W ramach akcji przedstawionych zostanie 20 polskich miejscowości i niezwykłych szlaków: Duszniki, Sopot, Szlak Tatarski, Wrocław, Wyspa Wolin, Gdańsk, Sandomierz, Bory Tucholskie, Olsztyn, Kraków, Warszawa, Nysa z Otmuchowem, Śląsk poprzemysłowy, Płock, Lublin, Przemyśl, Poznań, Zielona Góra, Łódź oraz Jura Krakowsko-Częstochowska.
Ideą naszej akcji jest pokazanie czytelnikom ciekawych miejsc w Polsce oczami tubylców – ludzi znających każdą ścieżkę, miejsca w których warto być i warto zobaczyć. Przewodnicy – tubylcy, w tej roli – dziennikarze lokalnych redakcji „Gazety Wyborczej” poprowadzą czytelników „Gazety” w swoje ukochane miejscowości, z których pochodzą, znają i kochają – mówi Wojciech Bartkowiak, zastępca szefa redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”
Cykl rozpoczyna Aneta Augustyn, dziennikarka wrocławskiego oddziału „Gazety Wyborczej”, która pokaże czytelnikom Duszniki oczami „tubylca” już w poniedziałek, 17 lipca.
Partnerem radiowym akcji jest radio RMF FM. Akcja jest wspierana przez autopromocję w „Gazecie Wyborczej” oraz w dzienniku bezpłatnym „Metro”.