PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki finansowe VeloBanku po 9. miesiącach działalności

VeloBank

Wyniki finansowe VeloBanku po 9. miesiącach działalności

Informacje 18.09.2023 (07:07) informacja prasowa
VeloBank

Ogłaszając nową strategię Zarząd VeloBanku założył osiągnięcie 400 mln zł zysku i 150 tys. VeloKont na koniec 2023 roku. Dzięki konsekwentnej realizacji planów i zaangażowaniu zespołu doświadczonych pracowników, którzy dzień po dniu budują jego rosnącą wartość w oczach interesariuszy, bank zbliżył się do realizacji tych założeń już na koniec I półrocza br. W ciągu 9. miesięcy wypracował 357,5 mln zł skonsolidowanego zysku, przy czym w samym II kwartale br. było to 78,4 mln zł. Poziom zwrotu z kapitału (ROE) na koniec czerwca 2023 r. wyniósł 61%, a przy założeniu wyposażenia w kapitał na poziomie 12% całkowitego współczynnika kapitałowego to 32%. Suma bilansowa wyniosła 43,4 mld zł. Zyski generowane przez bank będą wzmacniać jego kapitał i fundamenty biznesowe do dalszego rozwoju.

15 września VeloBank zaraportował zaudytowane wyniki na koniec czerwca 2023 roku, czyli po trzech pełnych kwartałach działalności. Skonsolidowane fundusze własne na 30 czerwca br. wyniosły 992 mln zł, a poziom wskaźnika kapitałowego TCR, dzięki zaliczeniu do funduszy regulacyjnych zysku wygenerowanego w okresie pierwszych 6. miesięcy działalności, wzrósł do poziomu 6,30%, tj. był o 1,89 p.p. powyżej poziomu z marca br.

– Wyniki finansowe VeloBanku pokazały, że nasza strategia była dobrze wyważona, a ambicje – realistyczne. Zbudowany potencjał okazał się wyższy, co pozwoliło nam zbliżyć się do ich realizacji już po dziewięciu miesiącach działalności. Udowodniliśmy, że na rynku wciąż jest przestrzeń do zagospodarowania i tworzenia nowej jakości bankowania. Postawiliśmy na podejście, które skupia się na potrzebach klientów. Nie ustajemy w szukaniu dla nich dodatkowych korzyści i nawiązujemy partnerstwa, które pomagają nam budować nie tylko naszą pozycję banku uniwersalnego, ale też banku, który niczym fintech wykorzystuje możliwości, jakie daje współpraca z innymi sektorami. Dzięki temu tworzymy unikatową wartość dla obecnych i przyszłych interesariuszy, bo aktualna suma bilansowa banku wynosi ponad 46 mld zł  – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.

– O zaufaniu, jakim naszą markę obdarzyli klienci, najlepiej świadczy fakt, że liczba VeloKont, czyli naszego flagowego rachunku osobistego, przekroczyła już aktualnie 160 tys. – jesteśmy 10 tys. powyżej poziomu, który zakładaliśmy w naszej strategii na koniec 2023 roku. Rośnie również liczba oraz wolumeny kont oszczędnościowych. Sukcesywnie zwiększamy sprzedaż kredytów gotówkowych. Dużą szansę widzimy w kredytach hipotecznych o stałej stopie dla klienta BK2%.  Nasza oferta ciągle się rozwija, widzimy przestrzeń do dalszego wzrostu i poprawiania wskaźników finansowych – dodaje Mirosław Boda, członek zarządu VeloBanku ds. finansowych.

Strategia VeloBanku zakłada intensywny rozwój oferty banku poprzez tworzenie nowych, wygodnych produktów i usług, rozbudowę sieci własnej i franczyzowej, zawieranie partnerstw z czołowymi firmami z innych sektorów oraz realizację projektów, które wychodzą poza ramy tradycyjnie pojmowanej bankowości.

Na początku 2023 r. VeloBank nawiązał partnerstwo z największym dostawcą gazu w Polsce i zaproponował klientom bezpłatny kredyt VeloKomfort, który umożliwia rozłożenie rachunków za gaz na równe raty w ciągu roku. Bank rozwinął także współpracę z sektorem ubezpieczeń. Nawiązał partnerstwo z BNP Paribas Cardif w zakresie oferty polis dla kredytów. Wraz z Prudential oferującym w Polsce ubezpieczenia pod marką Pru, zaproponował klientom indywidualnym ofertę ochrony ubezpieczeniowej, dopasowaną do różnych potrzeb i etapów życia.

W pierwszym półroczu br. wystartował także VeloMarket.pl, projekt e-commerce grupy kapitałowej VeloBanku z szeroką ofertą zakupową wyselekcjonowanych produktów dobrych dla planety i zdrowia.

