UNIQA rozwija kanał dealerski, którym pokieruje Michał Gomowski, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej.
Do firmy dołącza również Bartłomiej Biały, który po trzech latach przerwy wraca do ubezpieczeń i obejmuje zarządzanie obszarem multiagencyjnym, siecią franczyzową i sieciami partnerskimi.
Od stycznia 2024 roku UNIQA wzmacnia swoją obecność w kanale dealerskim. Za rozwój tego obszaru biznesowego odpowiedzialny będzie Michał Gomowski, związany w ostatnich latach z Vienna Insurance Group. Teraz pokieruje nowo utworzoną spółką celową pod marką UNIQA. Równolegle zmiany nastąpią w kanale multiagencyjnym. Adama Moczydłowskiego, dotychczasowego dyrektora zarządzającego Pionem Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie, zastąpi Bartłomiej Biały, który po ponad trzech latach wraca do firmy i na rynek ubezpieczeniowy.
– Do UNIQA dołączają dwaj doświadczeni i cieszący się uznaniem wysokiej klasy menedżerowie. W przypadku kanału dealerskiego tworzymy nowy rozdział w historii naszej firmy. Budujemy zespół o silnych kompetencjach i nie mam wątpliwości, że Michał bardzo sprawnie nim pokieruje. To rynek o dużym potencjale, na którym UNIQA jako czwarte największe towarzystwo ubezpieczeń majątkowych ma ambicję zająć adekwatną pozycję. Natomiast w kanale multiagencyjnym i sieciach franczyzowych, gdzie niezmiennie stawiamy na jakościową, stabilną współpracę z partnerami i kontynuujemy strategię bycia blisko agentów, otwieramy kolejny etap z Bartkiem, nowym szefem obszaru. Jestem przekonany, że po pełnym zakończeniu fuzji UNIQA z AXA, mamy wszystkie podstawy, aby z jeszcze większą energią i powodzeniem rozwijać naszą współpracę z agentami. Obu panom życzę powodzenia w nowej roli i wielu sukcesów – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce. – Jednocześnie chciałbym bardzo podziękować Adamowi Moczydłowskiemu za jego wieloletnią pracę na rzecz rozwoju silnej współpracy UNIQA z agentami, w szczególności za ostatnie lata z sukcesem przeprowadzonej fuzji w tym obszarze, oraz za jego zaangażowanie w stworzenie silnego zespołu – podkreśla Marcin Nedwidek.
UNIQA stawia na firmy dealerskie i leasingowe
Wzmocnienie współpracy i rozwój oferty w branży dealerskiej jest dla UNIQA jednym z priorytetów na najbliższe lata.
– Naszym celem jest stworzenie solidnej sieci dystrybucyjnej wśród dealerów samochodowych, opartej na fundamentach partnerstwa, trwałych relacjach, wysokiej jakości usług i nowoczesnych technologiach. W tym kontekście powstaje UNIQA Automotive jako nowa spółka, która z jednej strony korzystać będzie z bogatego doświadczenia Grupy UNIQA, a z drugiej strony wzbogaci się o specjalistów posiadających wieloletnie sukcesy w budowaniu i zarządzaniu współpracą z partnerami w obszarze szeroko pojętej branży motoryzacyjnej. Realizując wyznaczone cele, skupimy się na pozyskaniu klientów posiadających stosunkowo nowe pojazdy, stanowiących istotny segment na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. To kluczowy element strategii, która umożliwi nam osiągnięcie sukcesu na konkurencyjnym rynku – wyjaśnia Michał Gomowski.
Michał Gomowski swoją karierę zawodową poświęcił branży motoryzacyjnej oraz związanej z nią działalności finansowej. Zajmował kluczowe stanowiska w takich grupach jak Shell, BNP Paribas, Generali, Aviva i VIG. Szczególne osiągnięcia odnosił, organizując dystrybucję ubezpieczeń w kanale dealerów samochodowych. Najpierw w Generali w 2006 roku, tworząc sieć dystrybucji pod nazwą Generali Auto Program. W latach 2016-2023 był prezesem Benefia Ubezpieczenia, firmy dystrybucyjnej w grupie VIG, dedykowanej przede wszystkim do współpracy z dealerami samochodowymi. Spośród innych pełnionych funkcji był założycielem i pierwszym prezesem Polskiego Stowarzyszenia Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Ukończył Politechnikę Gdańską w 1994 roku, zdobywając dyplom magistra inżyniera mechanika samochodowego. W latach 1994-1995, jako stypendysta Rządu Francuskiego, kontynuował naukę we Francuskim Instytucie Nafty w Paryżu, uzyskując dyplom inżyniera francuskiej uczelni państwowej.
Zmiany w obszarze multiagencyjnym
Bartłomiej Biały zarządzanie obszarem sprzedaży multiagencyjnej. sieci franczyzowych i partnerskich przejmie na początku przyszłego roku.
– Cieszy mnie perspektywa ponownej współpracy z agentami, z racji wcześniejszych doświadczeń znam ich bardzo dobrze. Wracam do silnego zespołu UNIQA, z którym pracowałem wiele lat. UNIQA to firma z kompleksową ofertą produktową oraz dużą skalą działalności, posiadająca perspektywy do dalszego rozwoju na rynku ubezpieczeń. Wspólnie z zespołem wykorzystamy ten potencjał do jeszcze większego wzmocnienia relacji z naszymi partnerami biznesowymi – mówi Bartłomiej Biały.
Bartłomiej posiada 14-letnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, które zdobywał w Liberty Ubezpieczenia oraz AXA Ubezpieczenia. W Liberty odpowiadał za rozwój kanału multiagencyjnego, zarządzał relacjami z umowami sieciowymi, wsparciem sprzedaży, procesem rozliczeń prowizyjnych oraz call center. W latach 2016-2020 w AXA Ubezpieczenia jako Dyrektor Departamentu Kanału Agencyjnego był odpowiedzialny za współpracę z umowami bezpośrednimi. Po przejściu do branży medycznej, w ostatnich trzech latach pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Marketingu w Affidea Polska. Jest absolwentem SGGW w Warszawie na kierunku socjologia.
Źródło: Uniqa