Zysk brutto Nordea Bank Polska za cały 2004 rok wyniósł 14,9 mln zł, wobec 2,5 mln zł w 2003 roku. Zysk netto osiągnął poziom 3,7 mln zł, podczas gdy w 2003 roku bank odnotował stratę netto w kwocie 11,4 mln zł.
Znaczny wzrost przychodów i ograniczenie kosztów w czwartym kwartale
• Zysk z działalności bankowej wzrósł o 23% do 52 mln zł (42,2 mln zł w IV kwartale 2003 r.).
• Koszty działania banku spadły o 14% do 36,1 mln zł (42,1 mln zł w IV kwartale 2003 r.).
Wyniki czwartego kwartału najlepsze w roku 2004
• Zysk brutto w IV kwartale wyniósł 12,6 mln zł wobec 2,4 mln zł w III kwartale 2004 r. (35,6 mln zł w IV kwartale 2003 r.).
• Wynik netto osiągnął wartość 10,8 mln zł, podczas gdy w trzecim kwartale roku wyniósł on 0,3 mln zł (24,1 mln zł w IV kwartale 2003 r.).
Powodem niższych wyników brutto i netto na koniec IV kwartału 2004 r. – w porównaniu z ostatnim kwartałem poprzedniego roku – były skutki ostatecznego rozliczenia w grudniu 2003 r. nabycia akcji LG Petro Banku, co pozwoliło bankowi na rozwiązanie znacznej kwoty rezerw kredytowych w ostatnim kwartale 2003 r.
– Czwarty kwartał 2004 roku charakteryzował się kontynuacją wzrostu przychodów i dobrymi wynikami działalności windykacyjnej. Był to zarazem najlepszy kwartał roku 2004 dla Nordea Bank Polska – mówi Włodzimierz Kiciński, Prezes Zarządu Nordea Bank Polska.
Wzrost wartości akcji kredytowej i depozytowej
• Wielkość udzielonych kredytów wzrosła o 11% w stosunku do IV kwartau 2003 roku i wyniosła 3 723 mln zł.
• Wartość zgromadzonych na rachunkach klientów depozytów wzrosła w stosunku do IV kwartału 2003 r. o 7% i wyniosła 2 963 mln zł.
• W 2004 roku poprawiała się jakość portfela kredytowego. Wartość współczynnika kredytów trudnych do kredytów ogółem spadła z 26% w 2003 r. do 15% na koniec IV kwartału 2004 r.
• Wartość aktywów ogółem banku na koniec IV kwartału 2004 r. wyniosła 5,1 mld zł i była wyższa o niemal 25% niż na koniec IV kwartału 2003 r.
• W porównaniu do końca IV kwartału 2003 r. liczba klientów indywidualnych na koniec IV kwartału 2004 r. wzrosła o 14%, a liczba klientów korporacyjnych o 28%.
– Oczekuję, iż wypracowana na koniec IV kwartału 2004 roku pozycja banku, pozwoli skutecznie konkurować na rynku usług finansowych i zwiększyć nasz udział w strategicznych segmentach rynku – mówi Włodzimierz Kiciński, Prezes Zarządu Nordea Bank Polska. – Tym bardziej, że sprzyjać nam będą pozytywne zmiany w polskiej gospodarce i oczekiwany w nadchodzących latach wzrost tempa rozwoju gospodarczego, który zawsze związany jest z rosnącym zapotrzebowaniem na usługi finansowe.