Pierwszego dnia urodzin w parkowym Rosarium odsłonięto rzeźbę Karlika i Karolinki. Było to kolejne przedsięwzięcie realizowane przez czołową markę z portfolio Kompanii Piwowarskiej, mające na celu wspieranie macierzystego regionu i jego mieszkańców. Pomysłodawcą i fundatorem rzeźby autorstwa Roberta Sobocińskiego jest marka Tyskie.
Marka Tyskie była również inicjatorem i fundatorem nagród w konkursie fotograficznym „Na spacerze w parku” zorganizowanym na łamach „Dziennika Zachodniego”, którego finał wraz z wystawą nadesłanych prac towarzyszył odsłonięciu rzeźby. Patronat nad konkursem objęli: Polskie Radio Katowice, TVP3 Katowice oraz portal naszemiasto.pl. Konkurs fotograficzny cieszył się dużym zainteresowaniem, czego dowodem jest ponad 1200 zdjęć, które wpłynęły do redakcji Dziennika Zachodniego wraz z wieloma słowami sympatii.
Jury zdecydowało się nagrodzić 11 laureatów w dwóch kategoriach: zdjęcie współczesne i archiwalne. Przyznano również specjalną nagrodę Grand Prix. Wystawę wybranych zdjęć można było oglądać podczas Tyskich Urodzin w Rosarium oraz na Polach Marsowych.
Trzydniową zabawę podczas Tyskich Urodzin prowadzili Steffen Möller, Joanna Bartel i Grzegorz Stasiak. Przy kuflu Tyskiego i śląskim poczęstunku mieszkańcy mogli wysłuchać wielu koncertów oraz wziąć udział w licznych konkursach. Według wstępnych szacunków goście przebywający na Tyskich Urodzinach wypili ponad 600 beczek piwa. Miłośników Tyskiego łączy upodobanie do dobrej zabawy przy piwie oraz przywiązanie do swojego regionu, dlatego marka angażuje się w tego typu przedsięwzięcia.
Tyskie Urodziny zamykały serię tegorocznych Spotkań Tyskich. Była to trzecia już edycja organizowanych przez Kompanię Piwowarską tradycyjnych spotkań przy kuflu piwa. Spotkania Tyskie od 17 czerwca do 4 września odbyły się w 44 miejscowościach położonych na terenie całej Polski. Na uczestników imprez na świeżym powietrzu czekało szereg atrakcji: strzelnica, tor do gry w kręgle, przekuwanie kapsli od butelek z piwem Tyskie na tyskie talary. Każdy z gości mógł zrobić sobie zdjęcie z barmanem z londyńskiego pubu, a całe rodziny skorzystać z usług portrecistów. Ze wszystkich atrakcji można było skorzystać płacąc Tysiakami – specjalnymi banknotami piwa Tyskie.
„Miasteczko Tyskie” gwarantowało też darmowy wstęp do Muzeum Piwa, po którym wszystkich zainteresowanych historią browarów oprowadzał kustosz – znawca tradycji warzenia piwa Tyskie. Zainteresowani mieli okazję zapoznać się z tajnikami warzenia piwa – tymi, które stosowano cztery wieki temu oraz tymi, których do produkcji używa się dziś. Najstarsze z eksponatów prezentowanych w objazdowym muzeum pochodzą z XVII wieku.