PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościVisa spodziewa się lawinowego wzrostu liczby punktów instalujących mobilne terminale

Visa spodziewa się lawinowego wzrostu liczby punktów instalujących mobilne terminale

Wiadomości 23.05.2014 (10:54)

Jak wynika z opublikowanych dziś przez organizację Visa Europe wyników badań dotyczących akceptacji nowych rozwiązań płatniczych, bieżący rok przyniesie upowszechnienie mobilnych terminali płatniczych (mPOS) wśród małych i średnich przedsiębiorstw w Europie. Proces ten będą stymulować zmiany w podejściu małych firm do przyjmowania płatności kartami w miarę zapoznawania się z rozwiązaniem mPOS.


Wyniki badania przeprowadzonego wśród 2 tys. MŚP we Francji, w Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii i we Włoszech potwierdzają, że zmiany takie rzeczywiście mają miejsce. Głównym ich powodem jest właśnie przekonanie się o potencjale, jaki niosą za sobą systemy mobilnej akceptacji płatności. Przedsiębiorcy początkowo sceptyczni wobec terminali mPOS przekonani, że ich firmy są na to za małe, lub że rozwiązania takie są zbyt kosztowne i skomplikowane bardzo szybko zmieniali zdanie po prezentacji działania urządzenia mPOS, zapoznaniu się z możliwościami tej technologii i korzyściami, jakie za sobą niesie.


Niewielkich rozmiarów mobilny czytnik kart mPOS umożliwia – w sposób wygodny i efektywny kosztowo – przekształcenie smartfona bądź tabletu w bezpieczny terminal płatniczy. Dzięki temu otrzymujemy przenośny terminal do akceptacji płatności kartami, który jest łatwy w użyciu na stoiskach na imprezach masowych (np. festiwalach), przy dostawie towaru do domu, itp. Tym samym nowa technologia ułatwia rozpoczęcie akceptacji kart małym firmom i mikroprzedsiębiorcom, którzy do tej pory nie przyjmowali płatności kartami Visa.


Najważniejsze wyniki badania:

  • Ponad jedna czwarta badanych małych i średnich przedsiębiorstw wyraziła zainteresowanie wprowadzeniem rozwiązania mPOS w ciągu najbliższych 6 miesięcy;
  • Łatwość korzystania z terminalu mPOS była wymieniana jako wyjątkowa zaleta przez większość drobnych przedsiębiorców biorących udział w badaniu (74% we Francji, 73% w Niemczech, 63% w Wielkiej Brytanii i w Polsce oraz 59% we Włoszech)
  • Za najważniejszą cechę rozwiązania uznano bezpieczeństwo, obok zgodności ze standardami sektora płatności oraz możliwością akceptacji wszystkich najważniejszych rodzajów kart;
  • Niemal połowa badanych z Niemiec była przekonana, że rozwiązanie mPOS zwiększy ich obroty, ponieważ klient będzie mógł wydać więcej, nie będąc ograniczonym kwotą gotówki, jaką ma przy sobie w czasie zakupu;
  • 45% drobnych przedsiębiorców we Włoszech uważało, że dzięki mPOS poprawią swoją płynność finansową, ponieważ szybciej otrzymają zapłatę.

Jak wykazało badanie, zalety mobilnych terminali płatniczych doceniane są jednakowo we wszystkich branżach. Decydującym czynnikiem jest sposób otrzymania zapłaty zwłaszcza wśród przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą bezpośrednią nie zaś sektor, w jakim działa dany przedsiębiorca.

W całej Europie działa już 25 rozwiązań mobilnej akceptacji płatności, zaś kilka czołowych instytucji bankowych wśród nich brytyjski Barclaycard rozpoczęło programy pilotażowe. Przewidujemy, że do jesieni bieżącego roku nastąpi 30 kolejnych wdrożeń.


Caroline Drolet, dyrektor działu mobilnej akceptacji płatności w Visa Europe, powiedziała: „Do tej pory małe i średnie przedsiębiorstwa zazwyczaj sceptycznie odnosiły się do wprowadzenia płatności kartami – ale to nastawienie zaczyna się w Europie zmieniać. Katalizatorem tej zmiany jest rozwiązanie mobilnych terminali płatniczych – mPOS – które rozwiewa dotychczasowe obawy i przynosi drobnym firmom ewidentne korzyści, zarówno przy akceptacji płatności w ich siedzibach, jak i poza nimi.


W miarę jak firmy będą coraz lepiej poznawać zalety i zakres możliwości mobilnych terminali płatniczych, będziemy świadkami coraz większego ich upowszechniania. Obserwowany od ostatniego kwartału 2013 r. znaczący wzrost zainteresowania nowym rozwiązaniem pozwala przypuszczać, że rok bieżący wzmocni ten trend. Nasza organizacja odgrywa ważną rolę w rozwoju mPOS-ów, dbając o zachowanie zgodności z wymogami i standardami sektora płatniczego oraz bezpieczeństwo realizowanych rozwiązań jeszcze na etapie poprzedzającym ich wprowadzenie na rynek”.

Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzono w pięciu krajach europejskich – we Francji, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech – w okresie pomiędzy wrześniem a grudniem 2013 r.

W ramach badań ilościowych, przeprowadzonych na grupie właścicieli reprezentatywnych dla każdego kraju zarejestrowanych firm zatrudniających poniżej 10 pracowników i nieprzyjmujących płatności kartami, 2 213 respondentom zadano pytania drogą internetową.

W części jakościowej w każdym kraju objętym badaniem przeprowadzono 16 indywidualnych wywiadów pogłębionych (łącznie 64 wywiady) z zarejestrowanymi przedsiębiorcami, których firmy zatrudniają poniżej 10 pracowników, nie akceptują kart, przyjmują płatności głównie poza siedzibą firmy i/lub w sposób bezpośredni (w „środowisku fizycznym”) i posługują się smartfonem w działalności biznesowej. Badanie przeprowadziła agencja Rainmakers CSI na zlecenie Visa Europe.

Źródło: Visa

2014-05-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców