PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki Alior Banku za rok 2021
Alior Bank

Alior Bank

Alior Bank SA – bank uniwersalny w Polsce, który rozpoczął działalność operacyjną 17 listopada 2008. Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Największym akcjonariuszem Banku jest Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna, kontrolowany przez Skarb Państwa, który posiada około 29% akcji (dane 2017 r.).

https://www.bankier.pl/smart/banki/alior-bank

Wyniki Alior Banku za rok 2021

Informacje 02.03.2022 (12:55) informacja prasowa
KontaKredyty Alior Bank

W IV kw. 2021 roku Alior Bank wypracował 935 mln zł przychodu i 99,6 mln zł zysku netto. Po wyłączeniu rezerw na ryzyko prawne związanych z kredytami hipotecznymi w walutach obcych, odpisu aktywa podatkowego dotyczącego działalności oddziału w Rumunii oraz na tzw. małe TSUE, zysk netto wyniósł 182 mln zł. Bank utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową – zarówno w zakresie kosztów działania, jak i ryzyka. Wskaźnik C/I w analizowanym okresie znalazł się na poziomie 41,9 proc. Stabilna jest również baza kapitałowa banku – poziomy współczynników TIER I oraz TCR na koniec IV kw. ubiegłego roku znacznie przekraczały minima regulacyjne, odpowiednio o: 405 p.b. oraz 366 p.b. Alior Bank konsekwentnie buduje portfel produktów w strategicznych obszarach, takich jak pożyczka gotówkowa oraz kredyty hipoteczne, jednocześnie rozwijając ekosystem cyfrowych usług bankowych.

fot. Shutterstock

– Zamknęliśmy 2021 rok, osiągając kolejny kwartał dobrych wyników finansowych. Alior Bank maksymalnie wykorzystał sprzyjające otoczenie makroekonomiczne do stabilnego wzrostu działalności – w oparciu o ofertę umożliwiającą wysoce spersonalizowane usługi, a także dalszy rozwój zdalnych kanałów bankowości. Konsekwentnie realizujemy też nasze cele strategiczne w obszarze ESG, wykorzystując przy tym mocne strony Alior Banku i dbając o wszystkich interesariuszy Grupy – mówi Grzegorz Olszewski, wiceprezes Zarządu, kierujący pracami Zarządu Alior Banku. – Dziś, ze względu na sytuację geopolityczną, stajemy przed nowymi wyzwaniami, które dotykają również sektor bankowy. Jesteśmy na tę sytuację przygotowani zapewniamy najwyższą jakość świadczonych usług – dodaje.

Dzięki wzrostowi transakcyjności klientów Alior Bank osiągnął rekordowy wynik prowizyjny. W IV kw. 2021 r. wyniósł on 216 mln zł i wzrósł o 26 mln zł (+ 14 proc.) w stosunku do III kw. 2021 r., głównie dzięki wyższym prowizjom od transakcji wymiany walut, które wzrosły o 14 mln zł kw./kw. (+ 20 proc.).

Skorygowany o zdarzenia jednorazowe wynik netto w analizowanym kwartale wyniósł 182 mln zł. Alior Bank zachowuje wysoką efektywność kosztową. Koszty działania banku w IV kw. 2021 roku wyniosły 391,4 mln zł. W analizowanym okresie wskaźnik C/I wyniósł 41,9 proc. – Wymierne efekty przyniosła również zmiana polityki w obszarze ryzyka kredytowego. Ustabilizowaliśmy koszty ryzyka na niższym poziomie niż przed pandemią COVID-19. W IV kwartale 2021 roku wskaźnik CoR wyniósł 1,54 proc. – mówi Maciej Brzozowski, wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za obszar ryzyka.

W całym 2021 roku zysk netto Alior Banku wyniósł 482 mln zł i wzrósł o 793 mln zł w stosunku do wyniku z 2020 roku. Spółka kontynuuje stabilny wzrost skali działania – na koniec roku jej aktywa wyniosły 83 mld zł (+6 proc. względem wyniku z 2020 r.). Alior Bank utrzymuje również efektywność kosztową, podsumowując 2021 rok ze wskaźnikiem C/I na poziomie 43,5 proc. oraz wzrostem o 12,4 p.p. rdr rentowności kapitału własnego ROE (7,7proc.).

– Pomimo nasilającej się ogólnej presji na wzrost kosztów, Alior Bank poprawia swoją efektywność. Wzrost stopy referencyjnej NBP, który miał miejsce w IV kw. 2021 roku, łącznie o 1,65 p.p., zwiększył wynik odsetkowy banku o ok. 57 mln zł. Szacujemy, że dotychczasowy wzrost stopy referencyjnej NBP będzie miał przełożenie na poprawę wyniku odsetkowego Grupy Alior Bank w skali roku o ok. 700 – 800 mln zł. Te szacunki obarczone są ryzykiem błędu, zostały sporządzone przy założeniu stałego bilansu i mogą w przyszłości ulegać zmianom – mówi Radomir Gibała, wiceprezes Zarządu Alior Banku, odpowiedzialny za obszar finansów banku oraz strategii i nadzoru nad spółkami zależnymi.

