonferencje to forma komunikacji wizualnej z uczestnikami, którzy znajdują się w oddalonych lokalizacjach, prowadzona na łączach ISDN lub IP. Czym różni się od telepresence? Skąd wzięła się taka technologia i jaka jest różnica między telepresence a dotychczasową wideokonferencją?

Telepresence – co to jest?


Wskazówką jest nazwa. ‘Telepresence’, to forma ‘obecności’– technologicznie nieosiągalna w czasach, gdy wideokonferencja była jedynym sposobem komunikacji wizualnej. W ciągu ostatnich dziesięciu lat, technologia komunikacji gwałtownie się rozwinęła. Sieci oferują większą przepustowość, technologia HD znacznie ulepszyła obraz, zaś dźwięk jest także cyfrowej jakości HD. Rozwiązanie ‘telepresence’, musi łączyć w sobie wszystkie te technologie i związane z nimi usługi, tak aby dać wrażenie autentycznej komunikacji we wszystkich aspektach. Dzięki czterem elementom, które charakteryzują telepresence, uczestnicy mają odczucie, że biorą udział w naturalnym spotkaniu „twarzą w twarz”.   

  • Pierwszym z tych elementów jest obraz. Wysoka rozdzielczość, płynny ruch i rzeczywisty rozmiar sprawiają wrażenie jakby uczestnicy znajdywali się w tym samym pokoju konferencyjnym.
  • Jakość dźwięku to drugi z najważniejszych elementów telepresence. Dźwięk jest czysty, naturalny i wielokierunkowy, zsynchronizowany z obrazem i umożliwia prowadzenie wielogodzinnych spotkań, które nie powinny męczyć uczestników.
  • Trzecim „trikiem” telepresence jest rzeczywiste środowisko. Mówiąc ‘trik’ mamy na myśli środowiska po obu stronach łączy. Musi ono sprawiać wrażenie przebywania w tym samym pokoju. Jeśli zastosowano ten same barwy i wystrój pomieszczeń, iluzja działa.
  • Jakość obsługi jest czwartym, często niedocenianym elementem telepresence. Uczestnicy spotkania muszą mieć wrażenie, że wchodzą do tego samego pokoju i w tym samym czasie. Oznacza to konieczność szybkiego i prostego zestawienia połączenia, przygotowania odpowiedniego harmonogramu spotkania oraz eliminację jakichkolwiek problemów w trakcie rozmowy. 

W wyniku rewolucji technologii komunikacyjnej, telepresence ogromnie wpłynęła na świat biznesu, w czasach, gdy globalizacja spowodowała powstanie nowej konkurencji, rynków i nowych wyzwań.

Rozwój telepresence w obecnym środowisku biznesowym zależy od stale zmieniających się czynników. Należą do nich rosnąca liczba osób pracujących zdalnie i wirtualnie, stres związany z podróżami służbowymi, dążenie do ograniczenia kosztów, konieczność szybkiego podejmowania decyzji oraz odpowiedzialność w zakresie ochrony środowiska. Wspomniane czynniki wywierają presję na menadżerów, od których wymaga się zapewnienia podwładnym alternatywy dla kosztownych, stresujących i czasochłonnych spotkań „twarzą w twarz”. Poszukuje się formy komunikacji, która pozwoli pracować szybciej i wydajniej bez względu na odległość.  

 

Oszczędności z rynku wzięte


Rozwiązanie to sprawdziło się  w sytuacjach, gdy czas i bezpośredniość przekazu odgrywa kluczową rolę. Jako przykład, warto przedstawić globalny koncern farmaceutyczny, który osiągnął sukces i przewagę konkurencyjną dzięki wykorzystaniu rozwiązań telepresence firmy Polycom, bo skrócił o 20% czas wprowadzenia nowego leku na rynek. Zaangażowanie najlepszych ekspertów, bez względu na ich lokalizację, pozwoliło zaoszczędzić większość tego czasu. Urządzenia telepresence firmy Polycom, lidera rynku komunikacji audiowizualnej umożliwiło również znaczną redukcję kosztów podróży dwóm firmom działającym w sektorze telewizji cyfrowej, BSkyB i NDS, których właścicielem jest News Corp. (41% udziału w rynku we Francji i 49% w Wielkiej Brytanii). Równie imponujące było ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.  

Firmy na całym świecie wykorzystują  rozwiązanie telepresence, dzięki któremu realistyczna komunikacja wizualna zastępuje czasochłonne i kosztowne spotkania „twarzą w twarz”. Korzyści te są miarodajne i mogą stanowią klucz do sukcesu przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach.  

Oszczędności kosztów można wyliczyć  w prosty sposób. Wystarczy dodać do siebie koszt przelotu jednej osoby, taksówek, hotelu, posiłków, itp., pomnożyć przez ilość osób odbywających podróż służbową i otrzymamy oszczędności, które zapewnia jeden dzień korzystania z telepresence. Pomnóżmy to przez ilość spotkań wymagających podróżowania a szybko otrzymamy sześciocyfrową liczbę. To samo dotyczy czasu, a oszczędności będą liczone w latach. Przykłady można mnożyć biorąc pod uwagę zwrot z inwestycji.  

Równie ważne są korzyści osobiste. Nie potrzeba już wstawać o 5 rano, czekać w długich kolejkach do odprawy na lotnisku, denerwować się opóźnieniami, męczyć w taksówkach i podczas nudnego meldowania w hotelu. Koniec ze stresem, który towarzyszy podróży służbowej. Pracownicy stają się bardziej wydajni, co przekłada się na większą wydajność przedsiębiorstwa. Takie korzyści trudne są do zmierzenia, ale z pewnością mają wpływ na funkcjonowanie firmy.  

Według badania przeprowadzonego przez Aberdeen Group, 83% najlepszych firm w badanej klasie przedsiębiorstw zgodziło się, że ograniczenie czasu podróży pracowników dzięki zastosowaniu telepresence podniosło ich wydajność. Podobnie, 66% stwierdziło, że wykorzystanie telepresence przyspieszyło wdrażanie projektów, a 48% wierzy, że osiągnęło wyższe wyniki dzięki zdalnemu wykorzystaniu wiedzy ekspertów. Nie dziwi fakt, że 89% firm wykorzystujących telepresence uważa współpracę w czasie rzeczywistym z zespołami rozproszonymi geograficznie za jeden z trzech najważniejszych priorytetów.  

Natura i program Video-Miles


W ostatnich latach przed dużymi i małymi firmami pojawiły się wyzwania związane z ochroną środowiska. Zgodnie z oczekiwaniami społeczeństwa i rządów, konieczność redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery znalazła się na liście priorytetów większości korporacji. Ochrona środowiska stała się misją wielu firm, które planują “osiągnąć spadek emisji dwutlenku węgla o 20 do 2015 roku”.  

To oczywiste, że telepresence może mieć znaczący wkład w redukcję zużycia energii oraz emisji dwutlenku węgla. Mniej lotów oznacza mniej dwutlenku węgla. Mniej przejazdów taksówkami oznacza mniej szkodliwych substancji. Rzadsze korzystanie z hoteli oznacza mniejsze zużycie energii. Telepresence pozwala spełnić oczekiwania udziałowców firm w zakresie działań proekologicznych.  

Ostatnio wprowadzono na rynek oprogramowanie, dzięki któremu przy pomocy tak zwanej ‘mili wideo’ (‘video miles’) można określić wpływ na środowisko. Według Visual Environment Ltd, firmy, które wprowadziła oprogramowanie Video-Miles®, tzn jedna ‘mila wideo’ równa jest jednej mili zaoszczędzonej na podróży dzięki zastosowaniu telepresence lub wideokonferencji. Oprogramowanie Video-Miles generuje dane środowiskowe, finansowe, dotyczące wykorzystania oraz wydajności, które umożliwiają podejmowanie właściwych decyzji przemawiających za zastosowaniem telepresence i wideokonferencji zamiast podróży służbowych. Stworzenie tego rozwiązania zostało wymuszone przez rynek, na którym współudziałowcy poszukują uzasadnienia zakupu rozwiązania telepresence oraz dowodów na zwrot z tej inwestycji.

Źródło: Polycom

marketing 2009-12-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców