Pracownicy sopockiej firmy Blue Media przejechali 125 000 kilometrów dojeżdżając do pracy na rowerach, zarabiając dodatkowo 125 000 złotych. Na rowerach do pracy dociera już blisko 30% zatrudnionych w Blue Media. Zyskała również firma – jej pracownicy rzadziej chodzą na zwolnienia lekarskie, pracują efektywniej i są bardziej zadowoleni z pracy.
125 000 kilometrów to odległość równa dwudziestokrotnej długości Amazonki, ponad stukrotnej długości trasy wyścigu kolarskiego Tour de Pologne oraz ponad trzykrotnemu obwodowi Ziemi. Właśnie taki dystans na rowerach pokonali łącznie pracownicy grupy Blue Media biorący udział w programie „Złotówka za kilometr”. Za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu dostają złotówkę premii. W drugim roku projektu udział wzięło już 60 pracowników, czyli 40% osób zatrudnionych w grupie Blue Media. Rekordzista zarobił w ten sposób już ponad 10 000 złotych.
„Złotówka za kilometr” to jednak tylko jeden z dostępnych benefitów pracowniczych w Blue Media. Aby zachęcić pracowników do ruchu i realizacji pasji, firma opłaca im również kursy na sternika morskiego, dostęp do fitness clubu, a także spotkania z trenerami sportowymi. – Nasi pracownicy dbają o zdrowie i kondycję, a my staramy się im to ułatwiać – tłumaczy Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.
– Wielu z nich biega, mamy nawet firmową drużynę triathlonową, którą sponsorujemy. Te benefity to elementy motywowania pracowników, budowy ich identyfikacji z firmą oraz tworzenia przyjaznych warunków pracy.
W programie „Złotówka za kilometr” ważny jest też aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody, szczególnie w sezonie letnim, stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Jeżdżąc na rowerze do pracy pracownicy Blue Media „zaoszczędzili” ponad 30 ton dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 125 000 kilometrów przebyli samochodami.
– Jak pokazują badania, w szczególności młodsi pracownicy coraz bardziej cenią firmy odpowiedzialne społecznie*. Ma to wpływ na decyzje o wyborze pracodawcy. My jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu. Również dlatego nasza nowa siedziba, wraz z serwerami obsługującymi nasze systemy informatyczne, będzie w całości zasilana energią wyprodukowaną przez nasz panele słoneczne -dodaje Agnieszka Fabianowicz.
*http://www.wizerunek-pracodawcy.com.pl/wp-content/uploads/2013/11/badania-aon-hewitt.png
/Blue Media
