Towarzystwa ubezpieczeń direct otrzymały najwyższe noty w częściach dotyczących: wskaźnika rekomendacji, jakości procesu likwidacji szkody przez warsztat oraz oceny pracy rzeczoznawcy.
Badanie przeprowadzono wśród klientów następujących towarzystw: Allianz, Aviva Direct, Axa Direct, Compensa, Ergo Hestia, Generali, HDI Asekuracja, Interrisk, Link4, PZU, Uniqa, Warta.
Najchętniej rekomendowanym ubezpieczycielem komunikacyjnym w ocenie osób likwidujących szkody z AC okazało się Link4. W badaniu TNS Pentor klienci tego towarzystwa oszacowali swoją skłonność do rekomendacji Link4 przyjaciołom i znajomym na poziomie 7,8 punktów na 10 możliwych.
Link4 zwyciężyło także w rankingu ogólnego zadowolenia klientów z posiadanego ubezpieczenia komunikacyjnego. Swoją skłonność do pozostania w Link4 klienci tego towarzystwa oszacowali na poziomie 8 punktów na 10 możliwych. Wysokie noty otrzymała również Aviva Direct (7,6 pkt.), a wśród tradycyjnych ubezpieczycieli – Allianz (7,5 pkt.) i Generali (7,5 pkt.).
Klienci docenili również w Link4 takie wartości jak: „nowoczesność”, „przejrzystość procedur”, a także „brak problemów z wypłatą odszkodowania”, przyznając temu towarzystwu w każdej z tych kategorii największą wartość punktową w porównaniu z innymi badanymi ubezpieczycielami – odpowiednio: 8,1 pkt., 7,7 pkt. i 7,9 pkt. na 10 możliwych. Wysoko w tych kategoriach ocenione zostały również Axa Direct i Warta.
Jakość procesu likwidacji szkody za pośrednictwem warsztatu najwyżej ocenili klienci Link4. Zastosowane w tej części badania zmienne badawcze, opisujące między innymi jakość obsługi w momencie zgłoszenia szkody i obsługi przez warsztat podczas likwidacji szkody, uzyskały wśród klientów Link4 średnią wartość na poziomie 79,9 punktów na 100 możliwych. Na kolejnych miejscach znalazły się towarzystwa: Interrisk (78,9 pkt.), Ergo Hestia (78,1 pkt.) i Allianz (77,9 pkt.).
W części badania dotyczącej udziału rzeczoznawcy w likwidacji szkody najwyższe noty zebrały towarzystwa: Axa Direct i Warta (po 74,6 pkt. na 100 możliwych), a następnie Aviva Direct (74,5 pkt.) i Generali (74,3 pkt.). Link4 uzyskało 73,6 pkt.
Badanie TNS Pentor przeprowadzono w marcu 2011 roku na grupie 1248 respondentów, którzy likwidowali szkodę z ubezpieczenia AC w jednym z 12 towarzystw ubezpieczeniowych (średnio 104 klientów pojedynczego ubezpieczyciela), przy czym poszczególni respondenci oceniali tylko tego ubezpieczyciela, z którego usług korzystali. Badanie miało formę wywiadów, a wzięli w nim udział respondenci, którzy uczestniczyli w procesie likwidacji szkody.