PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTrzy pytania do Adama Hagemajera z Volkswagen Bank direct

Trzy pytania do Adama Hagemajera z Volkswagen Bank direct

Analizy 06.05.2005 (18:27)

Michał Macierzyński, PRNews.pl: Internautów zaskoczyła Państwa decyzja o wprowadzeniu opłat za bezpłatne do tej pory konto e-direct Standard. Czym podyktowana była ta decyzja – chęcią szybszego poprawienia wyników, czy kierowały Państwem inne motywy, np. chęć skoncentrowania się na obsłudze bardziej dochodowych klientów?

Adam Hagemajer, Kierownik Działu Obsługi Depozytów Volkswagen Bank direct: Konto e-direct niezmiennie jest bardzo atrakcyjnym rachunkiem. Warto przypomnieć, że Klienci otrzymują bez żadnych opłat kartę VISA, token, cały pakiet bezpłatnych usług. Szczególnie warto w tym miejscu wymienić bezpłatną linię 0-800, możliwość bezpłatnych wypłat środków ze wszystkich bankomatów w kraju oraz bezpłatne przelewy przez internet – udogodnienia rzadko oferowane przez banki bezpłatnie.
Wszystkie te koszty są pokrywane przez bank. Niestety bank nie był już w stanie ponosić wszystkich kosztów związanych z utrzymywaniem takiego pakietu, stanął więc przed wyborem: czy ograniczać pakiet usług pogarszając ofertę (także dla tych Klientów, którzy zadowoleni z produktu gotowi byli na poniesienie niewielkiej opłaty), czy też wprowadzić opłatę, ryzykując rezygnację pewnej liczby Klientów, którzy nie są (z różnych powodów) gotowi na ponoszenie żadnej opłaty. Decyzja o wprowadzeniu opłaty jest decyzją długofalową. Jej celem jest zapewnienie możliwości prowadzenie Konta e-direct w obecnej postaci. Wprowadzenie opłaty jest pewnym kompromisem pomiędzy rachunkiem ekonomicznym banku – biznesową koniecznością, a korzyściami dla Klientów – które niezmiennie staramy się zachować. Co więcej, w tym miejscu mogę powiedzieć, nie zdradzając jeszcze żadnych szczegółów, że Volkswagen Bank direct pracuje m.in. nad poszerzeniem zakresu korzyści dla swoich Klientów.

Niestety niezależnie od wysiłków banku w zaproponowaniu jak najlepszego produktu potrzebna jest u Klientów świadomość bezwzględnych praw rachunku ekonomicznego. Volkswagen Bank direct stara się przy tym wszelkie zmiany – nawet te negatywne – komunikować uczciwie. Wbrew niektórym opiniom informacja o opłatach dostępna była publicznie z dużym wyprzedzeniem, wystarczy także rzut oka na stronę internetową, by od razu dostrzec to, co bywa niekiedy ukrywane – np. TPiO.

Starania banku w zakresie ochrony korzyści naszych Klientów skierowane były na możliwie najpóźniejszy termin wprowadzenia zmian oraz na spowodowanie jak najmniejszego negatywnego wpływu zmian na sytuację naszych Klientów. Posiadamy wiedzę pozwalającą ocenić, że dla przeważającej części z nich opłata zostanie zrównoważona poprzez różnicę w oprocentowaniu środków i braku opłat za przelewy przez internet, spotykanych u konkurencji.

MM: W wielu dyskusjach przewija się argument, że 5 zł to zdecydowania za dużo jak na konto internetowe – zwłaszcza, że konkurencja oferuje wyżej oprocentowane konta lokacyjne. Czy zgadza się Pan z taką opinią ?

AH: Kwestia, czy odpowiednią kwotą jest 5zł, czy może 4 lub 6zł zawsze będzie dyskusyjna i zależy wyłącznie od liczby uczestników dyskusji. Myślę, że jest to kwota rozsądna dobrze wpisująca się w różnice pomiędzy pakietami. Co do porównania do kont lokacyjnych, w naszej ofercie znajduje się bezpłatny rachunek Plus Konto z oprocentowaniem do 5% oraz opcją bezpłatnych przelewów przez internet. Jedynym kosztem dla Klienta jest użytkowanie tokena 36 zł rocznie (do końca września można zamówić wydanie tokena w cenie 1 zł za pierwszy rok użytkowania).

Wracając do opłacalności Konta e-direct filozofią naszego działania jest przejrzystość oferty. Od początku działalności staramy się unikać ukrytych kosztów, gwiazdek opisanych drobnym drukiem na dole oferty itp. Wielu Klientów bardzo to ceni. Już w momencie wprowadzania do oferty Konto e-direct dostępne było w trzech pakietach o zróżnicowanej cenie. To, co jest najważniejszym przekazem dla Klienta to brak dodatkowych „ukrytych” kosztów. Płacąc np. 5 zł Klient nie musi obawiać się dodatkowych opłat, o których często się zapomina nie biorąc ich pod uwagę w kalkulacji opłacalności konta (opłata za kartę, koszt telefonu do banku, opłata za wyciąg, opłaty za przelewy, wymagania dot. minimalnego salda itp.).

MM: Jakie są Państwa plany i strategia na najbliższe miesiące? Czy możemy spodziewać się jakiś nowości w Waszej ofercie?

AH: Volkswagen Bank direct pracuje nad dwoma kierunkami rozwoju oferty. Pierwszy to jej rozszerzenie. Drugi – ulepszenie istniejącej. Ze względu na poufność planów strategicznych nie mogę podać żadnych szczegółów, ale mogę zapewnić naszych Klientów o pracach w obu tych obszarach. Mam także nadzieję, że ich efekty będą mogli już niebawem sami ocenić.

vw 2005-05-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: vw

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców