PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRTelewizja wciąż najważniejszym medium na świecie

Telewizja wciąż najważniejszym medium na świecie

Marketing i PR 04.10.2010 (11:45)

Mimo szybkiego rozwoju nowoczesnych technologii telewizja nadal pozostaje najpopularniejszym medium na świecie, a tradycyjne formy reklamy w telewizji, radiu i czasopismach niezmiennie mają największy wpływ na konsumentów. Jednak podstawowym narzędziem służącym do domowej rozrywki powoli staje się komputer, a nie telewizor – wynika z raportu ‘State of the Media Democracy” opublikowanego przez firmę doradczą Deloitte.

Deloitte już po raz czwarty przeprowadził globalne badanie dotyczące trendów i zachowań konsumentów mediów i rozrywki. W najnowszej edycji wzięło udział prawie 13 000 respondentów, reprezentujących siedem największych gospodarek świata (USA, Wielka Brytania, Brazylia, Niemcy, Japonia, Korea Południowa, Indie). Analiza ich odpowiedzi pokazuje, że konsumenci chętnie korzystają z wielu platform jednocześnie i kupują coraz bardziej zaawansowane urządzenia służące komunikacji. W mniejszym jednak stopniu, niż w latach poprzednich zainteresowani są zakupem najbardziej nowoczesnych i co za tym idzie, najdroższych technologii. Tę zmianę przypisuje się recesji na światowych rynkach i położeniu nacisku na oszczędzanie w wielu gospodarstwach domowych.

 

Raport wskazuje, że telewizja nadal pozostaje dla konsumentów najważniejszym medium. Coraz powszechniejsze staje się jednak używanie cyfrowych nagrywarek pozwalających odtwarzać treści niezależnie od rzeczywistego czasu ich emisji w telewizji. Takie rozwiązania stały się szczególnie popularne w Niemczech, gdzie w porównaniu z poprzednią edycją badania liczba posiadaczy tego typu urządzeń podwoiła się. Stosunkowo małym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania pozwalające na łączenie telewizji i Internetu. Najmniej zainteresowani nimi są Japończycy, najchętniej natomiast sięgają po nie mieszkańcy Korei Południowej. Można jednak przypuszczać, że w następnych latach technologie łączące Internet i TV będą zyskiwały na znaczeniu kosztem tradycyjnych rozwiązań.

 

Duże znaczenie telewizji potwierdza fakt, że w opinii konsumentów reklamy przekazywane tą drogą w największym stopniu kształtują ich decyzje zakupowe. Wyjątkiem jest tylko Japonia, w której to reklama internetowa jest postrzegana jako najbardziej przekonywująca. Na drugim miejscu pod względem oddziaływania na odbiorców znajduje się reklama w czasopismach, za nią – internetowa, później marketing w prasie codziennej, na końcu reklama radiowa.

 

„Mimo rosnącego znaczenia reklamy on-line, nie wszystkie jej formy są równie atrakcyjne dla konsumentów. Najbardziej skuteczne są linki sponsorowane w wyszukiwarkach internetowych. Wyjątkami są jednak Niemcy, Korea Południowa i Japonia, gdzie skuteczniejsze okazują się reklamy umieszczane bezpośrednio na stronie w formie baneru. Dodatkowo reklama internetowa określana jest jako bardziej irytująca niż ta występująca w czasopismach. Takie sugestie respondentów wyraźnie sugerują, że potrzebne jest nowe podejście do marketingu internetowego. Reklama w sieci jest dobrym narzędziem do promowania produktu i wpływania na zachowania jego użytkowników, jednak może zawieść jeżeli nadal będziemy używać tylko tradycyjnych, masowych form kontaktu z klientem. Zamiast nich należy dziś tworzyć inteligentne komunikaty dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców.”- mówi Dariusz Nachyła, Partner Deloitte.

Z przeprowadzonego badania wynika, że platformą, na której inteligentne reklamy z pewnością znajdą zastosowanie są media społecznościowe. Ich użytkownicy z większości państw, w których wykonano badanie, twierdzą, że zamieszczane w nich rekomendacje i rankingi mają większy wpływ na ich decyzje zakupowe niż jakakolwiek inna forma reklamy internetowej. Popularność social media rośnie bardzo szybko – już teraz znajdują się na czwartym miejscu, jako najczęściej wybierana forma aktywności w Internecie. Sieć jest przede wszystkim wykorzystywana do przesyłania emaili, wyszukiwania informacji, oraz śledzenia najnowszych wydarzeń. Media społecznościowe są na czwartej pozycji i zamykają tę listę, jednak to one najbardziej zyskały na popularności w ostatnim okresie, niezależnie od grupy wiekowej.

 

Badanie wyraźnie wskazuje na rosnące zainteresowanie nowymi technologiami związanymi z telefonami komórkowymi. Przede wszystkim na znaczeniu zyskują telefony umożliwiające użytkownikom dostęp do Internetu, korzystanie z mediów społecznościowych i zakupy on-line. Dodatkowo coraz bardziej popularne stają się gry elektroniczne. Popyt na nie spada jedynie w Wielkiej Brytanii – w pozostałych krajach liczba zwolenników rośnie z roku na rok.

 

„Raport potwierdza, że telewizja niezmiennie króluje w naszych domach. Wymieniana jest na pierwszym miejscu jako ulubiona rozrywka. To znajduje potwierdzenie także w Polsce, jednak zauważalna jest wyraźna granica pokoleniowa – młoda generacja spędza coraz mniej czasu oglądając telewizję na rzecz Internetu i w związku z tym zauważalna jest mniejsza skuteczność reklamy telewizyjnej w przypadku adresowania jej do nastolatków. Generalnie we wszystkich sferach życia bardzo szybko zyskuje Internet. A w ślad za tym idzie zainteresowanie technologiami, które umożliwiają do niego dostęp” – podsumowuje Dariusz Nachyła z Deloitte.

Źródło: Deloitte

media tv 2010-10-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: media tv

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców