PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki finansowe Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService SA

Wyniki finansowe Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService SA

Informacje 12.05.2005 (08:59)



Wykres 1. Liczba transakcji w pierwszych kwartałach (rok do roku).

Wartość transakcji przeprowadzonych przez eService SA za pomocą kart płatniczych w pierwszym kwartale br. wyniosła 1.590.000.000 zł (1 mld 590 mln zł). Spółka zakłada, że wartość transakcji wykonanych za pomocą kart płatniczych na koniec 2005 r. wyniesie 6.500.000.000 zł (6,5 mld zł).

Wykres 2. Wartość transakcji w pierwszych kwartałach (rok do roku)

Liczba elektronicznych terminali POS eService SA wzrosła po pierwszym kwartale do 24 500. Spółka zakłada, że na koniec 2005 r. działać będzie 27 300 elektronicznych terminali POS.

Wykres 3. Liczba terminali eService SA w pierwszych kwartałach (rok do roku)

Prognozy na 2005 rok

Wykres 4. Liczba transakcji przeprowadzonych przez eService w kolejnych latach



Wykres 5. Wartość transakcji przeprowadzonych przez eService w kolejnych latach



Wykres 6. Liczba terminali eService SA w kolejnych latach

– Jesteśmy zadowoleni z dynamiki rozwoju eService SA, ponieważ spółka, choć młoda i pracująca na trudnym dziś rynku, to po pierwszych czterech miesiącach 2005 roku osiągnęła ponad milion złotych zysku netto – powiedział Marek Paradowski, prezes zarządu eService SA.

eService SA

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService SA istnieje od 1999 r. Jest w 100 procentach spółką PKO Banku Polskiego. Zajmuje się m.in. procesem autoryzacji kart płatniczych – VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, Diners Club, American Express oraz rozliczaniem transakcji dokonywanych tymi kartami. Jest wiceliderem rynku płatności kartowych w Polsce, mając ok. 25 proc. udział w rynku pod względem ilości zainstalowanych elektronicznych terminali POS.

Oferta eService SA

Oprócz procesu akceptacji kart płatniczych – podstawowej usługi, eService SA oferuje w swoich terminalach:

– doładowanie kont telefonów komórkowych „na kartę” operatorów GSM: Polkomtel SA (Simplus, Sami Swoi), Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. (Era Tak Tak, Heyah), PTK Centertel Sp. z o.o. (Idea POP).

– wypłatę gotówki (tylko w instytucjach finansowych)

eService SA bacznie obserwuje rynek płatności za rachunki (prąd, gaz, telefon) w terminalach POS i przygotowuje własną strategię obsługi tego rynku.

Rock Award i Medal Europejski

Dynamiczny rozwój zapewniają spółce nowoczesne technologie i systemy teleinformatyczne oraz pakiet produktów dodatkowych, stanowiących o konkurencyjności oferty na rynku akceptacji kart. eService SA uznawane jest za lidera technologicznego i lidera rozwoju rynku autoryzacyjnego. Już dwukrotnie, za rok 2003 i 2004 MasterCard Europe przyznał Spółce złotą Nagrodę Rock Award za największe osiągnięcia w zakresie rozwoju sieci akceptacji kart płatniczych. W 2004 r. liczba elektronicznych terminali POS uruchomionych w nowych punktach handlowo-usługowych lub w punktach, w których dotychczas nie było terminala POS stanowi ok. 30 procent wszystkich uruchomionych terminali.

18 kwietnia 2005 r. usługa „Autoryzacja transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych” odznaczona została Medalem Europejskim – prestiżową nagrodą przyznawaną przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Business Centre Club usługom i wyrobom na najwyższym europejskim poziomie.

eService SA zatrudnia 100 pracowników Centrali i 150 przedstawicieli handlowych w całej Polsce.

Rozmieszczenie terminali w placówkach handlowo-usługowych eService SA w poszczególnych województwach:

Najwięcej terminali eService SA, obsługujących transakcje wykonywane za pomocą kart płatniczych w punktach handlowo-usługowych znajduje się w wielkich aglomeracjach, szczególnie w stolicy. Dynamiczny wzrost liczby użytkowanych kart wymusza rozwój sieci ich akceptacji. W dużych miastach sieć ta jest bardzo rozbudowana, a karty akceptują coraz częściej nawet osiedlowe sklepy spożywcze. W mniejszych miejscowościach jest gorzej, ale i tu rośnie liczba punktów akceptujących karty, zwłaszcza stacji paliw, restauracji, aptek, hoteli i większych sklepów, którym kalkuluje się koszt utrzymania terminalu POS.

eService SA o sytuacji na rynku autoryzacji kart płatniczych:

Fakt, że większość terminali służących akceptacji kart płatniczych jest umiejscowiona w dużych miastach komentujemy następująco:

• przede wszystkim, wydawnictwo kart w dużych ośrodkach miejskich jest bardziej intensywne, klienci banków zmierzają do średniej europejskiej, gdzie każdy użytkownik dysponuje minimum 2-3 kartami płatniczymi różnych systemów płatniczych (Visa, MasterCard, DinersClub, AmEx i inne)

• nie bez znaczenia jest także poziom zarobków oraz możliwości kredytowe posiadaczy kart. W dużych ośrodkach miejskich ten poziom jest wyższy, przez co karty płatnicze cieszą się większym powodzeniem wśród użytkowników. Z naszych obserwacji wynika, że w dalszym ciągu popularnym sposobem użytkowania karty płatniczej jest jednorazowa w skali miesięcznej wypłata w bankomacie lub w agencji PKO BP całości poborów przelanych na konto przez pracodawcę.

• koszt dzierżawy terminala oraz prowizji od wartości transakcji jest istotnym wydatkiem dla właścicieli punktów handlowych o niewielkich obrotach w mniejszych miastach i nie jest on równoważony w postaci zwiększonej ilości i wartości transakcji.

Pod koniec 2004 r. MasterCard przeprowadził badania wśród przedsiębiorców prowadzących punkty handlowe w małych i średnich miastach, sondując ich zapatrywania na możliwość akceptacji kart. Badano grupę potencjalnych akceptantów, która nigdy nie akceptowała kart płatniczych w swoich sklepach oraz badano opinie akceptantów, którzy są użytkownikami terminali na temat współpracy z centrami autoryzacyjnymi.

Wyniki badań:

Dlaczego trzeba mieć terminal?

Akceptanci powiedzieli:

• To trzeba mieć, takie są wymagania rynku

• Chęć podwyższenia standardu obsługi klienta

• Klienci wymagają obsługi kartowej

• Bez akceptacji kart nie jest się konkurencyjnym

• Klienci mają dostęp do swojego wynagrodzenia poprzez kartę

• Dodaje prestiżu punktowi handlowemu

• Chęć ograniczenia obrotu gotówki w sklepie

Powody braku instalacji terminala POS:

Potencjalni Akceptanci powiedzieli:

• Wyższe koszty płatności kartą niż gotówką

• Nikt się nie skontaktował ze mną w tej sprawie

• Większe wymogi administracyjne przy płaceniu kartą

• Znaczna część przychodów jest wydawana na opłaty terminalowe

• Konieczność szkolenia kasjerów na własną rękę

• Dłuższa obsługa klienta – równocześnie obsługa mniejszej ilość klientów.

• System akceptacji kart nie działa poprawnie

• Mniejsze bezpieczeństwo

Akceptanci pytani o korzyści dla klientów z używania kart płatniczych wymieniali:

• Wygoda – nie ma konieczności noszenia gotówki – 88%

• Ilość gotówki w portfelu nie jest ograniczeniem – 61%

• Większe bezpieczeństwo obrotu kartowego – 46%

Akceptanci wskazywali korzyści dla punktu handlowego z akceptowania kart płatniczych

• Więcej klientów robi zakupy, gdy można płacić kartą

• Klienci robią większe zakupy

• Większe bezpieczeństwo

• Większa kontrola nad pracownikami

Akceptanci wskazywali niedogodności dla sklepu związane z akceptowaniem kart płatniczych

• Większy koszt płatności kartami niż gotówką

• Wymagania administracyjne są większe

• Konieczność szkolenia kasjerów na własną rękę

• Ze względu na dłuższą obsługę klienta możemy obsłużyć mniejszą ich ilość

eservice 2005-05-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: eservice

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców