Polska Izba Ubezpieczeń rozpoczyna kampanię informującą o uruchomieniu systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód. Prosty przekaz – „Stłuczka? Dzwoń do swojego ubezpieczyciela” ma kierować odbiorców zgodnie z założeniami systemu BLS wprost do firm, w których mają wykupione polisy OC. Kampania informacyjna prowadzona będzie głównie w Internecie, a wspierać ją będą spoty radiowe.
Bezpośrednia Likwidacja Szkód to największa zmiana na rynku ubezpieczeń w ostatnim czasie. Dzięki niej poszkodowany w kolizji drogowej zgłosi szkodę swojemu ubezpieczycielowi, a nie ubezpieczycielowi sprawcy. Do tej kluczowej z punktu widzenia klienta zmiany nawiązuje linia kreatywna kampanii „Dzwonisz do swoich”, przygotowanej na zlecenie PIU.
– Rynek ubezpieczeń wprowadził jedno z najbardziej proklienckich rozwiązań ostatnich lat. Chcemy, aby jak największa liczba kierowców dowiedziała się na czym polega BLS i dlaczego jest to zmiana na lepsze. BLS jest bardzo prostym rozwiązaniem, które sprowadza się do logicznego działania – jesteś poszkodowanym w stłuczce? Dzwoń do swojego ubezpieczyciela – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU. – Kampania odnosi się do bliskich nam skojarzeń. Tak jak chcąc się napić kawy w dobrym towarzystwie, dzwonimy do swoich przyjaciół, tak biorąc udział w stłuczce, zadzwonimy teraz do swojego ubezpieczyciela. Za pośrednictwem kampanii chcemy poinformować kierowców o przygotowanym dla nich ułatwieniu oraz zbudować świadomość korzyści jakie ono niesie – dodaje prezes zarządu PIU.
Kampania, którą przygotowała agencja VML Poland, będzie realizowana w dwóch etapach – w czerwcu oraz od września do października 2015 r. Wsparciem działań reklamowych są działania PR, prowadzone w ramach stałej obsługi przez Havas PR Warsaw.
Główną bazą wiedzy na temat BLS jest strona internetowa, stworzona na potrzeby akcji – zglaszamstluczke.pl. Zawiera ona wszystkie kluczowe informacje na temat funkcjonowania systemu BLS oraz listę zakładów ubezpieczeń, które już go stosują. Kampania „Stłuczka? Dzwoń do swojego ubezpieczyciela” jest kierowana głównie do osób w wieku 25-35 lat, zainteresowanych motoryzacją, stąd też będzie prowadzona głównie w Internecie. 3 czerwca rozpoczną się działania online na Facebooku, w serwisie Youtube oraz w sieci reklamowej Google. Wszystkie formaty będą kierowały do strony internetowej zglaszamstluczke.pl.
Wsparciem dla tych działań będzie kampania w radiu, której celem jest dotarcie z informacją na temat BLS do osób w wieku 35-44 lata. To z myślą o tej grupie stworzone zostały 15” oraz 30” spoty radiowe, które od 8 czerwca będą emitowane w Trójce, TOK FM, RMF Classic, Antyradio i Rock Radio.