Ankieta sfinansowana przez bank Wells Fargo oraz firmy VISA i CheckFree pokazała, że w 2006 roku 8,4 miliona dorosłych Amerykanów, tj. jedna na 27 osób, stało się ofiarami kradzieży danych osobowych (w porównaniu do 8,9 miliona w 2005 roku oraz 10,1 miliona w 2003). Oznacza to, że zarówno podjęte przez banki działania mające na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa poufnych danych o klientach, jak również i sami klienci monitorujący stan swojego rachunku przyczynili się do spadku skali przestępstw. W ankiecie telefonicznej wzięło udział 5 006 osób, spośród których 469 przyznało, że w 2006 roku ich dane osobowe zostały skradzione.
Skala przestępstw nadal jest jednak bardzo duża. Dlatego, zarówno banki, jak i klienci muszą jeszcze bardziej włączyć się w walkę z oszustami finansowymi, tym bardziej, że coraz więcej operacji finansowych przeprowadzanych jest przez Internet oraz przez telefon komórkowy.