Firma finansowa Wonga Polska rozpoczęła edukacyjną akcję mailingową skierowaną do klientów. Ze spersonalizowanych wiadomości konsumenci dowiedzą się jak lepiej dbać o swoje finanse oraz co zrobić, by poprawić wiarygodność kredytową.
Zindywidualizowane wiadomości otrzymają klienci firmy i osoby, które pożyczki nie dostały. Działania mają pomóc klientom w doborze odpowiednich produktów finansowych oraz w budowaniu dobrej historii kredytowej. Maile otrzymają wyłącznie osoby, które wyrażą na to zgodę.
– Wonga Polska starannie weryfikuje zdolność kredytową klientów, o czym świadczy poziom akceptacji wniosków od nowych klientów na poziomie zbliżonym do 35 proc. Nasi pożyczkobiorcy to świadomi klienci. Dzięki akcji mailingowej osoby, które finansowania nie dostały, dowiedzą się dlaczego tak się stało i czy mogą to zmienić – mówi Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu w Wonga Polska.

Osoba, która otrzymała odmowę udzielenia pożyczki dostanie maila z informacją co było jej powodem i jak temu zaradzić w przyszłości np. o złej historii kredytowej, zbyt wysokich obciążeniach finansowych, opóźnieniach w spłacie zobowiązań. Do osób już korzystających z usług firmy, będą z kolei wysyłane wskazówki jak uniknąć problemów finansowych, poprawić zdolność i wiarygodność kredytową lub zoptymalizować źródła finansowania.
– Jeśli zauważymy, że stały klient Wonga stara się o krótkoterminowe pożyczki w małych odstępach czasu, dostanie maila z informacją, iż w jego przypadku bardziej opłacalna byłaby pożyczka ratalna, dzięki której będzie mógł pożyczyć większą kwotę, taniej i na dłużej. Przekierujemy go również do odpowiednich materiałów edukacyjnych z platformy Kapitalni.org – tłumaczy Agnieszka Szczepanik, Dyrektor Departamentu Edukacji w Wonga Polska.
Wonga odnotowuje niskie straty na udzielanych pożyczkach (ich odsetek jest taki sam jak dla sektora bankowego i nie przekracza 3 proc. po 12 miesiącach), co świadczy o tym, że pożyczkobiorcy firmy to świadomi konsumenci, którzy potrafią ocenić na jaką kwotę i okres powinni zaciągnąć dofinansowanie. Jednak z nadmiernym zadłużeniem boryka się wielu Polaków. Według danych BIK oraz Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor problemy z długami ma obecnie 2,7 mln Polaków. To o 176 tys. dłużników więcej niż w 2017 r.
– Uważamy, że odpowiedzialne firmy nie mogą skupiać się wyłącznie na działalności czysto biznesowej, w oderwaniu od szerszych potrzeb społecznych. Szczególnie podmioty oferujące usługi finansowe powinny nie tylko konstruować uczciwą i zrozumiałą ofertę, ale także udostępniać i promować narzędzia do efektywnej edukacji w tym obszarze – komentuje Sylwia Drejer-Cichucka z Wonga Polska.
Firma finansowa Wonga Polska od kilku lat wspiera edukację finansową Polaków. W 2015 r. stworzyła platformę edukacji finansowej Kapitalni.org, z której skorzystało już przeszło 0,5 mln konsumentów. Na stronie znaleźć można nie tylko porady ekspertów z różnych obszarów świata finansów, ale także praktyczne kursy, artykuły, kalkulatory czy quizy.
Źródło: Wonga