Bank zadbał także o cyfrową dostępność swoich usług, poprzez m. in. szeroką ofertę kredytów z wnioskowaniem zdalnym. Wśród nich znalazła się także propozycja hipoteki – VeloDom, której proces uzyskania finansowania odbywa się online, a po pozytywnej decyzji kredytowej klient fizycznie pojawia się w banku dopiero na podpisanie umowy. VeloBank znalazł się również w gronie pierwszych czterech banków, które wprowadziły do swojej oferty Bezpieczny Kredyt 2%.

W ramach podejścia „mobile first” VeloBank wprowadził też niedawno szereg udogodnień dla użytkowników swojej aplikacji. Klienci mogą z jej pomocą zalogować się kodem QR do bankowości internetowej oraz skorzystać z opcji jednolitego PINu w bankowości mobilnej na wszystkich urządzeniach. Nowością jest też Pay-by-Velo, czyli bezpieczna metoda autoryzacji transakcji typu pay-by-link bezpośrednio w aplikacji banku, która eliminuje konieczność wprowadzenia loginu i hasła do sfinalizowania płatności.

Bank rozszerzył także integrację swoich usług z aplikacją rządową. Z pomocą najnowszej jej wersji – mObywatel 2.0. klienci banku potwierdzą swoją tożsamość w placówkach oraz mogą wygodnie odblokować dostęp do bankowości internetowej, przypomnieć login oraz resetować do niej hasło.

Źródło: VeloBank

2023-09-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Ruszyła nowa edycja programu „Polecam Przekorzystnie” w Banku Pekao
22.09.2023 (17:34) – informacja prasowa

Ruszyła nowa edycja programu „Polecam Przekorzystnie” w Banku Pekao

Konto Przekorzystne Banku Pekao S.A. zostało uznane za najlepsze na rynku przez jury konkursu „Złoty Bankier” w …

a 0 Upadłość konsumencką ogłosi w tym roku 20 tysięcy Polaków
22.09.2023 (14:44) – informacja prasowa

Upadłość konsumencką ogłosi w tym roku 20 tysięcy Polaków

W pierwszym półroczu 2023 bankructwo ogłosiło w Polsce ponad 10 tysięcy osób fizycznych. Chociaż do końca roku mamy …

a 0 Credit Agricole udostępnia osobistego asystenta finansowego
22.09.2023 (14:42) – informacja prasowa

Credit Agricole udostępnia osobistego asystenta finansowego

Bank Credit Agricole wdrożył dla użytkowników aplikacji CA24 Mobile możliwość analizowania wydatków i wpływów. Nowa …

a 0 Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program
22.09.2023 (14:40) – informacja prasowa

Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program

Branża finansowa obserwuje wyraźne odbicie na rynku kredytów hipotecznych. W II kwartale Polacy zaciągnęli je na 11 …

a 0 Odwrotne przejęcie Honey Payment stało się faktem
22.09.2023 (11:33) – informacja prasowa

Odwrotne przejęcie Honey Payment stało się faktem

Polski fintech, twórca multiaplikacji do zarządzania finansami DotBee sfinalizował mariaż z notowaną na NewConnect …

a 0 mBank. Technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki
22.09.2023 (11:30) – informacja prasowa

mBank. Technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki

Właśnie wystartowała kampania wizerunkowa mBanku pod hasłem „mBank. Technologia do usług”, w której bank wprowadza …

PRNews.pl

Zobacz również

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

Do programu preferencyjnych kredytów hipotecznych dołączyły kolejne…

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie – wynika…

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Dziennikarka i redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak…

Liderzy bankowości elektronicznej. Dane za II kwartał 2023 r.

Liderzy bankowości elektronicznej. Dane za II kwartał 2023 r.

Na koniec czerwca 2023 roku banki miały…

Znamy największych wydawców kart debetowych w Polsce. Nowe dane „Pulsu Biznesu”

Znamy największych wydawców kart debetowych w Polsce. Nowe dane „Pulsu Biznesu”

Liczba kart debetowych dla klientów indywidualnych przekroczyła…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Milena:

Samochód albo irobot by mi się przydały, trzeba będzie wziąć udział ;) …

pt, 22 wrz 2023 (09:49) • Samochód i ponad 1000 nagród do wygrania w loterii banków spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS

tymek:

racja a taka wiedza może się przydać …

czw, 21 wrz 2023 (10:55) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

to tak jak zakładanie rachunku bankowego zdalnie …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

trzeba coś działać po prostu …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

no tak po co tracić na zyskach :D …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców