PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWsparcie sprzedaży podstawowym zadaniem insurtech

Wsparcie sprzedaży podstawowym zadaniem insurtech

Ubezpieczenia 25.03.2019 (15:09) informacja prasowa
Ubezpieczenia
  • Insurtech staje się coraz ważniejszym elementem rynku ubezpieczeń, zwłaszcza w obszarze sprzedaży.
  • Liczba transakcji wykonywanych za jego pośrednictwem rośnie w tempie prawie 30% rocznie.
  • Na rozwój nowoczesnych narzędzi sprzedażowych stawiają wszyscy uczestnicy rynku – towarzystwa ubezpieczeń, pośrednicy oraz firmy technologiczne.
technologia innowacje
fot. buchachon, YAY Foto

Nowe rozwiązania technologiczne już od dawna stanowią główną oś zmian na rynku usług finansowych. Nie inaczej wygląda sytuacja w branży ubezpieczeń, w której coraz poważniejszą rolę zaczyna odgrywać insurtech. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Capgemini i Efma średnia roczna stopa wzrostu wartości inwestycji w tym sektorze wynosi 36,5%[1]. Możliwości, jakie daje IT, są szerokie i ubezpieczyciele cały czas testują nowe aplikacje, szukając najefektywniejszych rozwiązań. Widać to w skali globalnej, ale i polski rynek jest dobrym przykładem rosnącego znaczenia insurtechu. Coraz częściej słyszy się o stosowaniu sztucznej inteligencji w obsłudze klienta, kalkulacji składek przy wsparciu rozwiązań telematycznych czy poszerzeniu zakresu czynności, które klient jest w stanie wykonać samodzielnie, np. w obszarze likwidacji szkód.

Mimo to jednym z najważniejszym z obszarów, które ma wspomóc insutrech, jest sprzedaż. Świadczy o tym m.in. fakt, że liczba transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem tego typu rozwiązań rośnie średnio o 29% rocznie[2]. Inwestują w nie wszyscy gracze rynku ubezpieczeń – zarówno towarzystwa ubezpieczeniowe, pośrednicy, jak i start-up`y okołorynkowe.

Aplikacja w służbie towarzystw

Usprawnienia w procesie sprzedaży mogą przyjmować różne formy. Jednym ze sposobów jest na przykład użycie botów do obsługi klientów w mediach społecznościowych czy udostępnienie klientom wirtualnego doradcy na stronie sprzedażowej. Niezależnie jednak od narzędzi wspomagających klientów w częściowo samodzielnym wyborze odpowiednich produktów, większość towarzystw rozwija również narzędzia usprawniające pracę agentów ubezpieczeniowych.

– Przykładem działania Compensy na tym polu jest uruchomiona w 2018 roku aplikacja MOBLI. Stoi za nią idea „zatrudnienia” do sprzedaży smartfonów, z których korzysta dziś już w zasadzie każdy. Aplikacja powstała, aby wspierać agentów w ofertowaniu i sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Przede wszystkim poprzez skrócenie czasu obsługi i ograniczenie czynności formalno-administracyjnych, które odciągają uwagę sprzedawcy od potrzeb klienta – zauważa Jarosław Szwajgier, zastępca prezesa Compensy odpowiedzialny za sprzedaż.

Pośrednicy stawiają na szybkie porównanie wielu ofert

Potencjał tkwiący w szybkiej i sprawnej obsłudze klienta dostrzegają także pośrednicy ubezpieczeniowi współpracujący z wieloma towarzystwami. Oczekują oni od insurtech przede wszystkim skrócenia czasu porównywania ofert różnych ubezpieczycieli. Biorąc pod uwagę nieustający rozwój rynku co więksi gracze, a zwłaszcza sieci o modelu franczyzowym, bardzo mocno stawiają na rozwój technologii, dzięki czemu zyskują lepszą pozycję konkurencyjną na rynku.

– W Superpolisie od zawsze przykładamy dużą wagę do tworzenia innowacyjnych systemów sprzedażowych. W naszym modelu biznesowym stosowanie najnowszych technologii to obok szerokiego zakresu oferty produktowej nasz najważniejszy wyróżnik, wzmacniający rynkowe przewagi Superpolisy. Należymy do ścisłej czołówki w branży multiagencyjnej i staramy się, w znacznej mierze dzięki inwestycjom w IT, być atrakcyjnym partnerem biznesowym dla mniejszych podmiotów obecnych na rynku, które często na własną rękę nie są w stanie wypracować własnych rozwiązań informatycznych. Po jednorazowym wpisaniu danych sprzedawcy otrzymują dostęp do kilkudziesięciu produktów wielu towarzystw, mogąc wybrać dla swoich klientów kompleksowe ubezpieczenie w ramach kilku linii produktowych. To efektywny sposób na sprzedaż cross- i up-sellingową – stwierdza Jakub Nowiński, członek zarządu w multiagencji Superpolisa Ubezpieczenia.

Rozwiązanie dla niezależnych graczy

Potrzebę dostarczenia pośrednikom ubezpieczeniowym sprawnego narzędzia do obsługi klienta, nie tylko w zakresie porównania ofert, dostrzegają z kolei start-up`y technologiczne, które coraz śmielej wkraczają na rynek ubezpieczeń. Okazuje się bowiem, że istnieje na rynku spora grupa mniejszych graczy, zwłaszcza multiagencji, które mimo zaostrzających się przepisów nie chcą rezygnować z własnej marki i szukają samodzielnie rozwiązań, które pozwolą im się dostosować do nowych zasad sprzedaży i obowiązków. Zazwyczaj nie mają one środków oraz możliwości do samodzielnego stworzenia odpowiednich narzędzi, więc szukają partnerów, którzy im je zapewnią.

– Na podstawie obserwacji rynku i rozmów z osobami zajmującymi się sprzedażą polis zauważyliśmy, że coraz więcej osób szuka kompleksowego oprogramowania, a nie tylko porównywarki ofert. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku i rozwój technologii, agenci i multiagenci oczekują, że oprogramowanie oprócz usprawnienia sprzedaży oraz zapewnienia zgodności z wymogami RODO i IDD, będzie także narzędziem, za pomocą którego będą mogli analizować zachowania swoich klientów, a nawet kontaktować się z nim bezpośrednio. Zauważyliśmy także, że agenci cenią sobie możliwość sprzedaży innych produktów finansowych w ramach jednego narzędzia, np. pożyczek i kredytów, które mogą pomóc w rozłożeniu opłaty za ubezpieczenia na wygodne raty – dodaje Paweł Gabriel, współtwórca oprogramowania iBooster przeznaczonego dla pośredników ubezpieczeniowych i finansowych.

[1] World Insurtech Report 2018, Capgemini, Efma.

[2] Ibidem.

Źródło: materiały prasowe

2019-03-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Magdalena Załubska-Król

Magdalena Załubska-Król

Financial Services Lead, Hill and Knowlton Strategies…

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców