Niemal 2 mln przedsiębiorstw w Polsce zatrudnia mniej niż 250 osób tworząc sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Ich właściwe funkcjonowanie jest podstawą krajowej gospodarki, stąd pojawia się potrzeba tworzenia rozwiązań pomagających sprawnie i efektywnie prowadzić własny biznes. Takim rozwiązaniem jest GlobalPay – platforma on-line będąca nową generacją w dokonywaniu przelewów zagranicznych.
Małe firmy nie zawsze mogą pozwolić sobie na nowoczesne rozwiązania usprawniające relacje z kontrahentami. Szczególnie współpraca z zagranicznymi partnerami wymaga sprawnie działającego systemu zarządzania przedsiębiorstwem, zobowiązaniami płatniczymi oraz fakturami. Konieczność przewalutowywania kwot wysyłanych do kontrahentów bywa kosztowna dla zleceniodawcy pozbawionego znajomości dynamicznie zmieniającego się rynku walut. Kolejnym problemem, spowalniającym procesy płatnicze, są pomyłki wynikające z posiadania nieprawidłowych lub niekompletnych danych.
Rozwiązaniem tych i innych problemów małych i średnich firm jest platforma Global Pay firmy Western Union Business Solutions, specjalizującej się w płatnościach międzynarodowych dla biznesu. GlobalPay to narzędzie, które przechowuje, kontroluje i zarządza wszystkimi aspektami transakcji. Użytkownicy przez 24 godziny na dobę, 5 dni w tygodniu w czasie rzeczywistym mają dostęp do kursów. System ten zapewnia użytkownikom dostęp do uprzednio zapisanych numerów kont i nazw odbiorców, historii transakcji oraz funkcji pozwalających na bieżąco monitorować rynek walutowy.
Przedsiębiorcy mogą wysyłać pieniądze do ponad 200 krajów w 135 wymienialnych walutach. Do realizacji płatności wykorzystywany jest lokalny bank, dzięki czemu wykonywanie płatności jest szybkie i efektywne. Co więcej, pozwala to klientom na oszczędności na kosztownych przewalutowaniach. Dostępne na platformie wczytywanie danych płatniczych z systemu księgowego, dostosowane do istniejących w firmie procedur kontroli i autoryzacji płatności oraz zachowanie w bazie systemu danych odbiorców niezbędnych do realizacji płatności, pozwala na uniknięcie wielu powszechnych błędów. Bezpieczeństwo dokonywania zamówień w sieci zapewnia protokół SSL wraz z kluczem cyfrowym i wielostopniową ochroną hasłem.
Firmom korzystającym z płatności zagranicznych w szczególności zależy na oszczędności czasu. Czy są to firmy prawnicze zajmujące się ochroną własności intelektualnej, czy uniwersytety lub przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe, każda z nich może skrócić czas składania zamówień, poprzez opcję zapamiętywania danych bankowych odbiorców. Ze stworzonej listy kontrahentów wystarczy wybrać tego, do którego dany przelew ma być wykonany. Zamiast ręcznego wysyłania potwierdzeń, firmy mogą korzystać z automatycznej usługi Pay Alert powiadamiającej odbiorcę płatności o przesłaniu środków na jego konto drogą mailową. Ta usługa jest dostępna w trzynastu językach.
„Jednym z najważniejszych aspektów dokonywania płatności jest możliwość jej realizacji, zarządzania i przeglądania z własnego komputera. Platforma GlobalPay posiada intuicyjny interfejs i jest łatwa w obsłudze. Użytkownicy nie muszą przeprowadzać żadnych skomplikowanych procedur, aby zlecić przelew, a jeśli zajdzie taka potrzeba, mogą szybko skontaktować się z Opiekunem Klienta WUBS.” – mówi Joanna Rybus, Country Manager Poland w Western Union Business Solutions.
Szybkie przelewy, pewność dotarcia do partnera i łatwość wykonywania transakcji są podstawą działania każdego przedsiębiorstwa zajmującego się exportem i importem. GlobalPay pozwala oszczędzać czas i pieniądze. Firma działa efektywniej, kontrahenci są zadowoleni, a przedsiębiorca może ograniczyć wizyty w banku.
Źródło: Western Union