Dane uzyskane w ramach zakończonego właśnie projektu badawczego LaunchIT wskazują m.in. że zdecydowana większość przedsiębiorców internetowych nie widzi większych problemów w pozyskaniu pieniędzy na rozwój ciekawego projektu. Zaledwie 25% jest zdania, że to trudne. Jeszcze większymi optymistami są osoby, które deklarują doświadczenie w kontaktach z funduszami inwestycyjnymi i aniołami biznesu. Wśród nich tylko 22% wątpi w możliwości znalezienia inwestora zainteresowanego innowacyjnym pomysłem. Także wśród osób, które zbudowały już rentowny biznes niewiele osób (16%) uważa, że uzyskanie finansowania jest rzeczywiście trudne.
Organizatorem badania twórców firm internetowych (LaunchIT) jest Business Angel Seedfund (www.seedfund.pl), pierwszy fundusz zalążkowy aniołów biznesu. Pełny raport z badań, którego publikacja przewidziana jest na grudzień b.r. będzie zawierał szczegółowe wyniki opisujące m.in. nastroje e-biznesu, obawy firm starających się o finansowanie, preferencje dotyczące typu inwestora, opinie na temat najczęstszych przyczyn niepowodzenia negocjacji z inwestorami.
Badanie pokazało też bardzo duży optymizm twórców polskich start-upów. Aż 81% uczestników uważa, że w Polsce może powstać firma internetowa, która odniesie sukces na globalną skalę. Zaledwie 19% przedsiębiorców internetowych zdecydowanie w to nie wierzy.
„Wciąż szukamy drugiej Wirtualnej Polski czy Allegro” – komentuje Maciej Grabski, prezes Business Angel Seedfund – „We wczesnej fazie rozwoju inwestujemy w projekty, które mają szansę na rozwój nie tylko w Polsce. Dobry pomysł i kapitał nie wystarczą jednak aby odnieść sukces. Dlatego angażujemy się w zarządzanie nowopowstałych spółek wspierając ich rozwój na różne sposoby”.
Pełny raport z badań będzie opublikowany i dostępny bezpłatnie w Internecie w grudniu b.r. Projekt badawczy LaunchIT (launchit.seedfund.pl) był realizowany w okresie od 6 października do 14 listopada b.r. W badaniu wzięło udział łącznie 739 osób – twórców firm internetowych, założycieli i pomysłodawców start-upów, osób planujących założenie e-biznesu.
Patronami badania były: portal Wirtualna Polska, serwis GoldenLine, portal Bankier.pl, Wirtualne Media, Kariera.com.pl, Startups.pl, Dziennik Internautów, Innowatorium.pl, Barcamp.pl, NCInfo.pl oraz blogi Netto.blox.pl, Mediafun, Antyweb.