Prezes First Data Polska Janusz Diemko spodziewa się, że w tym roku uda się utrzymać co najmniej 30-procentową dynamikę
przyrostu wartości transakcji kartowych. „Firma, która należy do amerykańskiej grupy First Data International, ma w zanadrzu kilka pomysłów, jak zwiększyć zainteresowanie klientów. Sporo obiecuje sobie po usłudze cash-back. Polcard zainstalował już 6 tys. terminali, z których można wypłacić gotówkę po wcześniejszym opłaceniu zakupów kartą.”, pisze „Puls Biznesu”.
„Wspólnie z sieciami (nie tylko handlowymi, lecz również z księgarniami, firmami odzieżowymi) chce wprowadzić w III-IV kwartale karty podarunkowe. Najwyższy czas, bo konkurent – eService – od początku roku ma je już wtalii (podobnie jak Citibank). Pod koniec roku – na święta – FDP uzupełni ofertę o karty bezkontaktowe, i to od razu obu głównych wydawców – Visy oraz Mastercard. Na razie w Polsce działają tylko karty z logo drugiej firmy, które obsługuje eService. Również przed końcem roku FDP zamierza mocniej zaakcentować obecność w internecie i uruchomić obsługę e-przelewów. Możliwe też, że ustawi zapowiadane od dawna bankomaty, choć to jeszcze nic pewnego.”, pisze dziennik.
First Data Polska, właściciel marki PolCard, jest największym na polskim rynku agentem rozliczeniowym kart płatniczych świadczącym swoje usługi w sektorze bankowym i handlowo-usługowym. Firma posiada największą w Polsce sieć punktów akceptujących płatności kartami płatniczymi. W obszarze rozwiązań dla banków First Data Polska oferuje obsługę outsourcingu kart: począwszy od ich personalizacji, wydawnictwa i zarządzania bazą kart, do rozliczania transakcji krajowych. Ponadto firma świadczy usługi w zakresie autoryzacji i zarządzania bankomatami.
Więcej w „Pulsie Biznesu”.