W IV kw. 2021 r. w Alior Banku już 740 tys. osób korzystało z aplikacji mobilnej (+ 20 proc.), przy jednoczesnym, 37-proc. wzroście liczby przelewów zlecanych za jej pomocą. Jedna trzecia użytkowników bankowości internetowej banku jest już mobile only. W analizowanym okresie klienci wykonali 9 mln przelewów BLIKIEM (+70 proc. rdr).

Bank w dalszym ciągu stawia na rozwój oferty, kanałów cyfrowych i usprawnianie obsługi klienta. W ostatnich miesiącach wprowadził chociażby zbliżeniowe płatności BLIK czy usługę natychmiastowej tokenizacji karty płatniczej dla klientów Kantoru Walutowego.
Wzmacnianie relacji z klientem indywidualnym

Alior Bank kontynuuje działania zmierzające do zwiększenia rozpoznawalności marki na rynku kredytów hipotecznych. Od 2019 roku wartość sprzedaży w tym segmencie wzrosła narastająco z 1,81 mld zł do 3,47 mld zł w 2021 roku. Tylko w IV kw. 2021 r. wolumen sprzedaży wyniósł 880 mln zł, a liczba klientów z tą kategorią produktu wzrosła rdr o 9 proc. Bank wraz ze zwiększaniem sprzedaży oraz portfela wdraża projekty optymalizujące procesy i kanały ich zdalnej obsługi.

W celu zwiększania relacyjności z klientem bank z sukcesem rozwija nową linię produktów, opartych o sprzedaż multiproduktową (automatyczna kalkulacja parametrów oferty). Sprzedaż pożyczki w ostatnim kwartale 2021 roku wyniosła 1,35 mld zł (+38 proc. rdr). Bank stawia na rozwój dostępności produktów w kanałach zdalnych, wdrażając innowacyjne procesy, jak podpis cyfrowy umożliwiający dostęp do dokumentów kredytowych w chmurze. Rekordowy wolumen sprzedaży odnotowano w ostatnim kwartale 2021 r. w segmencie kredytów Consumer Finance (1,52 mld zł). Udział Alior Banku w rynku tych produktów wyniósł 17,8 proc.

Strategia poprawy jakości portfela kredytowego Alior Banku skutkuje lepszymi parametrami ryzyka oraz pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe banku w przyszłości. Dzięki konsekwentnej polityce budowania i utrwalania relacji, rośnie liczba klientów, dla których Alior Bank staje się bankiem pierwszego wyboru. Liczba aktywnie używanych kart płatniczych wyniosła w analizowanym okresie 71,2 tys. (+7 proc. rdr), z kolei wolumen transakcji bezgotówkowych osiągnął poziom 637 mln zł (+24 proc. rdr). Rośnie również liczba użytkowników platformy BankConnect (+36 proc. rdr).

W 2021 roku portfel należności w Alior Leasing zwiększył się o 11 proc. i przekroczył 6 mld zł. Liczba umów zawartych na koniec 2021 roku wyniosła 105 tys. (+ 11 proc. rdr) z 74,3 tys. obsługiwanych klientów. Spółka w IV kw. ubiegłego roku kontynuowała realizację przyjętych inicjatyw strategicznych, takich jak automatyczna decyzja kredytowa oraz optymalizowała procesy sprzedażowe i posprzedażowe. W IV kw. 2021 sprzedaż Alior Leasing wyniosła 706 mln zł (+ 3 proc. rdr).

Z kolei Biuro Maklerskie Alior Banku w całym minionym roku osiągnęło bardzo dobre wyniki, zbliżone do rekordowego 2020 roku. Wypracowane w 2021 r. przychody prowizyjne wyniosły 53 mln zł, wobec 55,6 mln zł w roku wcześniejszym. Jako pierwsze na polskim rynku bankowe Biuro Maklerskie, rozpoczęło świadczenie usługi płatnego doradztwa inwestycyjnego dla klientów.
Alior TFI pod względem aktywów pod zarządzaniem w ciągu ostatnich 12 miesięcy urósł w tempie wyższym niż rynek. Do końca IV kw. 2021 r. aktywa pod zarządzaniem w funduszach otwartych zwiększyły się o 11 rdr do poziomu 1,27 mld zł.

Kluczowe wskaźniki finansowe Grupy Alior Banku w IV kw. 2021 roku:
• Przychody: 935 mln zł; zysk netto: 99,6 mln zł.
• Wskaźnik ROE na poziomie 6,3 proc.
• Bezpieczna pozycja kapitałowa oraz płynnościowa banku. Współczynnik TIER1 na poziomie 12,55 proc., a TCR 14,16 proc. Nadwyżka ponad wymogi regulacyjne dla TIER1 wynosi 405 p.b., a TCR 366 p.b.
• CoR w IV kw.2021 roku na poziomie 1,54 proc.
• Marża odsetkowa netto (NIM) banku w analizowanym okresie wyniosła 4,01 proc.

Źródło: Alior Bank

wyniki 2022-03-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców