Po raz kolejny TUW SKOK, tworzące wraz z TU SKOK Życie SA markę SKOK Ubezpieczenia, zostało laureatem konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”. Towarzystwo zajęło trzecie miejsce w najnowszej edycji plebiscytu organizowanego przez „Gazetę Bankową”.
„Gazeta Bankowa” organizuje konkurs „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” już po raz czwarty. Tegoroczna edycja odnosi się do okresu od 1 lipca 2012 roku do 30 czerwca 2013 roku i obejmuje trzy kategorie:
- Dział I – Ubezpieczenia na życie,
- Dział II – Ubezpieczenia komunikacyjne,
- Dział III – Ubezpieczenia osobowe i majątkowe.
TUW SKOK utrzymał swoją wysoką pozycję sprzed roku. Podobnie jak w 2012, Towarzystwo uplasowało się na 3. pozycji w pozostałych ubezpieczeniach majątkowych Działu II (dział ubezpieczeń osobowych i majątkowych), zaraz za Ergo Hestia (poz. 1) i Europa (miejsce 2).
– Miejsce na podium w plebiscycie na najbardziej przyjazne dla klientów towarzystwo ubezpieczeniowe to dla nas bardzo ważne wyróżnienie – podkreśla Grzegorz Buczkowski, prezes zarządu SKOK Ubezpieczenia. – To sukces wpisujący się w strategię naszej firmy, która oferuje konkurencyjne ubezpieczenia oraz przykłada dużą wagę do szybkiej i sprawnej likwidacji szkód. Uczyniliśmy z tego nasz atut, który od dawna wykorzystujemy w kampaniach wizerunkowych z udziałem naszej niezawodnej załogi – przypomina prezes Buczkowski.
W konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2013” wzięły udział towarzystwa działające w Polsce, które odpowiedziały na ankietę przesłaną przez „Gazetę Bankową”. W tegorocznej edycji wzięły udział 33 firmy ubezpieczeniowe, to jest o 5 firm więcej niż w roku 2012. Stanowi to największą liczbę uczestników w stosunkowo krótkiej jeszcze historii konkursu.
Parametry brane pod uwagę w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” to m.in.: średni czas potrzebny na wypłatę odszkodowania, odsetek szkód podlegających skróconej ścieżce likwidacji, kanały komunikacji udostępniane klientowi, liczba skarg składanych przez klientów, a także wytoczonych procesów i kar nałożonych przez instytucje nadzorujące sektor ubezpieczeniowy.
Oprócz analizy informacji otrzymanych od towarzystw ubezpieczeniowych i instytucji związanych z rynkiem ubezpieczeniowym na ostateczny wynik wpływ ma też ocena dokonana przez jurorów.
Jak co roku partnerem merytorycznym konkursu była firma PwC, globalna organizacja świadcząca profesjonalne usługi doradcze.
Szczegółowe wyniki konkursu są dostępne w grudniowym wydaniu „Gazety Bankowej”.
Warto wspomnieć, że SKOK Ubezpieczenia na łamach najnowszej „Gazety Bankowej” zostały wyróżnione jeszcze z innego powodu. Ubezpieczyciela wymieniono w grupie podmiotów, których promocja w sieci wygląda najkorzystniej – w II i III kwartale br. SKOK Ubezpieczenia osiągnęły najlepszy efekt w odniesieniu do zaangażowanych środków. Przy minimalnych wydatkach na reklamę pojawia się spore zainteresowanie marką w Internecie.
– To, czy nasza marka zostanie zauważona i rozpoznana jest kluczowe w budowaniu silnej pozycji na rynku i osiąganiu przewagi nad konkurencją. Mamy świadomość tego, że klienci ubezpieczycieli to wymagająca grupa, która przede wszystkim poszukuje oferty dostosowanej do ich zmieniającej się sytuacji materialnej i życiowej, dlatego oferujemy produkty, które wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Ważny jednak jest także przekaz, który do nich trafia – zaznacza Jacek Jewuła kierownik zespołu marketingu SKOK Ubezpieczenia.
– Wiemy, że czynnik ten ma duży wpływ na decyzje potencjalnych klientów, dotyczące zainteresowania działalnością firmy, a co za tym idzie, jej ofertą. Nie wystarczy być jednym z wielu, skojarzenia muszą być na tyle wyjątkowe, aby spośród licznych marek pozwolić się zauważyć. Jak widać nam się to udaje – podsumowuje Jacek Jewuła.
Źródło: TUW SKOK
