Visa prowadzi intensywną kampanię edukacyjno-reklamową promującą Visa Checkout – szybką, wygodną i bezpieczną formę płatności online. Kampania obejmuje m.in. emisję spotów w ogólnopolskiej telewizji oraz w internecie.
Płatności z Visa Checkout są już szeroko dostępne dzięki wdrożeniu rozwiązania na tzw. formatce płatniczej w sklepach internetowych obsługiwanych przez PayU. Przybywa również detalistów, którzy decydują się na umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, co jeszcze bardziej upraszcza proces płacenia. Płacąc z Visa Checkout u wybranych detalistów, konsumenci mogą liczyć również na atrakcyjne promocje.
„Poprzez kampanię reklamową Visa Checkout chcemy w przyjazny sposób uświadomić konsumentom, jak wiele komfortu zyskują, unikając wpisywania danych karty podczas zakupów online. Od momentu wprowadzenia Visa Checkout na naszym rynku w kwietniu br. intensywnie pracowaliśmy nad rozbudową sieci akceptacji usługi. Dzisiaj wygodnych płatności online za pomocą naszego rozwiązania można dokonywać już w tysiącach polskich sklepów internetowych. Chcemy, aby z Visa Checkout można było zapłacić w jak największej liczbie e-sklepów, dlatego pracujemy z kolejnymi integratorami płatności i detalistami. U wielu Visa Checkout będzie dostępna bezpośrednio w koszyku, w momencie wyboru formy płatności. To wówczas klienci e-sklepu odczuwają największe korzyści rozwiązania – ograniczenie liczby kroków niezbędnych do sfinalizowania zakupów. Jesteśmy przekonani, że usługa będzie miała istotny wpływ na dalszy dynamiczny rozwój polskiego rynku e-commerce” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Celem kampanii reklamowej jest przyspieszenie rozwoju płatności kartami w e-commerce i zwiększenie zainteresowania usługą Visa Checkout wśród polskich konsumentów. Kampania obejmuje emisję spotów w telewizji, jak również w internecie, gdzie umieszczane są także inne materiały reklamowe1. Spoty telewizyjne wykorzystywane w kampanii można obejrzeć tutaj: http://bit.ly/2vOT1CI oraz tutaj: http://bit.ly/2eOjpp4. W kampanię włączeni są również detaliści aktualnie oferujący promocje związane z płatnościami za pomocą Visa Checkout – przykładowo, składając zamówienie w serwisie PizzaPortal.pl i opłacając je z Visa Checkout, użytkownicy otrzymują 10 zł zniżki. Aktualnie promocje są dostępne również przy płatnościach z Visa Checkout w serwisach Biletyregionalne.pl i SkyCash.com.
„Visa Checkout to usługa o globalnym zasięgu, mająca już 24 mln zarejestrowanych użytkowników w 26 krajach. Stworzono ją z myślą o zaspokojeniu potrzeb zarówno konsumentów, jak i detalistów. Jej celem jest usunięcie wszelkich barier w handlu. Dzięki Visa Checkout konsumenci mogą dokonywać szybkich, łatwych, wygodnych i bezpiecznych płatności online, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. Z kolei detalistom – jak wskazują badania – usługa zapewnia wyższy współczynnik konwersji sprzedaży2 oraz wyższe kwoty transakcji3 niż przy innych metodach płatności. Visa Checkout pełni kluczową rolę w strategii cyfrowej Visa. Ściśle współpracujemy z wieloma partnerami w celu wprowadzania kolejnych innowacji i dalszego podnoszenia zadowolenia użytkowników oraz konwersji sprzedaży” – komentuje William Levaggi, Vice President, Digital Products, Visa.
W Polsce sklepów internetowych umożliwiających płacenie z Visa Checkout przybywa. Ambicją Visa jest, aby do końca roku za pomocą usługi można było płacić u polskich e-detalistów odpowiedzialnych za ponad 40% obrotów w krajowym e-commerce.
„Dzięki Visa Checkout płatności kartą w internecie stają się wyjątkowo proste i wygodne. Nasi klienci mogli przekonać się o tym jako pierwsi w Polsce, a wyniki naszej wspólnej promocji pokazują, że nowa usługa przypadła im do gustu. Liczymy na to, że Visa Checkout stanie się ich podstawowym sposobem płacenia online, a tym samym pozwoli nam to podnieść jeszcze wyżej stopień konwersji” – komentuje Tomasz Siedlecki, Dyrektor Marketingu, RTV Euro AGD.
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa pokazują, że 9 na 10 badanych jest zadowolonych z transakcji i deklaruje chęć ponownego skorzystania z Visa Checkout4. Klienci korzystający z usługi znacznie rzadziej porzucają koszyki – finalizują 82% transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku, a każdy z kupujących realizuje ich średnio o 30% więcej niż pozostali4.
Visa Checkout może być udostępniana przez detalistów na dwa sposoby. Pierwszym jest umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, co najbardziej ułatwia kupującym korzystanie z usługi, ponieważ ogranicza liczbę kroków w procesie płatności. Drugi sposób to możliwość zaoferowania Visa Checkout dzięki zintegrowaniu usługi z systemem obsługującego detalistę operatora płatności – wówczas klient sklepu wybiera tę metodę płatności na późniejszym etapie w procesie finalizowania zakupów, z tzw. formatki płatności.
„Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Visa, Polska stała się pierwszym krajem w Europie, gdzie dostępność Visa Checkout dla konsumentów osiągnęła znaczący zasięg. Trwająca ogólnopolska kampania reklamowa to również ważny sygnał dla obsługiwanych przez nas detalistów – usługa, która może wpłynąć na rozwój ich biznesu, jest teraz promowana na szeroką skalę” – komentuje Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.
Na całym świecie sieć akceptacji Visa Checkout to 340 tys. detalistów – wśród międzynarodowych akceptantów są również tacy, u których zakupu towarów i usług mogą dokonywać klienci z Polski – m.in. linie lotnicze Emirates czy sieć hoteli Marriott.
Więcej informacji nt. usługi oraz aktualnych promocji znajduje się na stronie www.visa.pl/plac-z-visa/visa-checkout.
Jak działa Visa Checkout można zobaczyć na tym krótkim filmie: https://youtu.be/cUPxrVbL3CE.et.pl, Wp.pl) emitowane są bannery i krótkie spoty wideo. W telewizji (m.in. TVN, TVP) emitowane są 30-sekundowe spoty. W ramach kampanii, na wybranych stronach internetowych, pojawią się również artykuły o charakterze edukacyjnym przedstawiające Visa Checkout.
2 Dane pochodzące z badania Visa comScore
3 Dane serwisu LastMinute.com
4 Wewnętrzne dane produktowe Visa dotyczące zakupów dokonywanych z komputerów stacjonarnych, tabletów i urządzeń mobilnych (z wyłączeniem natywnych aplikacji mobilnych i zestawów narzędzi programistycznych SDK) poprzez 21 mln kont Visa Checkout z 26 rynków, w okresie 6 miesięcy od grudnia 2016 r. do maja 2017 r. u ponad 300 tys. detalistów z całego świata udostępniających usługę Visa Checkout.