Odbyło się Walne Zgromadzenie członków Związku Firm Public Relations. Przedstawiciele firm członkowskich jednogłośnie przyjęli sprawozdania z działalności Władz ZFPR. Przeprowadzono również wybory do związkowej Rady.
Podczas Zgromadzenia swoje sprawozdanie przedstawił Zarząd w składzie: Paweł Trochimiuk – prezes, Sebastian Hejnowski i Mariusz Pleban – wiceprezesi. Obecna była również Katarzyna Przewuska, która dołączyła do składu Zarządu w styczniu 2011 roku. Podsumowanie dotyczyło pierwszej połowy dwuletniej kadencji Zarządu.
Wśród ubiegłorocznych wydarzeń dużym sukcesem był kongres PR FORUM, na którym wystąpiło trzech międzynarodowych ekspertów. Ich wystąpień wysłuchało ponad 180 uczestników. Nie słabnącym zainteresowaniem cieszy się konkurs Złote Spinacze – 104 zgłoszenia rywalizowały w 15 kategoriach o prestiżowe statuetki.
W 2010 roku Władze ZFPR wzmocniły komunikację z pracownikami firm członkowskich. Specjalnie dla nich raz na kwartał organizowane są spotkania poświęcone projektom prowadzonym przez Związek. Duży nacisk położony jest na zagadnienia etyczne i prezentację Kodeksu Dobrych Praktyk obowiązującego wszystkie firmy należące do ZFPR.
Związek zainicjował również nowy cykl bezpłatnych spotkań edukacyjnych „Kawa, herbata, PR”. Są to dyskusje w gronie klienci – media – agencje poświęcone działaniom public relations w konkretnych branżach, takich jak healthcare, finanse, FMCG i inne.
W trakcie przygotowań są dwie nowe publikacje. Na 2011 rok zaplanowane jest wydanie drugiej poszerzonej i uaktualnionej książki „Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków” oraz zbioru case’ów zwycięskich projektów konkursu Złote Spinacze z lat 2005 – 2010. Będzie to unikalny na naszym rynku katalog studiów przypadków najlepszych kampanii w wielu obszarach i branżach.
ZFPR prowadzi także szeroką działalność edukacyjną. W 2010 roku szkoła London School of Public Relations uruchomiła nową formułę kursów. Oprócz popołudniowych szkoleń prowadzone są aktualnie intensywne piątkowo-sobotnie kursy. Związek zaangażował się jednocześnie w projekt Akademii Sztuk Komunikacji, która oferuje szkolenia na zaawansowanym poziomie dla doświadczonych praktyków PR.
Wśród przedstawionych projektów uwagę zwrócono na komunikację, jaką ZFPR prowadzi w mediach społecznościowych. Związek ma fanpage na Facebooku, konto na Twitterze i promuje się w GoldenLinie.pl.
Swoje sprawozdanie z działań przedstawiła również kończąca kadencję Rada Związku Firm PR. Rada w ciągu ostatnich dwóch lat sprawowała kontrolę nad działaniami Zarządu, opiniowała prowadzone projekty oraz wspierała Zarząd swoimi rekomendacjami.
Następnie odbyły się wybory członków Rady. Na kolejną kadencję powołano ponownie te same osoby. Członkami nowej Rady ZFPR są: Bogdan Biniszewski (ComPress), Adam Łaszyn (Alert Media Communications), Lidia Marcinkowska (Neuron Agencja PR), Norbert Ofmański (On Board PR) i Anita Zdrojewska (Publink). Rada na pierwszym posiedzeniu wybierze ze swojego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego oraz sekretarza.
Kadencja Rady ZFPR trwa dwa lata. Członkowie Władz Związku pracują społecznie.
Źródło: Związek Firm Public Relations