Przedstawiciele banku ogłosili, że rozwiązanie to wprowadzone zostało w celu usprawnienia pracy i odciążenia pracowników tak, aby mogli zająć się innymi niż przyjmowanie zgłoszeń zadaniami.
Usługa nazwana CepKredi pozwala klientom na składanie wniosków o kredyty hipoteczne, kredyty gotówkowe, a także pożyczki w rachunku. Aby to zrobić, potrzebują oni jedynie telefonu komórkowego. Usługa umożliwia bankowi wystosowanie wstępnej zgody na udzielenie pożyczki przy użyciu interaktywnej technologii głosowej lub wiadomości SMS.
Bank twierdzi, że ta technologia pozwoli na zwiększenie wydajności i skrócenie czasu, jaki był potrzebny na wystosowanie zgody lub odmowy do wnioskodawcy. Dzięki integracji nowego systemu z innymi procesami Akbanku klient będzie mógł otrzymać odpowiedź w czasie nie dłuższym niż 20 minut.
Informacja o wstępnej zgodzie na udzielenie pożyczki zawiera również szczegóły odnośnie rat i odsetek, a także innych istotnych kwestii umowy.
Akbank obliczył, że odkąd wprowadził nową technologię, prawie 40% wniosków o przyznanie pożyczki otrzymuje drogą telefoniczną.