Klienci Banku Pekao już dziś będą mogli pobrać zaktualizowaną aplikację mobilną banku. Nowa wersja PeoPay zastąpi dotychczasowe dwie aplikacje banku i jako pierwsza wprowadzi na polskim rynku biometrię w autoryzowaniu transakcji mobilnych. Nie każdy jednak będzie mógł cieszyć się z nowych funkcji.
Logowanie oraz autoryzacja przelewów i płatności odciskiem palca jest tym, czym chwali się Bank Pekao zaprezentowanej dziś nowej aplikacji PeoPay. Nie zabraknie także automatycznego kategoryzowania wydatków, ich analizy oraz skanowania faktur do automatycznego wypełniania formularzy do przelewów. Nowy system także samodzielnie wykryje walutę rachunku do opłacenia i dopasuje odpowiednie konto walutowe.
Bank Pekao w końcu stawia na aplikację 2w1
Nowa aplikacja miała pojawić się już w wakacje, ale wtedy uruchomiono jedynie nową wersję serwisu internetowego Pekao24 na telefony komórkowe. Tym razem przyszła w końcu kolej dla użytkowników smartfonów. Otrzymają dziś nowe, usprawnione i ujednolicone rozwiązanie.
Do tej pory klienci Banku Pekao musieli instalować na swoich smartfonach dwie aplikacje – Pekao24 do podglądania stanu konta i przelewów oraz dotychczasowe PeoPay, które było wykorzystywane do realizacji płatności mobilnych. Nowością na tle polskiego rynku jest zaimplementowanie w PeoPay biometrii – klient korzystając z wbudowanego w urządzenie czytnika linii papilarnych, będzie mógł zautoryzować płatność i potwierdzić swoją tożsamość podczas logowania.
Poza odciskiem palca logowanie będzie można przeprowadzić z wykorzystaniem kodu PIN lub hasła maskowanego. Przed zalogowaniem, tak jak ma już to miejsce u konkurencji, użytkownik będzie mógł podejrzeć saldo konta na głównym ekranie aplikacji. Po wpisaniu hasła lub przyłożeniu palca, aplikacja wyświetli „Pulpit”, z którego użytkownik dostanie się do poszczególnych funkcji – analizy wydatków, płatności, sekcji produktowej czy historii transakcji. W tej ostatnim elemencie również pojawia się nowość – wyszukiwarka, która dopasuje listę rekordów z historii już w trakcie wpisywania zapytania.
Płatniczy kombajn – również w innych walutach
Nowe PeoPay poza biometrią pozwalającą potwierdzać płatności na kwoty nieprzekraczające 200 zł oferuje szereg rozwiązań, które są już dobrze znane klientom innych banków, a znacznie poprawiają komfort użytkowania konta bankowego – w tym skanowanie faktur do automatycznego generowania przelewów oraz płatności mobilnych znanych z poprzedniej wersji aplikacji.
Bank Pekao poszedł o krok dalej i do znanych już funkcji dorzucił obsługę wielowalutową. Dokonując standardowych płatności mobilnych – zarówno w sklepach stacjonarnych i przez internet, koszty zakupu zostaną rozliczone nie w złotówkach z uwzględnieniem spreadu, a z przypisanego rachunku walutowego. Aplikacja podobnie jak karta wielowalutowa ma automatycznie przełączać się na odpowiednie środki w obcej walucie.
Wciąż bez BLIK-a i zarządzania kartami płatniczymi
Użytkownicy PeoPay nadal jednak nie otrzymają wsparcia transakcji BLIK. Choć po repolonizacji banku i przejęciu go od UniCredit zadeklarowano przystąpienie Banku Pekao do systemu Polskiego Standardu Płatności, nastąpi to najwyraźniej później niż przy okazji wdrożenia nowej aplikacji. Zabraknie także obsługi Android Pay.
Braki rekompensuje autorski system PeoPay rozwijany jeszcze przez UniCredit – klienci mają więc dostęp m.in. do przelewów na numer telefonu. To, co może najbardziej zaboleć klientów to brak możliwości zarządzania kartami – użytkownik nie będzie mógł dokonać żadnych zmian limitów kwotowych przy transakcjach kartowych, ani PIN. Nie zleci także tymczasowej blokady karty.
Ubytki będzie można jednak sprawnie załatać, bo aplikacja powstała w technologii hybrydowej – bank będzie mógł wdrażać nowe rozwiązania bez konieczności tworzenia nowych wersji oprogramowania.
Choć aplikacja zostanie udostępniona już dziś równocześnie na smartfony z Androidem i iOS na pokładzie, to posiadacze tych drugich będą standardowo musieli obejść się smakiem – płatności zbliżeniowe nie będą obsługiwane na iPhonach. W jeszcze gorszej pozycji będą użytkownicy telefonów z Windowsem Phone – będą musieli nadal korzystać ze starej wersji PeoPay.
Wczoraj nową aplikację mobilną zaprezentował bank BGŻ BNP Paribas. Tekst na jej temat znajdziecie pod tym linkiem.